2 netwerken en internet

Pagina: 1
Acties:

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
het probleem is als volgt.

Er zijn 2 netwerken.
netwerk 1 (192.168.0.x) en netwerk 2 (192.168.1.x) zitten bijde gecoppeld aan een windows 2000 server. Nu zit er in de server een 3de netwerk kaart (daar komt binnen kort adsl op).

Ik zou graag op bijde netwerken internet hebben, zet ik internet share aan kan ik alleen uit 1 netwerkkaart kiezen.

Is dit mogelijk? ik zou het liefst niet van deze 2 netwerken 1 maken omdat er op elk netwerk apparte programma's lopen en dit zo volledig werkt en anders nog 50 meter extra netwerkbekabeling nodig heb.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Ja dit is goed mogelijk. je bent al een endje op weg. je moet inderdaad aangeven dat 2 adapters voor het interne netwerk is, en de derde voor adsl. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je probeert met ics de boel te sharen. dat gaat idd niet werken. kan je veelste weinig mee instellen, en is ook niet bedoel voor servers met een serieus aantal clients.

Als ik jou was zou ik een winroute of sygate gebruiken, daarmee kan je het wel instellen volgensmij. misshien dat iemand anders nog een freeware progje hiervoor weet.

suc6

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je moet winroute pro gebruiken ipv ICS want die kan maar delen over 1 NIC :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
of je lost dmv van routes op.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Predator schreef op 11 september 2002 @ 11:39:
Uhuh, op een windows 2000 server pak je rras. Voor een simpele noob beschrijving surfe men naar www.martijnjongen.com (of zoiets)

Verwijderd

ics is slechts een wizzard, dus tot zoverre heb je helmaal gelijk, echter routing van windows 2000 ondersteund zoveel ethernet adapters als je machine aan kan.
Predator schreef op 11 september 2002 @ 11:39:

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39
Ja maar hoe moet je de routing dan instellen??
Pagina: 1