Toon posts:

Gezocht: Windows 9x bootdisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een Windows 9x bootdisk. Die Bootdisk in Windows XP is niet goed en heb geen bootable CD-ROM. Ik weet dat er andere manieren zijn, maar ik heb alleen de Windows 9x bootdisk nodig. Ik heb al gezocht met Google, maar het lukt me niet om de goede te vinden. Misschien heeft iemand nog Windows 9x draaien en dat ie zo vriendelijk is om even een bootdisk te maken en de bestanden (dus ook de hidden files) te even in te zippen en deze even ergens op te loaden.

Alvast heel erg bedankt!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:13
Het zou overigens geen zin hebben om de bestanden te zippen, zelfs als je de hidden files meeneemt kun je nog niet booten. Er zit ook nog zoiets als een bootsector op een floppy, en dat is geen bestand.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gevonden, maar dat zijn niet de originele Windows Bootdisks, maar een of andere Banana-versie :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 00:53

job

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:49:
Die had ik al gevonden, maar dat zijn niet de originele Windows Bootdisks, maar een of andere Banana-versie :?
dat boeit niet.
ze werken wel
je hebt dan gewoon een bootdisk met cd-rom support

deze link moet je hebben: Win 95 To NT5 Bootdisks From Dr.D
http://www.drd.dyndns.org/index2.html

Verwijderd

Topicstarter
Bij de installatie gaat ie dan vragen om banana.inf en die is nergens aanwezig.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 00:53

job

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:51:
Bij de installatie gaat ie dan vragen om banana.inf en die is nergens aanwezig.
sorry heb me post net aangepast

deze link dus: Win 95 To NT5 Bootdisks From Dr.D
http://www.drd.dyndns.org/index2.html

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
koffercomputer schreef op 11 september 2002 @ 12:49:
Het zou overigens geen zin hebben om de bestanden te zippen, zelfs als je de hidden files meeneemt kun je nog niet booten. Er zit ook nog zoiets als een bootsector op een floppy, en dat is geen bestand.
lulpraat

Verwijderd

sorry zou je wel willen helpen maar kan de diskette niet eens lezen in xp :(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Dank je wel voor deze zeer goed onderbouwde stelling. Het is aan te raden om de volgende keer ook even te vermelden, waarom dit onzin is.

Overigens heeft het inderdaad weinig zin om de hidden/system bestanden mee te zippen, want als je geen MSDOS.SYS en IO.SYS hebt, boot het verdomt moeilijk.
Zo een lulpraat is het dus niet...

edit:

Whooops nu zelf nog eens goed lezen

De bootsector kun je NIET 1-2-3 meezippen in een bestand. Dus ook dat is geen lulpraat. Deze bootsector is toch echt noodzakelijk om vanaf diskette/hardeschijf te booten.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt damster!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:13
Ik dacht even informatief te zijn, maar ja... Sommige mensen willen blijkbaar niet leren van hun fouten. Maak je vrienden mee. :(

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

koffercomputer schreef op 11 september 2002 @ 12:58:
Ik dacht even informatief te zijn, maar ja... Sommige mensen willen blijkbaar niet leren van hun fouten. Maak je vrienden mee. :(
[regular mode]
Dank je wel voor je inbreng koffercomputer. :)

Verder zou ik de bewuste opmerking links laten liggen.
Probleem is opgelost en de punten zijn duidelijk.
[/regular mode]

Heal the internet ...

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
nou
als ik gewoon de nodige opstartbestanden naar een floppy kopieer
dan boot ie
zonder mij iets van bootsector aan te trekken

totaal ander verhaal bij bootable cdrom natuurlijk

"Overigens heeft het inderdaad weinig zin om de hidden/system bestanden mee te zippen, want als je geen MSDOS.SYS en IO.SYS hebt, boot het verdomt moeilijk.
Zo een lulpraat is het dus niet...

eind quote

io.sys en msdos.sys zijn natuurlijk deel van bedoelde opstartbestanden

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

ajouin, ik heb even wat huiswerk gedaan. Waarschijnlijk zijn de floppy's die je hebt gebruikt ooit systemdisks geweest, waar later de bestanden van verwijderd zijn.
Ik heb de volgende situaties getest:

1. Bootflop gemaakt en systeem geboot. [OK]
2. Bootbestanden naar een geformateerde flop gekopieerd. [NOboot]
3. Bestanden van bootflop van stap 1 verwijderd en weer teruggekopieerd [OK]
4. Flop van stap 1 en 3 geformateerd en de bestanden weer teruggekopieerd [NOboot]

Het lijkt mij duidelijk, dat de bootsector dus NIET standaard op een floppydisk zit. Mocht iemand problemen met mijn redenering hebben, dan nodig ik deze persoon uit om dezelfde test uit te voeren.

Desalnietemin ging het mij om de nogal botte en ongenuanceerde reactie, die je in de eerdere posting plaatse. Dat is gewoon niet de gang van zaken binnen WOS (en dat zou jij inmiddels wel moeten weten als regelmatig WOS bezoeker).

Heal the internet ...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
FoolZero schreef op 11 september 2002 @ 14:54:
ajouin, ik heb even wat huiswerk gedaan. Waarschijnlijk zijn de floppy's die je hebt gebruikt ooit systemdisks geweest, waar later de bestanden van verwijderd zijn.
Ik heb de volgende situaties getest:

1. Bootflop gemaakt en systeem geboot. [OK]
2. Bootbestanden naar een geformateerde flop gekopieerd. [NOboot]
3. Bestanden van bootflop van stap 1 verwijderd en weer teruggekopieerd [OK]
4. Flop van stap 1 en 3 geformateerd en de bestanden weer teruggekopieerd [NOboot]

Het lijkt mij duidelijk, dat de bootsector dus NIET standaard op een floppydisk zit. Mocht iemand problemen met mijn redenering hebben, dan nodig ik deze persoon uit om dezelfde test uit te voeren.

Desalnietemin ging het mij om de nogal botte en ongenuanceerde reactie, die je in de eerdere posting plaatse. Dat is gewoon niet de gang van zaken binnen WOS (en dat zou jij inmiddels wel moeten weten als regelmatig WOS bezoeker).
Volgens mij klopt je redenering helemaal. Met dit prgramma'tje kun je trouwens de bootsector kopieren. 'k Gebruik het zelf om snel 'kale' bootdiskettes te maken, dus met alleen de systeembestanden erop, gaat een heel stuk sneller dan met bv WinImage.
Pagina: 1