Geforce 2 MX op een 2X AGP????

Pagina: 1
Acties:

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Maakt het uit of ie op een 4X of een 2X AGP zit? Ik heb namelijk een k6-2 400 met een Voodoo 2 12 MB... :'(
En ik wil naar een G-Kracht Twee Em Ikz :9~
Alleen vraag ik me af of 2X of 4X uitmaakt.

Verwijderd

Mag ik je een tip geven... Please buy a normal system first...

Ik draai namelijk ook (nog) een AMD K6-2 500 maar dat wil voor geen meter. Die KLOTE K6 kan die kaart niet eens bezig houden:(. Gevolg je kunt niet optimaal gebruik maken van een supergoed kaartje.

Dus: Koop eerst even een DURON of een ATHLON. Wil je dit niet, moet je rekening houden met een lage performance en veel vastlopers(afhankelijk van je Mobo).

Greetings, THeRuLeR

Verwijderd

Simpel antwoord op een simpele vraag:
Maakt niet veel uit of het 4x of 2x is...

Ik heb zelf geen verschil gemerkt bij de overgang van 2X naar 4X.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik kreeg met mijn 4xAGP GF2MX helemaal geen beeld als ik in het BIOS 2xAGP instelde. Moest op 4x.
Maar kan ook gewoon een brak BIOS zijn geweest omdat ik het later vanwege nog meer problemen moest flashen.
(Duron op MSI K7T Pro)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op het moment is er erg weinig verschil tussen AGP2x of AGP4x (nihil). Misschien dat er later wat meer verschil tussen zal zitten, maar tegen die tijd zitten we alweer op AGP8x ;)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Ik heb een V7700 op een P2B en dat draait als een zonnetje.
Nul, nul problemen en lekkere snelheid.
Wordt nu alleen tijd voor een snellere proc...PII 400@448 is niet echt snel meer.

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb hiero een K6-2 450, met een asus 7100, en die werkt (nu) als een trein. Het lukt makkelijk op een 2x AGP, maar door mijn brakke ALi Chipset moet ik het op 1x zetten, anders loopt steeds alles vast.

Verwijderd

Hoe in vredesnaam flik je dat om die klote ALI chipset op 1x AGP te zetten? Ik probeer het al een hele tijd, maar hij zet hem steeds automatisch terug naar 2x:(.
Ik heb de nieuwste ALIAGP drivers geinstalleerd dus dar ligt het niet aan.

• InZane
  • Laatst online: 23:16
Het verschil tussen AGP 4x en 2x is zo ongeveer verwaarloosbaar

• toelet245
  • Laatst online: 14-06-2024
Dus het maakt eigenlijk niet uit?
Waarom moet ik dan eigenlijk een nieuwe cpu aanschaffen, the Ruler???
Het gaat erom dat ik sneller in 3D kan gamen.... :P
En als ik geld heb dan komt die Duron vast wel :):9~

Verwijderd

Voor Ali alladin chipsets is er ook een programma op de website te downloaden, waarmee je alle instellingen van je AGP poort kan instellen. Niet alleen 1x, 2x en eventueel 4x; maar ook PCI compactibiliteit, fastwrites etc. etc.

Kijk maar eens bij drivers en download AGPUtil

Zo heb ik mijn Matrox MGA400-16 via 1x en fastwrites op off eindelijk stabiel aan de ganggekregen met met brakke Celeron 300a@450 op een (ja, ja) PCCHIPS M726 mainboard vv Ali Alladin Pro M1692 chippie.... ech wel..
www.ali.tw.com

Verwijderd

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd met die ALI AGPUtil. Maar steeds als ik verander en m'n computer opnieuw op moet starten, zet hij het weer in de oude stand terug:(.

Ik heb overigens geen ALI Alladin V Chipset met een ALI M1543... Ik weet natuurlijk niet of dit verschil maakt.
Pagina: 1