2 netwerken koppelen (ja de zoveelste)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
op m'n werk hebben we de volgende situatie:

netwerk 1 (hoofdnetwerk 250pc's) -> token ring 100/16/4mbit

deze moet kunnen communiceren met

netwerk 2 (systeembeheer netwerk 15pc's) -> ethernet 100mbit

nu wil ik deze 2 netwerken koppelen, dit heb ik nu gedaan met een windows 2000 server, hier is netwerk routing op geconfigureerd

alles werkt, ALLEEN zie je de pc's van netwerk 1 niet op netwerk 2 en vica versa
hoe los ik dit op :-/

wie kan mij helpen?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Wat bedoel je met "Zien"? bedoel je in je network neiberhood ofzo ? op ip nivo ? kan je pingen naar een pc aan de andere kant ?

• richard_kraal
fetcher schreef op 11 september 2002 @ 09:51:
Wat bedoel je met "Zien"? bedoel je in je network neiberhood ofzo ? op ip nivo ? kan je pingen naar een pc aan de andere kant ?
op ip niveau gaat alles goed, alleen ik wil ze ook in netwerk omgeving zien

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Kan volgens mij niet omdat je technisch gezien nog altijd twee netwerken hebt.

Verwijderd

en als je naar computer zoekt met zoeken?

• richard_kraal
kijk, ik kan wel op naam pingen, dit komt omdat er gebruik wordt gemaakt van WINS, en ja het is wel mogelijk maar ik weet niet hoe en of het met windows 2000 server kan

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Wat zijn trouwens de ip ranges? zitten de PC's in een zelfde range of twee verschillende IP ranges?

Verwijderd

het is mogelijk alleen moetten de ALLE pc's in hetzelfde domain hangen of in de dezlfde workgroup :)

netwerkomgeving laat nl. alleen de pc's in hetzelfde domain / workgroup zien

• richard_kraal
PROnline schreef op 11 september 2002 @ 09:57:
Wat zijn trouwens de ip ranges? zitten de PC's in een zelfde range of twee verschillende IP ranges?
2ranges

netwerk 1 -> 10.254.72.x mask 255.255.255.0 gate 10.254.72.250
netwerk 2 -> 10.0.0.x mask 255.255.255.0 gate 10.0.0.250

router ips: 10.254.72.250 (netwerk 1) - 10.0.0.250 (netwerk2)

het moet kunnen, ik heb het namelijk zien werken met de volgende ranges

172.25.0.x en 192.168.0.x maar ik weet niet wat ze daarvoor gebruiken

• richard_kraal
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 10:00:
het is mogelijk alleen moetten de ALLE pc's in hetzelfde domain hangen of in de dezlfde workgroup :)

ze zitten in het zelfde domain, het enige dat de pc op de ethernet kant laat zien (netwerk 2 dus) is de router en de pc zelf die op netwerk 2 voor de rest zie je niets van netwerk 1

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 10:00:

onzin (dan ga je naar volledig netwerk, kiest een ander domain, en voila)

En over het echte probleem

Dit zal noit mogelijk zijn, netbios (die windows versie dus) ondersteund dit niet. Of je moet netbios gaan poorten maar daar het je proggies van derden voor nodig dacht ik.

if broken it is, fix it you should

• richard_kraal
elgringo schreef op 11 september 2002 @ 10:06:
'
En over het echte probleem

Dit zal noit mogelijk zijn, netbios (die windows versie dus) ondersteund dit niet. Of je moet netbios gaan poorten maar daar het je proggies van derden voor nodig dacht ik.
ik vind het maar vreemd, ik heb het namelijk wel werkend gezien :(

iemand anders nog ideeen? of hardware die dit wel kan?

• fetcher
  • Laatst online: 19-06 08:17
had het niet iets met wins te maken? volgens mij kon je er wat aan doen met een ip helper adres geloof ik :P

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Niet dat je er veel aan heb maar toch handig: Met WinXP pro kan je een "Brug"maken tussen 2 netwerken waardoor je één netwerk krijg, Weet alleen niet of er ook zoiets is voor Win2000 :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
zal je idd moeten bridgen dacht ik

iRacing Profiel

• richard_kraal
kroegtijger schreef op 11 september 2002 @ 17:42:
zal je idd moeten bridgen dacht ik
hartstikke leuk natuurlijk... maar wie kent iets waarmee je in w2k kan bridgen :?

