Toon posts:

Cpu use?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke geluidskaart heeft de minste cpu use? Ik wil een andere kopen ipv mijn onboard ac97 gebeuren. Ik heb gekeken naar:

-SB Live5.1(maar ondersteund geen advanced audio HD en EAX 2.0),
-SB audigy player (kan bijna geen specs van dat ding vinden)
-Terratec SoundSystem SiXPack 5.1+ (ondersteund alles, maar ben wel benieuwd naar ervaringen en hoe is de driver ondersteuning?)

Mobo is een MSI Kt3 Ultra met onboard sound maar die is klote. :)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 21:44
De meeste moderne geluidskaarten hebben niet zo'n hoge cpu-use (de betere dan). Wat wil je precies met de geluidskaart doen? Is het alleen voor geluidsweergave van mp3s of ben je een audiofreak? Dit is wel bepalend voor het model dat je wil en zeker voor het budget.

Leeg

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ik heb SB audigy player en ben er zeer te vreden over.

Heeft iig EAX advanced HD, heb ff geen zin om de specificaties die op de doos staa over te tikken.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 21:44
Fuzzems schreef op 11 september 2002 @ 11:52:
ik heb SB audigy player en ben er zeer te vreden over.

Heeft iig EAX advanced HD, heb ff geen zin om de specificaties die op de doos staa over te tikken.
Wat houdt dat EAX nou precies in eigenlijk? :?

Leeg

Verwijderd

Topicstarter
Nou bedankt weer hoor, ik wilde graag specs, geen reclame :)

Ontopic:
Ik ben een redelijke audiofiel, maar niet achter mijn computer. Ik wil er natuurlijk spelletjes mee spelen (ofcourse :) ) en af en toe een mp4 en divxje mee draaien.
De geluidskaart die ik nu heb bevalt echt niet, in sommige games schakeld hij naar front weergave, de surround is dan volledig weg. :(
De speakers zijn er dus al. Wil dus ook geen complete set met speakers enzo.
De prijs maakt me niet zo gek veel uit. Als het maar niet boven de €200 uitkomt.

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024

Verwijderd

De audigy heeft een lager processor gebruik dan een SB live. Het is echter geen garantie dat een moderne kaart lager gebruik heeft, aangezien de 'oude' ISA-kaarten alles on-chip hadden en alle moderne PCI-kaarten vanalles door je hoofdprocessor laten doen. Maar de CPU's worden steeds sneller dus denken de fabriekanten, "laat ik EAX 2.0 ook maar emuleren door de drivers".

Verwijderd

Hmmmz, volgens mij heb je dan niet echt je best gedaan met het zoeken naar info, www.google.com, www.creative.com, kop op zeg, ff wat moeite doen en je hebt het zo gevonden :/

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog wat nuttigs te melden, vooral over de terratec lijn bv?
En nou niet allemaal zeiken: Je zoekt niet goed....
Ik vraag namelijk ook om de ervaringen en die staan meestal niet op de website van de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
*heel klein schopje* :)
Pagina: 1