Toon posts:

Render Machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeeyz...

Ik ben op zoek naar een goede render machine... Eentje die verdraait super supersnel is... dus niet gewoon een overgeclockt thuis PC'tje... Ook mag tie wel wat kosten! Omdat ik zelf eerlijk gezegt niet zo heel erg veel verstand heb van computers (zoals de meesten van jullie) heb ik wat advies nodig voordat langs wat bouwers ga, zodat ze me geen oor aan naaien of toch gewoon een simpel (duelprocessor) pc'tje aansmeren...
Ok ok het hoeft natuurlijk ook niet zo'n workstation te zijn die ze in animatiefilms gebruiken die een gehele verdieping van een flatgebouw innemen, maar een goede render computer voor startende ondernemer...
Ik render nu nog met een P4 2,2 - 1 gigh - GF4 mx 460 en dit is snel genoeg om animaties in op te maken...:P

Alvast bedankt voor de reacties mensen!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je al geen PC wilt met twee processors, dan zul je over moeten naar een cluster :)

Mother, will they like this song?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Hier staat vast wel wat leuks (en duurs) tussen ;)
Of zoiets, maar dan 'kleiner'

't mocht wat kosten })

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon ff contact opnemen met SGI, die hebben wel leuke render machientjes, en zijn nog design computers ook :)

edit:

/me moet sneller leren tikken

[ Voor 0% gewijzigd door Gomez12 op 11-09-2002 16:17 . Reden: Sneller leren tikken ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

Klippy

Still Game

Denk dat je toch op dual processor uitkomt hoor :)

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat 8)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Gomez12 schreef op 11 september 2002 @ 16:16:
Gewoon ff contact opnemen met SGI, die hebben wel leuke render machientjes, en zijn nog design computers ook :)

edit:

/me moet sneller leren tikken
SGI maakt misschien wel leuke render bakken maar die zijn toch redelijk duur :).
Een dualproc systeem lijkt me goed, fikse bak ram, en maal 4 ofzo :).

|>

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wrumba, ik doe dit zelf ook , maar je moet wel wat meer info geven.

-Welk programma werk je mee?
-Wat voor soort 3d werk doe je? Architect/reclame/film/games?
-Waarmee render je? (welk render progje? of dezelfde als hierboven?)
-ten eerste, is je huidige PC niet snel genoeg? want hij is beswel goed.

Wat bedoel je met render computer? Een toegewijde render PC, dus alleen voor het software renderen? en het echte maken/animeren doe je op de p4?

In dat geval kun je het beste een dual AMD of P4 nemen, afhankelijk van de software, met 1 of 2 gieg aan ram, en een snelle schijf. Videokaart mag een simpele zijn.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk hoofdzakelijk met 3dsMax ---> reclame/architectuur/artist impressions & films (render in Max zelf)

(Ik heb de pc die ik eerder noemde 2voudig) Maar omdat ik vaak met deadlines te maken heb duurt het renderen van bijvoorbeeld een film mij veel te lang (voor een simpel filmpje van ongeveer 2 minuten ben ik al 2 dagen aan het renderen, op 1 pc dan)...

enne het mag van mij best wat sneller allemaal :) Maar goed, bij wie niet?

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
SGI heerst _/-\o_ Ik zou daar zeker es gaan kijken.
Pagina: 1