Verwijderd

Wanneer je door de netwerkomgeving browsed dan zoekt hij naar netbiosnamen via een broadcast of via een wins-server of een combinatie van beide. Wanneer de systemen elkaar niet zien op andere subnet(ten) dan heb jij je wins niet goed geconfigureerd. Alle pcs moeten van beide netwerken dezelfde wins server geconfigureerd hebben. Verifieer dat met ipconfig /all. Je kunt eventueel controleren of alle computernamen in de wins database zitten? Lukt dat nog niet. Probeer dan de support site van Microsoft want daar staan dozijnen vol oorzaken en oplossingen voor dit soort problemen.

(Bridgen heeft geen nut omdat het hier verschillende subnetten betreft)

• richard_kraal
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 20:10:
Wanneer je door de netwerkomgeving browsed dan zoekt hij naar netbiosnamen via een broadcast of via een wins-server of een combinatie van beide. Wanneer de systemen elkaar niet zien op andere subnet(ten) dan heb jij je wins niet goed geconfigureerd. Alle pcs moeten van beide netwerken dezelfde wins server geconfigureerd hebben. Verifieer dat met ipconfig /all. Je kunt eventueel controleren of alle computernamen in de wins database zitten? Lukt dat nog niet. Probeer dan de support site van Microsoft want daar staan dozijnen vol oorzaken en oplossingen voor dit soort problemen.

(Bridgen heeft geen nut omdat het hier verschillende subnetten betreft)
ok, maar zou dit op te lossen zijn door op beide subnetten een wins neer te zetten en deze te configureren? ik heb dit namelijk gedaan en hierdoor kon ik wel op naam pingen maar ik zag niets in de netwerk omgeving

Verwijderd

Nee, je moet 1 wins server gebruiker en pc's van beide subnetten met de ip-adres van deze wins server configureren. Dit kun je doen dmv dhcp of alle client handmatig aanpassen :-)

Verwijderd

In welk subnet deze winsserver staat maakt natuurlijk niet uit.

• just
  • Laatst online: 07-07 02:41
volgens mij komt dit doordat de "router", een windows bak, de domain master browser is. controleer dat eens met browmon uit de resource kit. dit is namelijk een feature dattie maar 1 netwerk laat zien, omdat hij niet zou kunnen controleren of alle machines elkaar kunnen benaderen. als dit zo is, dan via de registry de computer browser vertellen dattie geen rol mag hebben in deze.

Verwijderd

PROnline schreef op 11 september 2002 @ 09:54:
Kan volgens mij niet omdat je technisch gezien nog altijd twee netwerken hebt.
lijkt mij ook ja

• richard_kraal
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 12:31:
Nee, je moet 1 wins server gebruiker en pc's van beide subnetten met de ip-adres van deze wins server configureren. Dit kun je doen dmv dhcp of alle client handmatig aanpassen :-)
als ik dit doe dan zie ik alleen nog maar de router, ik kan wel iedereen op netwerk 1 pingen maar zie ze niet in netwerk omgeving :(

is er niemand die een oplossing weet? ik heb dit namelijk al eens zien werken met 2 verschillende ip ranges :/

• just
zie mijn post. kijk eens naar de domain master browser en als dat de router is, dan heb je de oorzaak te pakken.

• richard_kraal
just schreef op 12 september 2002 @ 14:19:
zie mijn post. kijk eens naar de domain master browser en als dat de router is, dan heb je de oorzaak te pakken.
waarom wat moet ik doen dan, ik zie pc's van netwerk 1 niet op netwerk 2 en vica versa, het maakt dan toch niet uit?

• just
het maakt wel zeker uit of de router de domain master browser is. Liep hier ook tegenaan, is zelfs een artikel van bij MS. Je kan ook even tijdelijk de computer browser service op de router uitzetten.

