4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Jumpersettings wordt direct geregelt via de hardware, dan kan het bios niet conflicten, wel raad ik je _natuurlijk_ aan om het apparaat dat je op jumper master zet op de masteraansluiting van het kabeltje aan te sluiten, en slave eveneens op de slave aansluiting.
Verwijderd
erm? is dit wij de topic-starter bedoelt? het jumperen van een apparaat?Teckna schreef op 11 september 2002 @ 08:35:
Jumpersettings wordt direct geregelt via de hardware, dan kan het bios niet conflicten, wel raad ik je _natuurlijk_ aan om het apparaat dat je op jumper master zet op de masteraansluiting van het kabeltje aan te sluiten, en slave eveneens op de slave aansluiting.
volgens mij bedoelt ie het tweaken met jumpers en niet het instellen van een apparaat
Ik bedoel dus het jumeren van de FSB, multiplier, core spanning enz. (niet de harddisk master/slave e.d.)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Alles wat hardwarematig geregeld kan worden wordt verkozen boven het instellen in bios.
Dit lijkt me trouwens een duidelijke zaak maar goed. Waarom zou je met de bios dingen gaan bijsturen als je dan van tevoren hardwarematig kan regelen?
Dit lijkt me trouwens een duidelijke zaak maar goed. Waarom zou je met de bios dingen gaan bijsturen als je dan van tevoren hardwarematig kan regelen?
omdat ge dan ni met een pincetje achter uw jumperkes moet gaan vissen en uw manual controleren hoe ze juist moeten worden ingesteld
mijn fout, natuurlijk is alles wat hardwarematig is aangestuurd, mits goed ingesteld beter. vergelijk het maar met html dat goed geschreven is in internet explorer en html dat fouten bevat waardoor explorer dit zelf moet aanpassen naar explorers idee hoe het eruit hoort te zien
Het kan uitmaken ja. Er is een jaar of wat geleden gebleken dat sommige moederboarden sommige instellingen pas na het laden van het bios doen. Daarom kwam het dus voor dat je je cpu niet goed kon onverklokken omdat je multiplier pas gezet werd na het laden van de bios. Waardoor het voorkwam dat je cpu ineens extreem hoog overgeklokt werd. Dit is dus niet zo met alle moederboards, ik dacht eigenlijk dat dit soort dingen al wel opgelost zouden moeten zijn.Microkid schreef op 11 september 2002 @ 08:25:
Ik heb met m'n A7V133 soms last van een BSOD, stop 0x0000008e ofzo. Nu las ik ergens dat men adviseert om de instellingen hardware matig in te stellen via de jumpers, en niet via de bios. Maakt dat nou echt uit voor een mobo? Wat kan er beter zijn aan jumperinstellingen?
En de discussie over hardware of software... hardware en software oplossingen zijn gelijkwaardig, mits goed uitgevoerd.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Dat je nu net zo'n ONtweaker-achtige opmerking plaatst in je 14e post.D@SîR0 schreef op 11 september 2002 @ 09:53:
omdat ge dan ni met een pincetje achter uw jumperkes moet gaan vissen en uw manual controleren hoe ze juist moeten worden ingesteld
Goeie start...
hij vroeg erachter, ik geef gewoon een mogelijke reden, hoe dom ze ook is. kvind jumperkes verzetten trouwens plezanter als domme biossettings aanpassen, da geeft u ni de "tweaking-feeling"
n/o zenne, ik zen maar nen beginnenden tweaker, die nog memory van z'n vorig leven is vergeten te wissen
n/o zenne, ik zen maar nen beginnenden tweaker, die nog memory van z'n vorig leven is vergeten te wissen
Bijvoorbeeld bij een Asus A7V133 gaat de bus naar 100 Mhz als hij een aantal keer niet goed aan/uitgezet is. Heel irritant. En bij een klant kan dat natuurlijk niet. Koopt hij een Athlon 1400, en na enkele dagen heeft hij een 1050.
Verwijderd
Ook beginnende tweakers kunnen gewoon nederlands typen. Dat help met het overbrengen van indeeen en gedachtes. Echt.D@SîR0 schreef op 11 september 2002 @ 16:32:
hij vroeg erachter, ik geef gewoon een mogelijke reden, hoe dom ze ook is. kvind jumperkes verzetten trouwens plezanter als domme biossettings aanpassen, da geeft u ni de "tweaking-feeling"
Ik zou ook in accent kunnen gaan typen, alleen ik denk dat niemand er dan iets van kan volgen...
Pagina: 1