Toon posts:

gelijkwaardig Grand Turismo voor pc??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is er een race game voor de pc dat gelijkwaardig is als Grand Turismo? Dus ook net zoveel auto's enzo??

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Sega GT komt een beetje in de buurt... is al wel een wat ouder spel...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
Ik ben nog geen racespel tegengekomen op de PC wat ook maar in de buurt komt van GT3

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz...we zullen zien...

Komt DTM Driver niet in de buurt?

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 11:16:
Hmmz...we zullen zien...

Komt DTM Driver niet in de buurt?
Een beetje maar het schijnt er toch niet aan te kunnen tippen.

Ik snap trouwens niet waarom ze niet een GT voor de PC uitbrengen. Ik denk dat het een megahit zou worden want ik hoor echt vaak mensen die GT op de PC willen hebben.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• Vimana
  • Laatst online: 02-11 20:44
Omdat er op deze manier mensen zijn die alleen al voor GT een PLayStation aanschaffen (en daarna nog meer spellen) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja pecies...Want op de pc zal het allemaal NOG realistischer worden

Verwijderd

Topicstarter
Waneer komt DTM race driver uigenlijk uit?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 10:21
Er is geen 1 PC spel dat het haalt bij GT3 (op andere consoles ook niet), en op de PC zou ie noooit zo mooi en soepel lopen.. Dus zul je toch een PS2 moeten kopen :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
devv05 schreef op 11 september 2002 @ 12:25:
Er is geen 1 PC spel dat het haalt bij GT3 (op andere consoles ook niet), en op de PC zou ie noooit zo mooi en soepel lopen.. Dus zul je toch een PS2 moeten kopen :)
Een gemiddelde pc heeft toch wel ff wat meer 3d-kracht dan de ps2 hoor, dus blaat je nu een beetje onzin...
edit:

Crazy plan: een racegame bouwen op basis van ut 2k3 engine :P

• komaki
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

devv05 schreef op 11 september 2002 @ 12:25:
Grapjas

Een gemiddelde game PC is wel een tikkie sneller en heeft meer 3dkracht dan een PS2 hoor.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• .GoO
Zeg toch niet dat een PS2 meer kracht heeft.. Dat verzinnen jullie er zelf weer bij.. Kijk maar naar de port van GTA3 als voorbeeld, zuigt gewoon..

• Brik
  • Laatst online: 23-10 14:49
Als de pc zoveel meer aankan als de ps2. Waarom zijn de computers dan niet krachtig genoeg voor een ps2 emulator?

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Zijn ze wel....heb jij er 1? Maar we willen een nieuw spel! Geen poort van PS2 naar PC.
DTM Racedriver komt denk op het moment het dichts in de buurt, maar is lang niet zo goed :|

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
devv05 schreef op 11 september 2002 @ 13:00:
Zeg toch niet dat een PS2 meer kracht heeft.. Dat verzinnen jullie er zelf weer bij.. Kijk maar naar de port van GTA3 als voorbeeld, zuigt gewoon..
Ja, waar baseer je dat op? Heb je argumenten? Nee, mond dicht dus.

GTA3 doet het perfect op mijn PC (zie specs) met alles hoog en resolutie 1280x1024 en oohja de PS2 kan volgens mij niet 1280x1024 toch? En die heeft volgens mij geen echte EAX op 4 of 5 boxen.
En de PC-versie laadt wel even wat sneller en je kan tenminste makkelijk omhoog en omlaag kijken. Mmmm....zijn toch alweer een paar goede argumenten.

Kom voortaan ook even met argumenten want hier heb ik zo'n hekel aan |:(

En waarom computers niet krachtig genoeg zijn voor een PS2 Emulator vraag je?
Omdat Sony met een heel andere manier van programmeren werkt en een hele andere processor gebruikt. De computer moet dus al die crappy PS2 taal eerst vertalen naar normale PC-taal.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50
NFS4 heeft qua gamplay wel wat weg van GT

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 22:03

Mary Wana

keyboard nut

GVD wat een irri pop-ups :|

8mb demo belooft niet veel imho :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Brik schreef op 11 september 2002 @ 13:10:
Als de pc zoveel meer aankan als de ps2. Waarom zijn de computers dan niet krachtig genoeg voor een ps2 emulator?
LMAO

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja de graphics zijn idd niet hypermodern.. maar het is al weer een oud spel en ik vind hem erg op GT lijken.. qua gameplay vooral.

