Toon posts:

Nieuw windows 98 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc
mijn voorwaarde is echter dat het prima onder windows 98 moet gaan draaien
dit inverband oudere software

wat zou voor mij het best uitpakken?

vga kaart verwacht ik geen problemen en maakt niet zoveel uit
geluid moet ook niet problemen opleveren
mijn probleem ligt denk ik in het moederbord

heeft iemand een goede tip als win98 pc met
prijs limiet van de pc + monitor van 1500 euro

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Ik snap het probleem niet helemaal want bijna alle hardware draait perfect onder Win 98se, en het het moederbord maakt niet zoveel uit want dat draait ook gewoon onder alle populaire Windows OS'en :)

Dus zelf zoeken is ook niet zo moeilijk he :)

Verwijderd

tja ga es opzoek naar een PI II III draait alles perfect op :)

Verwijderd

Topicstarter
ah mooi , ik vroeg het me namelijk af , tegenwoordig zie je namelijk alleen maar dat windows xp bij pc;s vekocht word. ik voreg het me af als ik dus zelf een pc in elkaar zou zetten ik niet tegen een probleem zou aan lopen

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:53:
ah mooi , ik vroeg het me namelijk af , tegenwoordig zie je namelijk alleen maar dat windows xp bij pc;s vekocht word. ik voreg het me af als ik dus zelf een pc in elkaar zou zetten ik niet tegen een probleem zou aan lopen
Niemand wil natuurlijk bij een nieuwe PC een OS van bijna 4 jaar oud daarom zit er XP bij maar dezelfde PC zou ook goed draaien op Windows 98 SE :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sir_Killalot schreef op 11 september 2002 @ 12:59:
[...]

Niemand wil natuurlijk bij een nieuwe PC een OS van bijna 4 jaar oud daarom zit er XP bij maar dezelfde PC zou ook goed draaien op Windows 98 SE :)
Um met de nodige patches dan...

Met PCs die RUIM de GHz voorbij gaan wil Win98 namelijk te snel de HDDs afsluiten waardoor je je FAT kunt verliezen :X

Dit heeft dus niets met drivers te maken en puur met ingebakken timings die de mist ingaan op 5x snellere PCs dan waar 98 voor ontworpen was. Er schijnt een patch te zijn. Andere oplossing is geen te snelle PC kopen 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Dan is er natuurlijk ook nog het geheugen probleem bij win98: meer dan 512MB geeft problemen. Of is daar tegenwoordig ook al een patch voor?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Sir_Killalot
rtgo schreef op 11 september 2002 @ 15:07:
Dan is er natuurlijk ook nog het geheugen probleem bij win98: meer dan 512MB geeft problemen. Of is daar tegenwoordig ook al een patch voor?
:X

Win98 met 512 MB of meer geeft geen problemen... :z

Zoek maar is op het forum, en ik heb zelf ook een tijdje 640 MB en Win98 SE gedraaid :)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:25

mr_petit

opperprutser

kan die oudere software wel met een snelle pc omgaan?
(daar heb ik op m'n werk nogal wat problemen mee (en daar kom je meestal pas achter als je de pc gekocht hebt 8)7 )
Veel dosproggies kunnen echt moeilijk doen...

"man is not truly one, but truly two,"

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb nog geen specifieke problemen ondervonden met de combinatie snel systeem + Windows 98 (http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=668)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 07:03
Denk ook eens aan de Win98 AMD fout. Met AMD processoren boven de 350MHz werkt Win98 (en win95?) niet meer. Er is gelukkig wel een patch voor te vinden.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ligt er helemaal aan welke proggies hij wil draaien. Als ie dat ook vermeld maybe helpt dat wat meer in de raadgeving.

*empty*

Verwijderd

hmmjah, je hebt dus wel veel gezeik als je meer dan 512 mb geheugen hebt met windows 98.

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 16:58:
hmmjah, je hebt dus wel veel gezeik als je meer dan 512 mb geheugen hebt met windows 98.
Kom is met iets dan ??

Dan ligt het gewoon aan je systeem, want ik heb er maandenlang zonder problemen mee gewerkt :)

Verwijderd

koffercomputer schreef op 11 september 2002 @ 16:53:
Denk ook eens aan de Win98 AMD fout. Met AMD processoren boven de 350MHz werkt Win98 (en win95?) niet meer. Er is gelukkig wel een patch voor te vinden.
:? Was dat nou weer voor onzin. Heb in mn leven 20 AMD's van meer dan 350MHz Win98 zien draaien.. |:(

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

Beetje onzin topic imo

Enne Jss wat hij zegt klopt wel hoor, er zat een of ander conflict tussen AMD K6-2 en en win95 eerste editie
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.