Toon posts:

w2k server probleempie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempie op mijn werk waar ik geen oplossing voor kan vinden, ik heb 3 locaties a b en c op locatie A staat een w2k servertje met daarop exchange 5.5 het probleem doet zich voor met locatie B en C als deze 's morgens hun peeceetjes aanzetten willen deze zich niet aanmelden krijg de melding kan geen domeinserver vinden die uw ww kan valideren. druk ik dan op ok en start opnieuw aanmelden gaat het vaak wel goed met aanmelden het lijkt mij een latecy probleempie er word vanaf die lokaties ingebeld met zyxel isdn routers deze hebben al lang verbinding voordat de peecee's zijn opgestart. De clients draaien met win98 en zijn PII-300 e.d. HELP ME! want ik kan het probleem niet vinden.

Verwijderd

hebben wij ook met nt4. als je het oplost wil ik het graag weten

hc

Verwijderd

Ik draai hier gewoon NT4 met vuurmuur, proxys als domeincontroller... maarehhh, die fout van 'domeinserver kan uw ww niet controleren', komt die direct nadat je op 'ok' hebt gedrukt, of duurt dat +/- 7 sec? Als het 7 sec. duurt, dan weet je dat er geen verbinding is geweest met je domeincontroller, want dan had die direct een evt. foutmelding teruggestuurd met 'fout ww', als het direct komt, kan windows òf de netwerkkaart niet gebruiken, of er is wel verbinding met de server, maar die wijst de verbinding af... vatten???? zo niet, post maar weer een replytje...

VENI, VIDI, VICI COMPUTERI... IK KWAM, IK ZAG EN OVERWON DE COMPUTER

Verwijderd

Sommige nics hebben een bepaalde tijd nodig om het netwerk te bereiken als je je systeem opstart. Dit in combinatie met sommige switches. Ik weet niet precies de details maar ik weet dat we hier hetzelfde probleem hebben met sommige systemen. Wat gebeurd er als je zao'n systeem opstart en een minuutje wacht met inloggen?

Groets,
HC

Verwijderd

vaak is dit doordat je wins niet goed draait, of je locaties staan verbonden via een router die de verding nog niet tot stand heeft gebracht.

Je kan een lokale HOST / LMHOST file maken misschien werkt dit !!

Good Lucks.....

Verwijderd

layout van je LMHOST filetje zou dan deze layout moeten hebben:

xxx.xxx.xxx.xx2 PDC_server #PRE #DOM:domein
xxx.xxx.xxx.xx3 server1 #PRE
xxx.xxx.xxx.xx4 server2 #PRE

Omdat je de entries aan het preloaden bent zullen ze altijd in je netBIOS namecache staan. Hierdoor hoeft er niet eerst een WINS of DNS naamresolutie request verstuurd te worden.

suc6
Pagina: 1