Toon posts:

[java] boek / site nieuwe java functies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een jaar geleden afgestudeerd. (Informatica). En ik ben nu alweer een jaartje aan het werk. Wij kregen op school altijd les in java 1.2. Ondertussen zitten we bij java 1.4.1.

Er zijn ondertussen tal van nieuwe objecten en functies bijgekomen sinds 1.2. En ik ben op zoek naar een goed boek waarin vooral deze nieuwe functies behandeld worden. Met name de nieuwe io libs (nio), logging, etc...

Kan iemand mij een goede site of boek aanbevelen?

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
heb je al eens gekeken op
java.sun.com ?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
Feyd-Rautha schreef op 11 september 2002 @ 13:08:
heb je al eens gekeken op
java.sun.com ?
Wat denk je nu zelf?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
Het lijkt me toch dat daar de meest nieuwe dingen staan he :P

Leeg

Verwijderd

Als je de syntax van java al kent dan heb je toch alleen de api-docs nodig?

Ik zou liever boeken gaan kopen over design-technische aspecten zoals design patterns, aspect-oriented programming e.d.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04

Ik vond dat nog zo geen slechte opmerking van Feyd Rautha hoor. Daar zullen nl. altijd wel de laatste api-docs staan enzo.
Aangezien je zelf zegt dat je Java al kent, moet je daar toch al een flink stuk mee geholpen zijn?

Trouwens, het is niet zo vanzelfsprekend dat iemand weet of jij daar al gekeken hebt als je dat niet vermeld hebt. Mensen proberen je ook gewoon maar te helpen hoor.
Feyd Rautha geeft je een tip, en dan is het niet nodig dat jij daar zo bot op reageert.

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op javalobby staat nog ergens een link naar een gratis pdf (450 pagina`s) waarin alle nieuwe features van jdk1.4 staan (tov 1.3). Misschien heb je daar iets aan. En verder vind ik api boeken meestal maar zozo. Dan haal ik me liever een boek op over 1 speciaal onderwerp.
Ik vond dat nog zo geen slechte opmerking van Feyd Rautha hoor.
Ik wel. Er staat dat hij afgestudeerd is, al een jaar aan het werk en verder java heeft gehad. Dan heb ik zo`n vaag voorgevoel dat hij eventueel die sun site nog wel weet te staan. Slichte opmerking dus.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Alarmnummer schreef op 11 september 2002 @ 15:08:

Ik wel. Er staat dat hij afgestudeerd is, al een jaar aan het werk en verder java heeft gehad. Dan heb ik zo`n vaag voorgevoel dat hij eventueel die sun site nog wel weet te staan. Slichte opmerking dus.

Neen, je kunt wel veronderstellen dat hij die site kent, maar wie zegt dat hij ze daadwerkelijk bezocht had?

Maar goed, back on-topic.

https://fgheysels.github.io/

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Alarmnummer: Op javalobby staat nog ergens een link naar een gratis pdf (450 pagina`s) waarin alle nieuwe features van jdk1.4 staan (tov 1.3).
Alarmnummer bedoelde deze: JDK 1.4 Tutorial

De naam van dit boek is een beetje merkwaardig omdat JDK al tijden geleden Java 2 SDK is geworden ;) . Het is wel een aardig boekje en als je serieus geld over hebt kan je het ook wel kopen. Als je geen geld over hebt, of het liever bewaard voor nuttigere doeleinden kan je artikelen lezen op www.java.ibm.com , java.sun.com of www.javaworld.com . Alle nieuwe features (en dus ook nio) zijn hier zeer uitgebreid behandeld.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
lees ook gewoon de frontpage van java.sun.com eens, staan zat artikellen over nieuwe java technieken. in what`s new van j2se 1.4.1 staat ook welke nieuwe technieken toegevoegd zijn, en javaworld.com heeft ook mooie artikellen zoals mbravenboer al aangeeft.

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Subscribe op de Java newsletters van Sun daar zitten altijd de laatste tips bij die speciaal voor de laatste JDK zijn. Ikzelf werk alleen maar met JDK 1.3.1_04 en heb eigenlijk niks aan die newsletters maar ze zijn wel erg interessant.
Verder zijn er ontzettend goede tutorials te vinden op http://java.sun.com voor de laatste JDK. Leuke is bijvoorbeeld over Fullscreen swing.
Een goede site om op de hoogte te blijven van Java news, tips enz is www.jguru.com
Pagina: 1