Krasje op moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:08
Ik heb een moederbord (ASUS TUSL) waarbij met het verwijderen van de processor een krasje is onstaan in de baantjes naar het geheugen.

- Weet iemand of dit nog te repareren is?

- Weet iemand hoe de grarantie van Asus hiermee omgaat? en hoe ik het dan moet aanpakken?

Verwijderd

als er nog garantie op zit gewoon rma sturen naar asus met de boodschap dat ie het ineens niet meer deed ;)

Verwijderd

krasje= krasje of krasje=groef of krasje=diepe sleuf?

bij Asus staat dat er steeds vaker mobo's retour komen die zogenaamd "hetnietmeerdeden"

Asus gaat nu die policy aanpassen, dus misschien heb je net pech, of net geluk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werkt de mobo eigenlijk nog wel :?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:10:
als er nog garantie op zit gewoon rma sturen naar asus met de boodschap dat ie het ineens niet meer deed ;)
oooooooh, wat ben jij een floepert zeg :P

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

baantje open krassen en met zilverlijm repareren.. meestal raak je alleen de beschermlaag bovenop en is er nix aan de hand, de andere keer heb je een flink probleem :P

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Als alles nog werkt, en je dus geen onderbreking hebt gemaakt zou ik alles lekker zo laten zitten... Anders effe met solderbout over de groef, aan de zijkanten van de groef spoortje vrij maken en vervolgens met soldeer een brug maken zeg maar. Erg simpel

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Heel dun laagje artic silver eropsmeren, wil ook nog wel eens werken.
Zo heb ik ik mijn oude Asus bord gerepareerd ;)

Kijk wel uit dat je geen sluiting maakt.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Asus checkt borden op zichtbare schade. Wordt die opgemerkt dan krijg je 'm terug en moet je in principe betalen voor hun bezigheden. Je kan 't beste zelf als je handig bent met die zilverlijm aan de slag. Garantie is het iig niet.

• BovenHond
Het krasje is niet goed te zien overigens,
maar goed die jongens van Asus zullen ook wel getrainde ogen hebben,

het is zeker geen groef maar een oppervlakkig krasje door een stuk of 5 baantjes

• koffercomputer
  • Laatst online: 19-08 09:16
Als jij een krasje door een stuk of 5 baantjes weet te krijgen, dan is dat zeker goed te zien. Een oppervlakkig krasje kan nooit door de banen heen zijn gedrongen. Ik zou als ik jou was je moederbord nog maar eens goed nakijken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
koffercomputer schreef op 11 september 2002 @ 12:46:
Als jij een krasje door een stuk of 5 baantjes weet te krijgen, dan is dat zeker goed te zien. Een oppervlakkig krasje kan nooit door de banen heen zijn gedrongen. Ik zou als ik jou was je moederbord nog maar eens goed nakijken.
Ik denk dat hij bedoeld dat 5 baantjes bekrast zijn, niet dat hij dwars door 5 banen heeft lopen zagen.

Verwijderd

AleXtc schreef op 11 september 2002 @ 11:15:
[...]

oooooooh, wat ben jij een floepert zeg :P
ach... werkt wel ;)

*heeft zo al flink wat dingen _vernieuwd_ * :+

Verwijderd

hoe krijg je het voormekaar om een krasje te krijgen ? :)

• koffercomputer
  • Laatst online: 19-08 09:16
Dreamstar schreef op 11 september 2002 @ 13:12:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat 5 baantjes bekrast zijn, niet dat hij dwars door 5 banen heeft lopen zagen.
Wat ik met mijn opmerking bedoelde is eigenlijk dat een oppervlakkig krasje de banen niet zal hebben onderbroken. Dat het moederbord het niet doet zal dus aan iets anders liggen. Misschien wel kortsluiting, slecht geheugen, brakke processor of koeler niet aangesloten of zo.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Grote kans op : Broken by customer , cannot repair , return to customer.

Als je mazzel hebt kan het onder garantie vallen en wordt hij vervangen of gerepareerd.

Verwijderd

Doet het mobo het uberhaupt nog?? Zo ja, gewoon inbouwen.. Zo nee, jammer, repareren of opsturen.. RMA != geldig in dit soort gevallen. Vind et ook asociaal om dat te doen als je em zelf gemolt hebt. Eigen schuld, dikke .. Precies :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Krasje door 5 banen? Of krasje door de laklaag OP die banen? Alle mobo's krijgen toch een klein lakbehandelingetje... Ik denk dat je nog wel goed zit. Test hem eerst eens.

Forget your fears...
...and want to know more...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb er ook een redelijk kras erop zetten, gleed wel 5x uit met de schroevendraaier van die stomme Vulcano koeler die ik had. Moederbord doet het als de beste. Niks aan de hand :)

/dev/null

• Antiloop
  • Laatst online: 30-07 14:25
nou zover ik weet rekent asus nooit kosten voor return to customer tenminste ik krijg nooit kosten berekend van ze
gewoon je leverancier terug laten sturen naar asus of hun leverancier
en bij asus hebben ze geen superogen maar kijken ze geloof ik met UV-licht dan kunnen ze eventuele beschadigingen zien.
en ze repareren wel degelijk beschadigde spoortje tot op een bepaalde hoogte, heeft te maken met diepte en hoeveelheid spoortjes.. dus succes ermee

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

eLeCtRaBeLg schreef op 11 september 2002 @ 11:35:
Heel dun laagje artic silver eropsmeren, wil ook nog wel eens werken.
Zo heb ik ik mijn oude Asus bord gerepareerd ;)

Kijk wel uit dat je geen sluiting maakt.
artic silver is koelpasta die juist niet geleid.. lijkt me dus stug dat dat gaat werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:20:
Als alles nog werkt, en je dus geen onderbreking hebt gemaakt zou ik alles lekker zo laten zitten... Anders effe met solderbout over de groef, aan de zijkanten van de groef spoortje vrij maken en vervolgens met soldeer een brug maken zeg maar. Erg simpel
die spportjes kan je niet solderen

• BovenHond
Ik ben niet van plan om het bord lame naar de RMA te sturen. Ik was gewoon benieuwd naar mogelijke oplossingen.
Het krasje is niet lomp of diep. Maar het moederbord piept om geheugen problemen (waar zouden die baantjes toch naar toe gaan)

Dus ik heb twee oplossingen
• zelf de spoortjes aan elkaar klussen met silverpaint (zeer moeilijke klus maar uitvoerbaar)
• het bord opsturen naar Asus, kijken wat zij kunnen doen (gaat dit ook met een RMA, want de leverancier ken ik niet (het is ook eigenlijk niet mijn bord)

heeft iemand tips over hoe en waarheen je het bord zou kunne sturen

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 22:33:
[...]

artic silver is koelpasta die juist niet geleid.. lijkt me dus stug dat dat gaat werken.
artic silver is van ZILVER deeltjes dus dat geleid juist als een tiet daarom blazen mensen wel eens hun cpu mee op owwwh moest doe rommel niet over heel dat ding heen >:)

je kan idd baantjes repareren met artic silver echter de kans dat je het over meerdere baantjes uitmseert is zeer groot ten 2e is de weerstand iets anders als een oorspronkelijk baantje en dus kun je TIMING verschillen krijgen wat alsnog een instabiel of niet werkend bord opleverd

Sommige mensen....

Pagina: 1