Toon posts:

Met 2 pc's online gamen met 1 extern ip-adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn netwerkje verbonden met een switch waaraan ook de getweakte alcatel speedtouch ethernet (home -> pro) hangt, die nu werkt met NAT. Ik heb een mxstream ADSL -verbinding van 512 kbit.

Wij willen met 2 computers in ons netwerk online gamen, maar we hebben maar 1 extern ip-adres. Het geeft bij ons onspeelbaar. Zijn hier oplossingen voor?

Alvast bedankt
Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mijn topic verplaatsen naar het juiste forum?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

de enige oplossing die er volgens mij is is:
op een van de 2 pc's dus als gameserver gebruiken waar je zelf ook op speelt.
die andere pc kan er ook op.
dan alleen hopen dat je upload snel genoeg is, en dat er genoeg mensen meedoen

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

ik kan me vergissen, maar ik speel regelmatig over een netwerk via 1 isdn lijn (= 1 ip) counterstrike ... is alleen geen switched netwerk, maar dat moet niet uitmaken lijkt me ?

Mother, will they like this song?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hoe wil je precies gamen dan ?

Wil je een externe server hebben ?
Wil je zelf een server draaien ?

Want met een externe maakt niks uit dan kan je gewoon netjes met allebei connecten.
Met een interne moet je dan met de 2e pc op het interne ip connecten van de server en dan moet je voor de mensen die van buitenaf er op willen de juiste poortmappings maken.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
Het leuke was dat ik met Half-Life niet op het zelfde ip kon spelen (2 pc's, 1 internet server), zette ik in m'n snelkoppeling : -port 27777 oid werkte het wel ! :)

Dus als het half-life betreft, een goede tip :)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Mijn broertje en ik zitten alle 2 in de zelfde server te csen... op adsl verbinding wat dus een vast ip is... met welk spel heb je problemen?

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie eerst even bedanken voor de reacties.

Het gaat om 1 of 2 externe servers waarnaar we met 2 pc's willen connecten om 1 spel met 2 tegelijk of beiden een ander spel te kunnen spelen.

VB: Bij UT kregen we slechte pingtijden nadat de 2e speler zich aan het spel had toegevoegd. Daarvoor had speler1 een goede verbinding.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:37:
Ik wil jullie eerst even bedanken voor de reacties.

Het gaat om 1 of 2 externe servers waarnaar we met 2 pc's willen connecten om 1 spel met 2 tegelijk of beiden een ander spel te kunnen spelen.

VB: Bij UT kregen we slechte pingtijden nadat de 2e speler zich aan het spel had toegevoegd. Daarvoor had speler1 een goede verbinding.
Als het externe server is dan kan je gewoon tegelijk connecten, dit moet helemaal geen probleem zijn.

En wat vind jij een slechte pingtime ?

Want het is zoiezo logisch dat hij hoger wordt, met UT denk ik een ping of 80 90, omdat je gewoon met zijn 2'en tegelijk speelt en dus meer bandbreedte gebruikt.
Pagina: 1