[WLAN] accesspoint op chello modem

Pagina: 1
Acties:

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35
hoi,

ik heb een com21 chello modem thuis staan. deze loopt nu direct met een utp kabel naar de computer. nu wil ik direct op de kabel modem een accesspoint aansluiten zodat de computer wireless op het internet kan. kan dit zomaar of moet ik dan een router accesspoint kopen.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

laurens0619 schreef op 11 september 2002 @ 11:31:
hoi,

ik heb een com21 chello modem thuis staan. deze loopt nu direct met een utp kabel naar de computer. nu wil ik direct op de kabel modem een accesspoint aansluiten zodat de computer wireless op het internet kan. kan dit zomaar of moet ik dan een router accesspoint kopen.
je hebt iig een router nodig lijkt me, aangezien er bij chello officieel maar 1 pc achter de modem mag staan, en je dus ook maar 1 ip krijgt.
verder is er dus geen verschil of je nu wel of niet kabels gebruikt

Verwijderd

Dit is mogelijk.. De accesspoint zelf is al een router voor meestal 255 computers. Een accesspoint + router beschikt dan nog meestal over een ingebouwde router voor bijvoorbeeld 1 of 4 computers te verbinden via een UTP kabeltje en de rest wireless...

Ikzelf zit aan een LinkSys BeFW11s4 te denken voor mijn com21 chello modem. Dan kan ik mijn gewone computer altijd nog aansluiten op de router, laptop wireless en reparatie computers kan ik ook nog altijd in de router stoppen (het stekkertje dan ;-) )

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35
erkens schreef op 11 september 2002 @ 11:39:
[...]

je hebt iig een router nodig lijkt me, aangezien er bij chello officieel maar 1 pc achter de modem mag staan, en je dus ook maar 1 ip krijgt.
verder is er dus geen verschil of je nu wel of niet kabels gebruikt
Ja oke, maar het is maar voor 1 pc dus heb ik toch ook maar 1 ip nodig? als ik hier via het netwerk met mijn wireless laptop inlog op bv de ftp server hier dan zie ik toch ook niet het ip van de access point maar van de laptop zelf?

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Met een Com 21 modem moet je idd een router gebruiken. Op dat moment maakt het niet uit wat je er achter doet... behalve volgens Chello uiteraard....

De Com 21 heeft zelf geen IP adres, maar fungeert puur als mediachanger... Ethernet naar kabel en andersom. Het eerstvolgende device moet dus een IP adres hebben.

Er zijn verschillende accespoints met ingebouwde routers te koop voor niet al te veel geld. Over het algemeen geldt: hoe duurder , hoe meer opties en mogelijkheden. Als het je alleen om de verbinding gaat kun je goedkoop uit zijn. Als je gaat portmappen, firewallen, routeren e.d. ben je met een duurder model (Cisco oid) beter af.

Let er ook op dat je op het Accesspoint ook een tweede ethernet aansluiting heb voor verbinding naar een hub voor eventuele pc's of servers zonder Wireless lan.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:41:
Dit is mogelijk.. De accesspoint zelf is al een router voor meestal 255 computers. Een accesspoint + router beschikt dan nog meestal over een ingebouwde router voor bijvoorbeeld 1 of 4 computers te verbinden via een UTP kabeltje en de rest wireless...

Ikzelf zit aan een LinkSys BeFW11s4 te denken voor mijn com21 chello modem. Dan kan ik mijn gewone computer altijd nog aansluiten op de router, laptop wireless en reparatie computers kan ik ook nog altijd in de router stoppen (het stekkertje dan ;-) )
weet je zeker dat het niet een bridge is :? domme opmerking |:(
niet elke accesspoint doet namelijk NAT, en dat is wat je nodig hebt
Pagina: 1