Welk geheugen op Gigabyte GA-7VRXP

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Hallo

Ik wil vandaag wat nieuwe spulletjes bestellen. Na een knal deed mijn MSI K7-pro (rev 1) niets meer, en moet ik dus een nieuw moederbord.

Mijn keuze viel op de GA-7VRXP, en daarbij wil ik 1x512 mb PC2700 geheugen, dit zijn (volgens pricewatch, incl verzenden, bij verschillende winkels) mijn opties:

GA-7VRXP + 512mb PC2700 Samsung: € 302.96
GA-7VRXP + 512mb PC2700 Dane-Elec: € 323.00
GA-7VRXP + 512mb PC2700 Kingston: € 326,87

Het moet op de eerste plaats stabiel zijn, en op de 2de plaats snel, prijs is minder belangrijk (maar mocht ik kunnen besparen op prijs zonder kwaliteitsverlies, graag :-P).
Ik weet dat "vroeger" (in mijn K6-2 450 tijdperk) Kingston roelde, maar is dat nog steeds zo of kan ik voor betere stabiliteit/snelheid voor Dane-Elec gaan, of voor de prijs voor Samsung?

Vanmiddag wil ik gaan bestellen dus wie kan mij helpen? (ik heb redelijk wat pagina's van de GA-7VRXP thread gelezen maar kan daar mijn keuze niet uit opmaken).

SK

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Eigenlijk zijn dit de 3 meest populaire merken die jij opnoemt. Ik denk dat als je voor 1 van deze 3 gaat altijd goed zit, hoewel ik eigenlijk eerder voor kingston of dane-elec zou gaan.

Mag ik je sowieso even wijzen op de faq:
Technische PMG FAQ

Je bent nieuw, dus ik raad je aan dat even te lezen. Staat een hoop nuttige info in die je bij jou keuze kunnen helpen. Succes ermee :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Bedankt! Ik ben al druk de FAQ aan het lezen :-) (maar ben er nogsteeds niet uit welk geheugen ik ga kopen :-/

My anime addiction.

Verwijderd

Corsair met heatspreader is ook wel vet.
Ik heb zelf samsung in combinatie met de GA7VRXP en dat loopt goed en stabiel

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de levenslange garantie van Kingston ga... :-)

My anime addiction.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Om even toe te voegen aan neo2001, is het inderdaad verstandig een heatspreader te kopen. Is vooral een must-have als je gaat oc'en.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Is dat ook nodig wanneer je het op de originele snelheid laat lopen (zit ook te denken aan zo'n setje voor mijn moeder, ze moet ook en nieuwe pc binnenkort :-)) Voor mijzelf ga ik ze zeker ook kopen (samen met een processor, zal het nu nog ff met mijn oude moeten doen (geld hè...)

My anime addiction.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Heb hem zelf draaien met PC2700 CAS2 Samsung 512MB, en dat draait geweldig.
Heat Spreader is niet nodig op originele snelheid, en voor zover ik weet maakt het bijna niks uit als je gaat over clocken. THG had die dingen dacht ik ooit eens getest. Moet je ff zoeken op de frontpage
Pagina: 1