Toon posts:

Problemen met UT in D3D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zware shit in UT. Iedere keer als ik UT speel loopt hij binnen 3 minuten helemaal vast.(behalve de muziek).Ik zelf denk dat het een combinatie is van mijn hardware en drivers.Ik heb wel alles up to date : Direct x 8.0 - detonator 4.35 - laatste bios.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?

Mijn systeem:
AMD Athlon 800
Aopen AK72
Maxtor 20 gb 7200 udma 100
128 mb geheugen 100 mhz
G-force 256

Verwijderd

bij mij doet ie ook vaag
heb een
athlon 700
asus K7V
GEforce DDR 32 mb
en 128 mb ram
zou dus moeten werken
maar online gaat ie sneller plat
en als ik zonder hardware acceleratie doe, gaat ie wel goed :(
misschien als ik hem ff terug zet op 2x AGP

Verwijderd

Mischien toch iets met je videokaart Blob
Ik heb ook:
AOpen Ak72 MOBO K7 700@770
128 mb
V7700 Geforce 2 GTS
Sb-Live
IBM-DTLA 60G
Draait als een tiet

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Hmm.. misschien iets met drivers... Misschien DirectX8 probs??

Ik heb Celly300@464
GF 135/365
DirectX7, Detonator 6.28
geen problemen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

UT is geoptimaliseerd voor Voodoo chips, maar zou het wel moeten doen met zo'n configuratie. Kijk eens voor een patch op 3files.com

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Bij mij ging het ook niet zo geweldig in D3D op mijn GeForce in den beginne...
Overgeschakelt naar OpenGL. Loki patch geinstalleerd, Compressed textures erop en het draait als een tiet zo goed. Bijna Quake 3 zo snel is het nu en het ziet er ook nog eens 2x zo mooi uit als in D3D.

Kijk hier voor verdere instrukties voor het aanpassen van je .ini file ed.

www.gamebasement.com/pages/home.asp?

Die-hard Brexiteer

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
dat had ik ook als ik mijn cpu overclockte. ook al was het weinig. zeg eens eerlijk, een athlon 800 op 800 draaien?

in opengl liep hij vreemd genoeg NIET vast......probeer het is

Verwijderd

Direct x 8???

Das toch nog allemaal vrij beta. Ik zou het daar bij een eerste oogopslag op gooien.

Liep ie ook vast met DirectX 7?

Hmm.En het uninstallen van DirectX 8 is ook al zo'n crime hoor ik van alle kanten.

Succes.

Verwijderd

Met een stevig opgewaardeerde 770 uit de Viper serie, doen we het toch nog steeds beter??

Jeetje ik geloof dat ik dan maar lekker op me 770 blijf UTjen:o

Verwijderd

Topicstarter
In opengl loopt UT niet vast.Alleen is hij een stukkie tragen(schokt),en minder mooi vind ik.Ik heb wel de loki opengl drivers gedownload en de comprest textures van UT geinstaleerd,maar krijg dat niet werkend.Ik las wel dat je iets moest activeren,maar waar en hoe ?

If you have a GeForce or GeForce 2 you can enable S3TC texture compression by setting UseS3TC to 1. Note that these cards are the only one I am aware that are working with UseS3TC=1. Basically the code is written so it should work with any card that exposes the OpenGL GL_EXT_texture_compression_s3tc extension but there might be bugs in some drivers.

Directx 8 kan het niet zij die werkt op mijn 2e systeem perfect.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De discussie Glide/Direct3d van UT is wel vaker aan bod geweest. Mijn inziens is deze discussie achterhaalt, aangezien de laatste patch 4.32 mijn V3 niet noemenswaardig langzamer laat lopen in direct3d dan in Glide. De eerste stap lijkt me uninstallen van DX8 (waarom begin je in hemelsnaam aan dit soort beta's? Je drivers zijn er toch niet op aangepast!!!) In AGP 2x zetten bevorderd wel de stabiliteit, maar als het werkt, dus niet vastloopt, dan werkt 't. Geen verandering waard dus. Waar mijn betoog op neerkomt, is dus, dat vanuit UT software gezien geen problemen te verwachten zijn. Je moet dus vanuit je hardware/software configuratie gaan werken, met als begin een verse DX7 ipv DX8.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben Wekkel.Volgens mij valt het niet mee om directx8 te uninstallen.Ik weet in ieder geval niet hoe.
Het rare van alles is dat UT met DX8 op mijn 2e systeem(pII350 met tnt2ultra)perfect loopt.Misschien combinatie van Processor en Drivers ?

Toch ben ik benieuwd hoe UT is met compressed textures,en hoe ik dit activeer.
Ik dacht nl dat alleen de S4 Savage dit ondersteunde.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Compressed Textures kunnen ook onder OpenGL met een GF2. Daarvoor moet je wel wat handmatige aanpassingen plegen, de details weet ik niet..:)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ligt aan dx8 bij mij loopt tie dan ook soms vast. ik hoop dat ze die buggies er nog uit hebbe gehaalt in de final van dx8 hij komt nl al zeer binnekort uit
Pagina: 1