Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Ja dat kan. Nee, dat wil je niet. Echt niet!
1. gebruik ssh. Telnet verkeer is niet versleuteld en ik kan dus zo je root password van het net plukken.
2. log in als gebruiken en 'su' dan naar root. Gewoon good practice
SSH laat je ook niet standaard als root inloggen. Daarvoor moet je de file /etc/ssh/sshd_config aanpassen. Daarin staat een variable die root-toegang toe laat.
1. gebruik ssh. Telnet verkeer is niet versleuteld en ik kan dus zo je root password van het net plukken.
2. log in als gebruiken en 'su' dan naar root. Gewoon good practice
SSH laat je ook niet standaard als root inloggen. Daarvoor moet je de file /etc/ssh/sshd_config aanpassen. Daarin staat een variable die root-toegang toe laat.
Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...
Duidelijk
Je logt dus niet in als root, maar als gebruiker en je 'neemt' root rechten.
Dat kun jij nietegeltje schreef op 11 september 2002 @ 09:43:
Neemt niet weg dat je gelijk hebt en gewoon niet moet telnetten maar SSH-en.
Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !
Hmmz, ja maar er zal er maar net een in de buurt zitten........TimmeStein schreef op 11 september 2002 @ 10:02:
[...]
Dat kun jij nietBehalve als je toevallig met je machientje op de route zit.
Neemt niet weg dat je gelijk hebt en gewoon niet moet telnetten maar SSH-en.
En werkt dit onder linux ook een beetje zo ? Want voor een eventuele linux bak zie ik ook wel mogelijkheden.
Yep. Succes!
Ik werk zelf met ssh om mijn servertje te benaderen met putty.exe (windows ssh client).
Draait als een zonnetje!
Ik werk zelf met ssh om mijn servertje te benaderen met putty.exe (windows ssh client).
Draait als een zonnetje!
Ach, dan is er ook nog zoiets als arp spoofing, ook weer een stuk lastiger met ssh. Ik ben het dus volledig eens met egeltje: dat wil je niet!Dat kun jij niet Behalve als je toevallig met je machientje op de route zit.
Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!
ARP Spoofing op het interne net .. ja misschien, maar via internet wordt het toch echt wel moeilijk hoor. Volgens mij moet je dan een hele node kapen en daar een sniffer installeren.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Klopt, het (ARP spoofing) is niet super makkelijk. Maar je zult net die ene geflipte ISP medewerker treffen die aan het kijken is wat ie allemaal langs ziet komen. Die zal het echt niet door vertellen, maar het feit blijft dat hij (of zij) niets mee te maken heeft.
Of je ISP is gehacked (komt vaker voor dan je denkt) en iemand anders ligt te zieken op hun computers...
Better safe than sorry... zei mijn oma altijd, ook al spreekt ze geen engels.
Of je ISP is gehacked (komt vaker voor dan je denkt) en iemand anders ligt te zieken op hun computers...
Better safe than sorry... zei mijn oma altijd, ook al spreekt ze geen engels.
Verwijderd
moet je vooral eens zoeken naar ettercap. allen wel bekend neem ik aan.
(vooral handig op LAN party's
)
(vooral handig op LAN party's
Maak een useraan en stop deze in de WHEEL groep..
log aan als die user en SU naar root !
problem solved
log aan als die user en SU naar root !
problem solved
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
ARP spoofing werkt alleen op een lokaal netwerk op layer 2 (OSI). Als er een layer 3 device (router) tussen de sniffer en het slachtoffer zit werkt ARP spoofing niet meer.
Maar goed hoeveel extra moeite is het om even in te loggen als een normale user via ssh en dan te su-en naar root?
Maar goed hoeveel extra moeite is het om even in te loggen als een normale user via ssh en dan te su-en naar root?
Pagina: 1