[XP] ntfs partitie en games *

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:05

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik heb windowsxp geinstalleerd, en ik had een hele nieuwe hd gekocht ...
nu kreeg ik alleen de mogelijkheid om ntfs partitie te gebruiken dus dat heb ik gedaan

nu heb ik er nog paar partities bijgemaakt (tot 80gb schijf :9 ) en die allemaal fat32 gemaakt

nu heb ik een paar vragen:

doet een game het ook als je een game op een ntfs-partitie installeerd?? zo nee... hoezo niet???

en als dat niet werkt.. werkt die game wel als je hem op een fat32 installeerd ook al is de c:\ (boot) ntfs??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tuurlijk doet een game het wel als het op een NTFS partitie staat, ik zou niet weten waarom niet.

OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

partities groter dan 32Gb kunnen alleen nog maar NTFS geformatteerd worden.
windows zorgt er vervolgens voor dat alle applicaties hier niets van merken (transparant). ook games zullen hier dus prima op werken.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
oh daarom kreeg ik alleen de ntfs mogelijkheid

nou ja nu heb ik 1 ntfs en de rest fat32... maar als ik het zo lees had ik net zogoed alles ntfs kunnen maken

nou ja... ik kan dus gewoon gamen :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:22

MadEgg

Tux is lievvv

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 09:26:
partities groter dan 32Gb kunnen alleen nog maar NTFS geformatteerd worden.
windows zorgt er vervolgens voor dat alle applicaties hier niets van merken (transparant). ook games zullen hier dus prima op werken.
Waarom vond ie het dan goed dat ik een 40 GB FAT partitie maakte? Naja, hij gaf me de keuze. Ik heb wel NTFS gedaan maar in het lijstje stond FAT. :?

Tja

Verwijderd

je kan nog steeds je partities omzetten naar ntfs (je kan niet meer terug). ntfs is stabieler dus ik zou het wel doen... zelf hou ik altijd nog 1 FAT partitie voor het geval ik die misschien een keer nodig heb (4GB ofzo).

c:\>convert ?: /FS:NTFS

Verwijderd

Waarom vond ie het dan goed dat ik een 40 GB FAT partitie maakte? Naja, hij gaf me de keuze. Ik heb wel NTFS gedaan maar in het lijstje stond FAT. :?
Volgens mij maakt die er FAT32X van, maar dat kan ik mis hebben bij partities groter dan 32GB, die van mij zijn net iets kleiner.

Verwijderd

MadEgg schreef op 11 september 2002 @ 09:51:
ok, mijn opmerking was misschien iets te kort door de bocht ;)

...dit had het moeten zijn:
You cannot format a volume larger than 32 gigabytes (GB) in size using the FAT32 file system during the Windows XP installation process. Windows XP can mount and support FAT32 volumes larger than 32 GB (subject to the other limits), but you cannot create a FAT32 volume larger than 32 GB by using the Format tool during Setup. If you need to format a volume that is larger than 32 GB, use the NTFS file system to format it. Another option is to start from a Microsoft Windows 98 or Microsoft Windows Millennium Edition (Me) Startup disk and use the Format tool included on the disk.
hier heb je het hele artikel :)

Verwijderd

Het is zeker mogelijk om een partitie groter dan 32GB een FAT32 te maken, dit kan tot maximaal 2 Terabyte, gewoon booten met een Dos flop, dan kan je gewoon formateren.

Maar ik raad niet aan om NTFS te gebruiken, als XP een keer fataal crasht, kom je niet meer zo makkelijk aan je data...

Dus gewoon FAT32 gebruiken, ik merk er geen verschil tussen...

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 12:59:
Het is zeker mogelijk om een partitie groter dan 32GB een FAT32 te maken, dit kan tot maximaal 2 Terabyte, gewoon booten met een Dos flop, dan kan je gewoon formateren.

Maar ik raad niet aan om NTFS te gebruiken, als XP een keer fataal crasht, kom je niet meer zo makkelijk aan je data...

Dus gewoon FAT32 gebruiken, ik merk er geen verschil tussen...
ehmm wat versta jij onder een fatale crash?

Verwijderd

HenkS schreef op 11 september 2002 @ 13:17:
[...]

ehmm wat versta jij onder een fatale crash?
LOL... waarschijnlijk als er rook uit zijn pc komt...

overigens een 2 terrabyte FAT32 partitie is niet het meest efficient... (veel overhead)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
tja volgens mij ook..... maar dan ben je gelukkig met fat32 niet alles kwijt :P

Verwijderd

met ntfs ook niet... je hangt je schijf gewoon ff in een andere machine... (of gebruikt een ntfsdosflop).

Verwijderd

Over het algemeen is ntfs iets sneller, en veel beter bestand tegen crashes (net zoals alle andere journalling filesystems). Via je windows XP cd kun je altijd bij je schijf komen (ook al is je windows xp nog zo gecrashed), zolang je je admin password maar weet.
Pagina: 1