Toon posts:

Modemprobleem inbelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer iemand te helpen met een internetverbinding via de telefoonlijn op te zetten maar het wil niet erg lukken. Ik heb zo'n cd voor HetNet gehaald maar het inbellen lukt niet, dwz als ik de modem (motorola 56 K)wil laten inbellen geeft ie code 962 hardwareprobleem aan. Van alles geprobeerd, andere com poort toegewezen, modemeigenschappen 'apparaat werkt goed' , modemdiagnose geeft ook goede resultaten aan, maar inbellen....ho maar...je hoort zelfs niet dat hij het inbelnummer probeert te bellen.

Het vreemde is dat er op die computer ook een bedrijfsprogramma is geinstalleerd met een communicatiemogelijkheid voor het inbellen naar een of andere centrale computer. Als ik via dit programma laat inbellen op die computer, doet ie dat wel.

Rara...heeft iemand een tip?

Thanx!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

heeft die persoon misschien een thuiscentrale?
zo'n homefox geval, of hoe dat tegenwoordig ook heet

en als je nou eens in de windows help opzoekt wat die foutmelding betekend.
ik heb winxp en daar komt fout 962 niet in voor.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 11 september 2002 @ 11:09:
heeft die persoon misschien een thuiscentrale?
zo'n homefox geval, of hoe dat tegenwoordig ook heet
Nee, geen thuiscentrale.. Hij heeft een doodgewone analoge telefoonlijn

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

(jarig!)
Misschien houdt dat andere progje de COM-poort bezet.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
eindeloze pret met die motorola-chipset based modems... ik heb er zelf ook eentje in een pc die onder w98 en w2k werkt, maar onder XP niet aan de praat te krijgen is. Er zijn al diverse draadjes over deze modems geweest. Ik weet in ieder geval dat het met mijn moden niet meer gaat lukken en dus een andere moet kopen.

Zoek effe in de search op motorola sm56 xp ofzo... bergen tips, maar verwacht niet te veel!

Verwijderd

Topicstarter
Zoek effe in de search op motorola sm56 xp ofzo... bergen tips, maar verwacht niet te veel![/quote]

Thanks! Bergen problemen met dat modem dus. Ik ga het proberen met die e-tech xp driver. Lukt dat niet dan een nieuw modem erin.
Pagina: 1