• pagani
  • Niet online
Brik schreef op 11 september 2002 @ 13:10:
NOOOOOOOOOOOOOOOOB, omdat een emulator ongeveer 8x zoveel rekenkracht nodig heeft als de afgeleide machine omdat alles softwarematig moet gebeuren. Probeer maar eens quake 1 geport op je ps2 te spelen, dan praten we wel verder...
edit:

JohnnyV krijgt de neiging om Brik bij de naam van een ding wat momenteel uit de bomen begint te vallen te noemen, maar houdt zich in.

En er is al een ps2 emu dus...

• pagani
  • Niet online
Palomar schreef op 11 september 2002 @ 15:17:
[...]

ja de graphics zijn idd niet hypermodern.. maar het is al weer een oud spel en ik vind hem erg op GT lijken.. qua gameplay vooral.
Misschien dat het er met 16x fsaa nog best leuk uit ziet... Maar het klopt inderdaad wel dat er voor de pc vrij weinig echt leuke racegames zijn in dit genre...

• BruceLee
  • Laatst online: 02-11 13:14

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

www.liveforspeed.com is oo kwel leuk

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• pagani
  • Niet online
En waarschijnlijk gratis toch?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

[TLT]Lynx schreef op 11 september 2002 @ 14:30:
NFS4 heeft qua gamplay wel wat weg van GT
Dan heb jij 1 van die twee niet gespeeld. Als je nou NFS5 vergeleek met GT qua car handling komt dat misschien een beetje in de buurt.

NFS4 is zo arcade als het maar kan....

• Vimana
  • Laatst online: 02-11 20:44
Zijn er op dit moment nog mooie (liefst demo's) race spellen?
Kwil m'n GF4 uitproberen...

• .GoO
armageddon_2k1 schreef op 11 september 2002 @ 14:28:
[...]

Ja, waar baseer je dat op? Heb je argumenten? Nee, mond dicht dus.

GTA3 doet het perfect op mijn PC (zie specs) met alles hoog en resolutie 1280x1024 en oohja de PS2 kan volgens mij niet 1280x1024 toch? En die heeft volgens mij geen echte EAX op 4 of 5 boxen.
En de PC-versie laadt wel even wat sneller en je kan tenminste makkelijk omhoog en omlaag kijken. Mmmm....zijn toch alweer een paar goede argumenten.
Uh ik baseer het op de PS2 en de PC versies die ik beide bezit.. En qua laden maakt het niks uit, PC versie is zelfs iets langzamer.. Verder speel ik FPS ook liever met muis als met joystick, maar dat heeft er niks mee te maken..

• pagani
  • Niet online
devv05 schreef op 11 september 2002 @ 16:21:
[...]

Uh ik baseer het op de PS2 en de PC versies die ik beide bezit.. En qua laden maakt het niks uit, PC versie is zelfs iets langzamer.. Verder speel ik FPS ook liever met muis als met joystick, maar dat heeft er niks mee te maken..
Vindt gta3 in 1280x1024 met 16x fsaa toch wel iets relaxter dan op de ps2...

Verwijderd

SebaZ schreef op 11 september 2002 @ 13:46:
DTM Racedriver komt denk op het moment het dichts in de buurt, maar is lang niet zo goed :|
Dat kun jij helemaal niet weten }:O

;)

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:36 ]

• .GoO
-RMW- schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
[...]

Back on-topic: Er is vrij weinig op de PC te krijgen. Wel Rally games, maar niet een game die in de buurt komt qua gameplay/graphics van GT3. De nieuwe in de reeks Need-For-Speed is wellicht iets om qua graphics naar uit te kijken.
Yep need for speed roels hard, maar haalt het toch lang niet bij GT3...

Verwijderd

Net of gt3 zo heilig is ...ik heb hem ook gespeelt ,maar ik speel liever F12002 op mijn pc

Ik ben echt geen fanboy ofzo ,want het liefst heb ik alles (behalve een x-box dan :( ) ,maar ,RTS,FPS en Racegames horen op een pc thuis zoals een verchtspel of platformer op de console .
Ik bedoel dus realistische racegames ...niet arcade,want die kunnen op beide :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-RMW- schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
[...]

