Hallo,
Is er een race game voor de pc dat gelijkwaardig is als Grand Turismo? Dus ook net zoveel auto's enzo??
Is er een race game voor de pc dat gelijkwaardig is als Grand Turismo? Dus ook net zoveel auto's enzo??
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Een beetje maar het schijnt er toch niet aan te kunnen tippen.Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:16:
Hmmz...we zullen zien...
Komt DTM Driver niet in de buurt?
Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!
Een gemiddelde pc heeft toch wel ff wat meer 3d-kracht dan de ps2 hoor, dus blaat je nu een beetje onzin...devv05 schreef op 11 september 2002 @ 12:25:
Er is geen 1 PC spel dat het haalt bij GT3 (op andere consoles ook niet), en op de PC zou ie noooit zo mooi en soepel lopen.. Dus zul je toch een PS2 moeten kopen
Grapjasdevv05 schreef op 11 september 2002 @ 12:25:
Er is geen 1 PC spel dat het haalt bij GT3 (op andere consoles ook niet), en op de PC zou ie noooit zo mooi en soepel lopen.. Dus zul je toch een PS2 moeten kopen
Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!
Ja, waar baseer je dat op? Heb je argumenten? Nee, mond dicht dus.devv05 schreef op 11 september 2002 @ 13:00:
Zeg toch niet dat een PS2 meer kracht heeft.. Dat verzinnen jullie er zelf weer bij.. Kijk maar naar de port van GTA3 als voorbeeld, zuigt gewoon..
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
GVD wat een irri pop-ups
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
LMAOBrik schreef op 11 september 2002 @ 13:10:
Als de pc zoveel meer aankan als de ps2. Waarom zijn de computers dan niet krachtig genoeg voor een ps2 emulator?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
ja de graphics zijn idd niet hypermodern.. maar het is al weer een oud spel en ik vind hem erg op GT lijken.. qua gameplay vooral.
NOOOOOOOOOOOOOOOOB, omdat een emulator ongeveer 8x zoveel rekenkracht nodig heeft als de afgeleide machine omdat alles softwarematig moet gebeuren. Probeer maar eens quake 1 geport op je ps2 te spelen, dan praten we wel verder...Brik schreef op 11 september 2002 @ 13:10:
Als de pc zoveel meer aankan als de ps2. Waarom zijn de computers dan niet krachtig genoeg voor een ps2 emulator?
Misschien dat het er met 16x fsaa nog best leuk uit ziet... Maar het klopt inderdaad wel dat er voor de pc vrij weinig echt leuke racegames zijn in dit genre...Palomar schreef op 11 september 2002 @ 15:17:
[...]
ja de graphics zijn idd niet hypermodern.. maar het is al weer een oud spel en ik vind hem erg op GT lijken.. qua gameplay vooral.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Dan heb jij 1 van die twee niet gespeeld. Als je nou NFS5 vergeleek met GT qua car handling komt dat misschien een beetje in de buurt.[TLT]Lynx schreef op 11 september 2002 @ 14:30:
NFS4 heeft qua gamplay wel wat weg van GT
Uh ik baseer het op de PS2 en de PC versies die ik beide bezit.. En qua laden maakt het niks uit, PC versie is zelfs iets langzamer.. Verder speel ik FPS ook liever met muis als met joystick, maar dat heeft er niks mee te maken..armageddon_2k1 schreef op 11 september 2002 @ 14:28:
[...]
Ja, waar baseer je dat op? Heb je argumenten? Nee, mond dicht dus.
GTA3 doet het perfect op mijn PC (zie specs) met alles hoog en resolutie 1280x1024 en oohja de PS2 kan volgens mij niet 1280x1024 toch? En die heeft volgens mij geen echte EAX op 4 of 5 boxen.
En de PC-versie laadt wel even wat sneller en je kan tenminste makkelijk omhoog en omlaag kijken. Mmmm....zijn toch alweer een paar goede argumenten.
Vindt gta3 in 1280x1024 met 16x fsaa toch wel iets relaxter dan op de ps2...devv05 schreef op 11 september 2002 @ 16:21:
[...]
Uh ik baseer het op de PS2 en de PC versies die ik beide bezit.. En qua laden maakt het niks uit, PC versie is zelfs iets langzamer.. Verder speel ik FPS ook liever met muis als met joystick, maar dat heeft er niks mee te maken..
Verwijderd
Dat kun jij helemaal niet wetenSebaZ schreef op 11 september 2002 @ 13:46:
DTM Racedriver komt denk op het moment het dichts in de buurt, maar is lang niet zo goed
[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:36 ]
Yep need for speed roels hard, maar haalt het toch lang niet bij GT3...-RMW- schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
[...]
Back on-topic: Er is vrij weinig op de PC te krijgen. Wel Rally games, maar niet een game die in de buurt komt qua gameplay/graphics van GT3. De nieuwe in de reeks Need-For-Speed is wellicht iets om qua graphics naar uit te kijken.
Verwijderd
Een port is niet hetzelfde als een emulatie en vereist veel minder kracht.-RMW- schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
[...]