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
erm.....damn, bridgen in 2k....weet ik effe niet zo snel (heb hier geen 2k-machine bij de hand) maar kun je geen freesco-tje neerschroeven??? daarin kan je dit heel snel regelen

iRacing Profiel

Verwijderd

Nu weet ik het ook niet meer. Als je wel kunt pingen op naam maar niet kunt browsen op naam, dat is wel heel vreemd. Maar ik zou wat JUST al zei die browstat proberen van microsoft. Heb je al op de supportsite van Microsoft gezocht? http://support.microsoft.....aspx?ln=EN-US&pr=kbinfo&

• richard_kraal
volgens mij moeten de netbios broadcasts gerouteerd worden van netwerk 1 naar 2 en van 2 naar 1, maar hoe doe je dat met een w2k server?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 10:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Uhmmm wat voor werkstations heb je?(os) mischien moet je 2 wins servers installeren en die elkaar laten updaten (push/pull partners)

Of mischien moet je eens met de wins proxy agent gaan stoeien

http://www.windows2000faq...Index.cfm?ArticleID=15231

• richard_kraal
wielhelm schreef op 13 september 2002 @ 09:55:
Uhmmm wat voor werkstations heb je?(os) mischien moet je 2 wins servers installeren en die elkaar laten updaten (push/pull partners)

Of mischien moet je eens met de wins proxy agent gaan stoeien

http://www.windows2000faq...Index.cfm?ArticleID=15231
ik heb al geprobeerd 2 wins servers op te zetten, dat werkte half, ik kon wel op naam pingen maar zag ze niet in de netwerk omgeving

dat 2e ga ik eens proberen :)

nog meer ideetjes zijn welkom

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb het idee dat je windows 2000 inderdaad geen broadcasts doorlaat. Maar ik dacht dat als je een winsserver configureert op je clients dat dit nie tuit mag maken

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Voor die geintjes zijn er toch ook hardware bridges te krijgen ?

(blackbox ?)

zal wel een aardige duit kosten ...

Repareren doe je zo.

• richard_kraal
Sine schreef op 13 september 2002 @ 12:28:
Voor die geintjes zijn er toch ook hardware bridges te krijgen ?

(blackbox ?)

zal wel een aardige duit kosten ...
dit tijdelijke geintje kost dan maar 3000euro, zoveel kost een hardware module voor een madge switch :/

ik denk niet dat dat de oplossing wordt, over een paar maanden moet alles naar ethernet, dat kan pas als we een oplossing hebben om te routeren :)

Verwijderd

Oke... de laatste kans .... De mtu size aanpassen voor het toking netwerk. Zet die op de router op 1500. Het zou kunnen dat ie niet goed met de MTU size omgaat. Pas een toking pc aan en kijk dan eens of je hem ziet in netwerk omgeving. MTU size op 1500 zetten.

• richard_kraal
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 21:15:
Oke... de laatste kans .... De mtu size aanpassen voor het toking netwerk. Zet die op de router op 1500. Het zou kunnen dat ie niet goed met de MTU size omgaat. Pas een toking pc aan en kijk dan eens of je hem ziet in netwerk omgeving. MTU size op 1500 zetten.
*KICK*

heb het geprobeerd, maakt niets uit :'(
weet iemand een manier om broadcasts van netwerk 1 naar netwerk 2 te krijgen?

• richard_kraal
*KICK*

volgens mij weet niemand hier iets van het koppelen van netwerken? ;'( en het is dus echt mogelijk, het vreemde is dat niemand dit hiero ooit echt geprobeerd heeft, misschien heeft iemand dit met VPN geprobeerd, oftewel 2 netwerken koppelen dmv vpn en dan zorgen dat alles zichbaar wordt op beide netwerken -> zichtbaar in netwerk omgeving

Verwijderd

Ik heb wat gevonden op de support site van microsoft. Het probleem zit hem in de W2K server. Zie http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q266204

Success!

• AirX
  • Laatst online: 19-08 22:22

AirX

Tweak Guru

Bridgen kan met sygate office network, te downloaden van www.sygate.com :P
Pagina: 1