--
Geez, wat een flames weer zeg... just for your information btw, op de Dreamcast bestaat al heel lang een perfecte Quake I port. En consoles bieden exclusieve, toffe games, dat is genoeg reden om er 1 aan te schaffen. PC-gamers "blaten" vaak genoeg over consoles waarvan ze de naam nog amper kennen (laat staan dat ze erop gespeeld hebben). En visueel gezien is een console in *mijn* opinie artiestieker qua graphics en mooier.
Een port is niet hetzelfde als een emulatie en vereist veel minder kracht.

Verwijderd

Topicstarter
zullen we het dan wel ff ontopic houden...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:39
Racegames zijn nou eenmaal populairder op de consoles...
Hopelijk komen er nog een paar goede racegames binnenkort :)

The devil is in the details.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 11 september 2002 @ 15:54:
[...]

Misschien dat het er met 16x fsaa nog best leuk uit ziet... Maar het klopt inderdaad wel dat er voor de pc vrij weinig echt leuke racegames zijn in dit genre...
heb je het spel eigenlijk wel gespeeld? Of baseer je al je kritiek op 1 screenshot? Het is idd grafisch wat minder dan de huidige games, maar de gameplay is echt bijna hetzelfde als GT1 en GT2 (ps1 versies die ik gespeeld heb).

Gran Turismo vind ik btw niet echt realistisch, maargoed.. (voelt traag aan, overdreven driften etc. echt arcade dus). Real Car Simulator vind ik persoonlijk dan ook net als gran turismo niet echt een geweldig spel, maar daar gaat het niet om, de topicstarter vroeg om een gelijkwaardige spel voor de pc. (ik heb het dus niet over GT3, want die heb ik nog nooit gespeeld)

Verwijderd

Topicstarter
ok...maar goed...ik vind de hele opzet van GT zeer goed...geld verdienen met racen en dan auto's verdienen/uitbouwen. En dan niet een paar auto's...nee het zijn er meer dan 100!!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Real Car Simulator komt idd het dichtst in de buurt van GT. Het lijkt wel een rechtstreeks (afgeslankte) poort van GT1/GT2 met bilineaire filtering. Qua rijgedrag is het vrijwel identiek, je hebt alleen niet zoveel auto's en tracks..

Als je dus echt GT wilt zul je toch een PS2 moeten kopen. GT is imo gewoon niet echt geschikt voor de pc. Zelf had ik vroeger een PSX1 met GT1 en GT2, ik had ook een stuurtje. Toch heb ik deze spellen nauwelijks gespeeld, omdat het gewoon klote speelde met een stuur. Dat overdreven geglij van die auto's... geen bocht doorkunnen zonder piepende banden.. het is meer een arcade game die bedoeld is om met een controller te spelen. Daarom zal het denk ik ook niet aanslaan bij pc gamers, je kunt het natuurlijk met een gamepad gaan spelen maar een beetje racefreak heeft wel een stuur...

Verwijderd

Ik vind dat mensen maar weinig respect hebben voor de GT series...

Ik heb nog maar zeer weinig race-spellen gespeeld waarbij je tijdens het aanremmen van een bocht je de achterkant lichter voelt worden, dit corrigeert (terwijl je minder ervaren tegenstander 'em verliest) en wanneer je halverwege de bocht weer gas geeft de auto nog even voelt twijfelen tussen over/onderstuur en dat je zelf controle hebt over welke van de twee het gaat worden.

GT mag dan een arcade spel zijn maar de auto-op-weg-physics vind ik realistischer aanvoelen dan wel racespel dan ook. En ik ben niet de enige die dat vind. Ik heb al in meerdere autotijdschriften (CAR, Car&Driver) lovende kritieken gelezen over de handling aspecten van de GT series.

Daarnaast is het spel prima te spelen met een controller, de analoge sticks van een PS/PS2 joypad voldoen prima, zonder dat het meteen arcade wordt.

De kracht van Gran Turismo komt imo het best naar voren in de 2 player mode (split-screen of via ilink). Uitremmen, verschillende lijnen rijden, auto's met verschillende karakteristieken tegen elkaar proberen, enz...