--
Geez, wat een flames weer zeg... just for your information btw, op de Dreamcast bestaat al heel lang een perfecte Quake I port. En consoles bieden exclusieve, toffe games, dat is genoeg reden om er 1 aan te schaffen. PC-gamers "blaten" vaak genoeg over consoles waarvan ze de naam nog amper kennen (laat staan dat ze erop gespeeld hebben). En visueel gezien is een console in *mijn* opinie artiestieker qua graphics en mooier.
The devil is in the details.
heb je het spel eigenlijk wel gespeeld? Of baseer je al je kritiek op 1 screenshot? Het is idd grafisch wat minder dan de huidige games, maar de gameplay is echt bijna hetzelfde als GT1 en GT2 (ps1 versies die ik gespeeld heb).johnnyv.nl schreef op 11 september 2002 @ 15:54:
[...]
Misschien dat het er met 16x fsaa nog best leuk uit ziet... Maar het klopt inderdaad wel dat er voor de pc vrij weinig echt leuke racegames zijn in dit genre...
Verwijderd
kijk hier heb ik wat aanSuBBaSS schreef op 12 september 2002 @ 11:57:
De topicstarter vroeg toch zeker naar alternatieven voor GT op de pc? Toch jammer dat het voor het overgrote deel weer losbarst in discussies die niet interessant zijn/
Feit blijft gewoon dat geen enkele pc game (nog) kan tippen aan GT, jammer maar waar. Ik heb hier Sportscar GT van EA liggen, welke al redelijk oud is, maar dat mag met recht een sim genoemd worden lijkt me zo. DTM Racedriver belooft natuurlijk ook heel veel goeds en dat komt al beter in de buurt van GT (qua graphisc enzo, tenminste, voor wat ik gezien heb), maar de echte lol van GT is natuurlijk de onwaarschijnlijke hoeveelheid auto's.
Aan Sportscar GT kun je in principe alles veranderen: zelf wagens/banen/geluiden ed. toevoegen kan en er is heel veel op het net te vinden (jammmer alleen dat ik het nooit voor elkaar gekregen heb, maar dat zegt meer over mij, dan over die patches natuurlijk)
Live for Speed leek ook wel redelijk de goeie kant op te gaan, maar de demo draait hier niet al te best, dus die heb ik snel weer gedelete.
Ik zou in ieder geval eens kijken naar Sportscar GT. Deze ligt overal in de budgetbakken en kost je hooguit 15 eurootjes. Daar val je je geen buil aan met die game, dat weet ik haast zeker...
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Human Bobby
Verwijderd
Ik heb hem hier zelfs nog liggen, was vorig jaar of zo bij de bart smit in zaandam in de budgetbak aan 't spittenMacadoshis schreef op 12 september 2002 @ 18:01:
Heeft iemand van jullie weleens Sports Car GT van EA gespeeld!?
Is een zeer mooi en realistisch spel.. jammer dat EA er niet mee door is gegaan
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 18:30 . Reden: typo's ]
Als je een mod voor F1 2001/2002 wilt in de richting van GT kun je beter JGTC proberen.. Is een mod gebaseerd op het Japanse GT kampioenschap. Je rijdt in deze mod met Supra's, NSX'en, Skylines en McLaren F1's. Is echt gaaf, geluid van die auto's is heel goed, en het rijdt ook nog eens veel realistischer dan GTSebaZ schreef op 12 september 2002 @ 17:56:
Hmm, schoot me net wat te binnen. Ik heb nog 2 Mods gevonden van F1 2001. American Le Mans Series, racen met GT's. www.rdsg.net --> maar ligt nu plat
En een FIA GT 2001 Mod www.simbin.com
Zijn mooie mods, maar ook deze racegames kunnen lang niet tippen aan GT3 concept
Linux draait toch allang op de PS2 of niet??marteltor schreef op 12 september 2002 @ 20:56:
in plaats je af te vragen waarom voor de pc geen ps2 emulatoren uit zijn kun je je ook afvragen waarom de ps2 nog niet gehackt is en er nog geen windows of linux opdraait...dat kan die ps2 dan toch wel emuleren![]()
Nee, emuleren kan die niet, draaien misschien wel.marteltor schreef op 12 september 2002 @ 20:56:
in plaats je af te vragen waarom voor de pc geen ps2 emulatoren uit zijn kun je je ook afvragen waarom de ps2 nog niet gehackt is en er nog geen windows of linux opdraait...dat kan die ps2 dan toch wel emuleren![]()
Verwijderd
Jij baseerd je mening op 1 goed pc spel en 1 totaal geflopte PC-PS2 Poort?MaxOW schreef op 13 september 2002 @ 15:36:
ik wil nog 1 ding ff zeggen over ps2 vs pc, max payne, wat momenteel op de gemiddelde pc die de tweaker bezit vlekkeloos draait, is dus ook (al een poosje terug) op de ps2 uitgekomen, als je bijde versies een X hebt gezien (zoals ik ) valt het gelijk op dat er heel veel 'special effects' uit de ps2 versie zijn gehaald, en het detail is ook flink naar beneden gehaald, dus dat wil wel weer zeggen dat de pc toch wel wat meer aan (zou) kunnen/kan dan de ps2 (eigelijk mag je de ps2 en pc helemaal nie vergelijken maarja)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq