2 hardeschijfen in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Topicstarter
Ik heb gisteren een 2e Hardeschijf erin gezet. Ik heb nu dus 2 hardeschijven en 2 cd-roms in mijn pc zitten. Ze zitten als volgt aangesloten:

PM: HD1
PS: CD-rom
SM: HD2
SS: Brander

Als ik nu de verkenner opstart en op die 2e hd probeer te komen dan geeft hij aan dat de schijf geformateerd moet worden, ook hier is nog niks vreemds aan. Maar tijdens het formateren dan zegt hij dat hij het niet kan formatteren. Dit is erg vreemd. Ik dacht eerst dat de HD kapot was.

Nouja ik hierna Partition Magic geinstalled en gekeken wat die ervan maakte. Deze kan hem alleen goed krijgen als FAT32, alleen dan gaat alles goed totdat ik de pc reboot, zodra hij gereboot is raakt de data verminkt.

Als ik toch NTFS doe dan krijg ik foutmelding #514. Ik heb al gekeken wat dat inhoud, maar de oplossingen die op de site van powerquest worden aangegeven werken ook niet :(

Kan iemand mij misschien zeggen wat dit is????Misschien toch kapotte HD??

Mijn iRacing Profiel

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Iets meer info zou wel handig zijn, type harddisk, moederbord, controller (als niet geintregreerd) etc

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Welke data raakt verminkt? Op D: staat toch niks na formatteren?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

eerst maar es beginnen met de schijven op je Master te zetten en de Cd-roms op Secundair :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je nu eens met Schijfbeheer van Windows XP alle partities van je tweede schijf afhaalt, em even opnieuw partitioneert en dan formatteert, zou dat hellupen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AleXtc schreef op 11 september 2002 @ 12:39:
eerst maar es beginnen met de schijven op je Master te zetten en de Cd-roms op Secundair :)
meestal werkt de situatie zoals de topicstarter beschreef gewoon goed hoor

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
-nevermind-

• The DenMan

The DenMan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:38:
Welke data raakt verminkt? Op D: staat toch niks na formatteren?
Nadat ik hem geformat als FAT32 heb kan ik er wat opzetten, maar zodra ik dan weer ga re-booten dan raakt de data corrupt

Mijn iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

dubbelpost :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NTFS kan niet worden geformatteerd op een harddisk met bad clusters/sectors; misschien dat het daaraan ligt. Check de OM FAQ voor linkjes naar tooltjes van de harddiskfabrikant om je harddisk te controleren op fouten :)

• The DenMan

The DenMan

Topicstarter
AleXtc schreef op 11 september 2002 @ 12:39:
Als je goed leest, dan staat er dat ik dat al heb gedaan :(

Mijn iRacing Profiel

• The DenMan

The DenMan

Topicstarter
BalusC schreef op 11 september 2002 @ 12:47:
NTFS kan niet worden geformatteerd op een harddisk met bad clusters/sectors; misschien dat het daaraan ligt. Check de OM FAQ voor linkjes naar tooltjes van de harddiskfabrikant om je harddisk te controleren op fouten :)
Ik heb net seagate disc utility gebruikt, en die kon geen mechanische fouten vinden, dus de schijf is iig niet kapot. Ben alleen benieuwd wat het nu kan zijn :(

Mijn iRacing Profiel

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06

Wildfire

Joy to the world!

limoentje schreef op 11 september 2002 @ 12:40:
[...]
meestal werkt de situatie zoals de topicstarter beschreef gewoon goed hoor
Ja, maar limoentje bedoelt de HD's instellen als master en de CD-ROM en CD-RW als slave. Ze blijven dus gewoon op de huidige aansluiting zitten, maar de master/slave instellingen moeten goed staan. Anders krijg je idd nogal rare problemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

Wat ik bedoelde was;

Alle schijven op 1 kabel en de cd-brommmers op 1 kabel.

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:10
Ik weet niet hoe snel die CD-Roms zijn, maar ik zou nooit harddisken en CD-Roms op de zelfde kabel aansluiten, meestal niet goed voor de prestaties.

Dus de harde schijven op het Primary kanaal en de CD-Roms op het Secondary kanaal.

Uiteraard moet je wel de jumpertjes achterop de schijven c.q. Cd-spelers goed configureren als master en slave. Harde schijven kunnen als Master, als Slave en soms ook als Single Disk worden geconfigureerd. Kijk eens naar je eerst schijf hoe deze staat ingesteld.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, zet de 2 schijven op één IDE kanaal.
Gebruik je een 80 pins ? Zet dan de schijven allebei op CS - Cable Select. Sluit de 'master' aan op de zwarte connector en de 'slave' op de grijze connector.
Kachelen met de handel !!! _/-\o_

• The DenMan

The DenMan

Topicstarter
idd het probleem is opgelost door, allebei de schijven op het eerste ide kanaal aan te sluiten. Bedankt peepzz!!!!:D

Mijn iRacing Profiel

Pagina: 1