Ik ben misschien een beetje biased maar GT is meer dan een simpele arcade racer.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:14

SuBBaSS

-has Ryzen

De topicstarter vroeg toch zeker naar alternatieven voor GT op de pc? Toch jammer dat het voor het overgrote deel weer losbarst in discussies die niet interessant zijn/
Feit blijft gewoon dat geen enkele pc game (nog) kan tippen aan GT, jammer maar waar. Ik heb hier Sportscar GT van EA liggen, welke al redelijk oud is, maar dat mag met recht een sim genoemd worden lijkt me zo. DTM Racedriver belooft natuurlijk ook heel veel goeds en dat komt al beter in de buurt van GT (qua graphisc enzo, tenminste, voor wat ik gezien heb), maar de echte lol van GT is natuurlijk de onwaarschijnlijke hoeveelheid auto's.
Aan Sportscar GT kun je in principe alles veranderen: zelf wagens/banen/geluiden ed. toevoegen kan en er is heel veel op het net te vinden (jammmer alleen dat ik het nooit voor elkaar gekregen heb, maar dat zegt meer over mij, dan over die patches natuurlijk) B)
Live for Speed leek ook wel redelijk de goeie kant op te gaan, maar de demo draait hier niet al te best, dus die heb ik snel weer gedelete.
Ik zou in ieder geval eens kijken naar Sportscar GT. Deze ligt overal in de budgetbakken en kost je hooguit 15 eurootjes. Daar val je je geen buil aan met die game, dat weet ik haast zeker... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op 12 september 2002 @ 11:57:
De topicstarter vroeg toch zeker naar alternatieven voor GT op de pc? Toch jammer dat het voor het overgrote deel weer losbarst in discussies die niet interessant zijn/
Feit blijft gewoon dat geen enkele pc game (nog) kan tippen aan GT, jammer maar waar. Ik heb hier Sportscar GT van EA liggen, welke al redelijk oud is, maar dat mag met recht een sim genoemd worden lijkt me zo. DTM Racedriver belooft natuurlijk ook heel veel goeds en dat komt al beter in de buurt van GT (qua graphisc enzo, tenminste, voor wat ik gezien heb), maar de echte lol van GT is natuurlijk de onwaarschijnlijke hoeveelheid auto's.
Aan Sportscar GT kun je in principe alles veranderen: zelf wagens/banen/geluiden ed. toevoegen kan en er is heel veel op het net te vinden (jammmer alleen dat ik het nooit voor elkaar gekregen heb, maar dat zegt meer over mij, dan over die patches natuurlijk) B)
Live for Speed leek ook wel redelijk de goeie kant op te gaan, maar de demo draait hier niet al te best, dus die heb ik snel weer gedelete.
Ik zou in ieder geval eens kijken naar Sportscar GT. Deze ligt overal in de budgetbakken en kost je hooguit 15 eurootjes. Daar val je je geen buil aan met die game, dat weet ik haast zeker... :Y)
kijk hier heb ik wat aan :)

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Hmm, schoot me net wat te binnen. Ik heb nog 2 Mods gevonden van F1 2001. American Le Mans Series, racen met GT's. www.rdsg.net --> maar ligt nu plat :(
En een FIA GT 2001 Mod www.simbin.com
Zijn mooie mods, maar ook deze racegames kunnen lang niet tippen aan GT3 concept :(

• Macadoshis
  • Laatst online: 16-08 20:59

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Heeft iemand van jullie weleens Sports Car GT van EA gespeeld!?
Is een zeer mooi en realistisch spel.. jammer dat EA er niet mee door is gegaan

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Misschien dat Toca 2 wat is? Ik denk dat de feeling niet helemal hetzelfde is, maar het is wel een goed en realistsich spel? Heb alleen GT3 maar 1 potje gespeeld.

Human Bobby

Verwijderd

Macadoshis schreef op 12 september 2002 @ 18:01:
Heeft iemand van jullie weleens Sports Car GT van EA gespeeld!?
Is een zeer mooi en realistisch spel.. jammer dat EA er niet mee door is gegaan
Ik heb hem hier zelfs nog liggen, was vorig jaar of zo bij de bart smit in zaandam in de budgetbak aan 't spitten :) EA race compilatie: Sports Car GT, NFS4 en Superbike voor dertig gulden. Viel me wel op dat SCGT dezelfde engine gebruikt als Viper Racing. Vrij verouderd, maar qua rijgedrag niet onaardig inderdaad.
Leuk alternatief voor GT voor op de PC in ieder geval.
Zelf heb ik GT, GT2, GT3 en Concept :) Zit met smart op deel 4 te wachten.

