Toon posts:

' in een SQL INSERT query

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met een stuk Java code, data van een MySQL database, over te zetten naar een Oracle database.

Alleen bevat de MySQL database rekords met daarin waardes zoals "Berali's". Nu geeft die ' een probleem als die in een INSERT query komt zoals zo:

INSERT INTO <TABLE> VALUES('x','Berali's','x'....);

Er is geen mogelijkeheid om alle rekords ( +10.000 8)7 ) na te lopen op die ' en er \' van te maken.

Iemand een ideetje?

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
ik heb laatst (weliswaar via phpmyadmin) een export gemaakt van tabellen van mij. Er zaten ook waarden in met een ' maar die werden automatisch omgezet naar \'
dus lijkt me niet zo'n probleem..

Verwijderd

Topicstarter
Heb ook al geprobeerd met een export, alleen op een of ander manier werkt het niet op de MySQL database ( draait ergens in Amerika, en dus niet vol gerechtigd om aan de database-server te sleutelen ). Er komen wel export tabellen uitgerold, alleen die zijn niet te lezen voor Oracle ( wat me zeer sterk lijkt, aangezien de omvang van Oracle ).

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-08 12:01
Genereer alle insert regels als text en vervang bij het samenstellen van iedere query de ' door een \'.
Er is geen mogelijkeheid om alle rekords ( +10.000 8)7 ) na te lopen op die ' en er \' van te maken.
Waarom niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Okay, dus ik maak een stukje Java, die in de string een ' zoekt en vervangt voor \'.
Dan run ik de script, gegevens ( als goed is ) in de Oracle database.

Dan ga ik naar de website die de gegevens ophaald, en wat denk je, komt er "Berali\'s" te staan :S.... ....Als het zo simpel was, dan had ik deze post niet gemaakt

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 22:49
in oracle moet een ' als '' ingevoerd worden en niet als \'
misschien dat dat het is.

• El_BingO
  • Laatst online: 26-08 12:01
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 10:30:
Dan ga ik naar de website die de gegevens ophaald, en wat denk je, komt er "Berali\'s" te staan :S.... ....Als het zo simpel was, dan had ik deze post niet gemaakt
Dan vervang je \' dan toch weer door ' ?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ik heb maar een bepaalde tijd voor dit project, en de website, is laten we zeggen: GROOT.

om dan alles pagina's na te lopen om alles te veranderen... niet echt een optie.
Er moet toch een andere optie zijn?

• sjoerdb2
  • Laatst online: 09-05-2025
ik ken oracle niet, maar kan je niet iets doen van
PHP:
1
2
3
4
5
6
select * from mysql_tabellen;
while ($get = mysql_fetch_object)
{
str_replace("'","\"",$get->veldnaam)
insert into oracle ??
{

zeg maar als het niks is

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Java, en niet PHP....en geen mogelijkheid om dat ff op de server te installeren.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 10:39:
Ik werk met Java, en niet PHP....en geen mogelijkheid om dat ff op de server te installeren.

En dus?

Wat hij met php laat zien kan prima in java.
Open een connectie naar je mysql-database en vervolgens een naar je oracle-db en ga data overpompen...

Sterker nog, als je de data uit mysql trekt via een applicatie heb je niet eens last van die \' en kan je direct de ' in je velden omzetten naar ''

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing al gevonden door gebruik te maken van Prepared Statement onder Java.

Bedankt in iedergeval voor jullie reacties.
Pagina: 1