Je zou natuurlijk ook ePSXe kunnen gebruiken, ik heb afgelopen weekend deze PSX emulator ontdekt en ben er zeer over te spreken. M'n ouwe PSX staat bij een maat van me waar ik vaak kom, en uit de stapel games heb ik meteen even een aantal getest. Met texture filtering op 1024x768 draaide hij op de PIII-800/GF4MX die ik daar heb staan als een trein, heb alleen geen FSAA geprobeerd. GT draait goed, GT2 alleen de arcade disc helaas. Maar goed, je kunt toch een lekker potje scheuren :)

Oh, en wat PC versus Console betreft: hou nou toch es een keer op jongens :)
Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Wat graphics betreft kan ik heeeel kort zijn: Op de PC is dat onbetwist het mooiste. Maar bedenk je wel dat je van het geld dat je daarvoor hebt uitgegeven een stuk of 5 consoles kunt kopen. Plus dat een console doorgaans op een TV aangesloten wordt en dus op lagere resoluties draait.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2002 18:30 . Reden: typo's ]

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
SebaZ schreef op 12 september 2002 @ 17:56:
Hmm, schoot me net wat te binnen. Ik heb nog 2 Mods gevonden van F1 2001. American Le Mans Series, racen met GT's. www.rdsg.net --> maar ligt nu plat :(
En een FIA GT 2001 Mod www.simbin.com
Zijn mooie mods, maar ook deze racegames kunnen lang niet tippen aan GT3 concept :(
Als je een mod voor F1 2001/2002 wilt in de richting van GT kun je beter JGTC proberen.. Is een mod gebaseerd op het Japanse GT kampioenschap. Je rijdt in deze mod met Supra's, NSX'en, Skylines en McLaren F1's. Is echt gaaf, geluid van die auto's is heel goed, en het rijdt ook nog eens veel realistischer dan GT _/-\o_ link
ff paar screenshots gemaakt:

http://www.geocities.com/knarf128/Grab_002.jpg

http://www.geocities.com/knarf128/Grab_003.jpg

http://www.geocities.com/knarf128/Grab_004.jpg

edit: werkt blijkbaar niet, ff handmatig aanklikken op www.geocities.com/knarf128

• marteltor
  • Laatst online: 02-11 00:25
in plaats je af te vragen waarom voor de pc geen ps2 emulatoren uit zijn kun je je ook afvragen waarom de ps2 nog niet gehackt is en er nog geen windows of linux opdraait...dat kan die ps2 dan toch wel emuleren :X
:D

Verwijderd

Emulate ;)

• .GoO
marteltor schreef op 12 september 2002 @ 20:56:
in plaats je af te vragen waarom voor de pc geen ps2 emulatoren uit zijn kun je je ook afvragen waarom de ps2 nog niet gehackt is en er nog geen windows of linux opdraait...dat kan die ps2 dan toch wel emuleren :X
Linux draait toch allang op de PS2 of niet??

http://playstation2-linux.com/

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Woei! All Japan GT! JOEPIE! Tnx! :9

• Olaf van der Spek
  • Niet online
marteltor schreef op 12 september 2002 @ 20:56:
Nee, emuleren kan die niet, draaien misschien wel.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:18

Maxow

Hidden Sound System

ik wil nog 1 ding ff zeggen over ps2 vs pc, max payne, wat momenteel op de gemiddelde pc die de tweaker bezit vlekkeloos draait, is dus ook (al een poosje terug) op de ps2 uitgekomen, als je bijde versies een X hebt gezien (zoals ik ) valt het gelijk op dat er heel veel 'special effects' uit de ps2 versie zijn gehaald, en het detail is ook flink naar beneden gehaald, dus dat wil wel weer zeggen dat de pc toch wel wat meer aan (zou) kunnen/kan dan de ps2 (eigelijk mag je de ps2 en pc helemaal nie vergelijken maarja)

Verwijderd

MaxOW schreef op 13 september 2002 @ 15:36:
ik wil nog 1 ding ff zeggen over ps2 vs pc, max payne, wat momenteel op de gemiddelde pc die de tweaker bezit vlekkeloos draait, is dus ook (al een poosje terug) op de ps2 uitgekomen, als je bijde versies een X hebt gezien (zoals ik ) valt het gelijk op dat er heel veel 'special effects' uit de ps2 versie zijn gehaald, en het detail is ook flink naar beneden gehaald, dus dat wil wel weer zeggen dat de pc toch wel wat meer aan (zou) kunnen/kan dan de ps2 (eigelijk mag je de ps2 en pc helemaal nie vergelijken maarja)
Jij baseerd je mening op 1 goed pc spel en 1 totaal geflopte PC-PS2 Poort?
Pagina: 1