Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een paar maanden geleden een paar dagen met de Sony MZ-N1 heb gespeeld, heb ik deze teruggebracht omdat de kwaliteit van de codec in OpenMG Jukebox 2.2 wat beneden peil was. Velen waren al tot die conclusie gekomen, zie Ervaring met NetMD (22 pag's) voor meer informatie.

Nu las ik over de nieuwe Sony MZ-N10 (http://www.minidisc.org/part_Sony_MZ-N10.html), waarbij (zo lijkt) er andere software geleverd gaat worden. Heeft iemand al iets meer informatie over deze "SonicStage ver. 1.5" of eventuele opvolgers van OpenMG Jukebox?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 04:32 . Reden: redo links ]

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Wie weet waar je de netmd software kan downloaden ? Ik ben mijn cd kwijt :(

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 13:09

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 11 September 2002 @ 04:30:
Nadat ik een paar maanden geleden een paar dagen met de Sony MZ-N1 heb gespeeld, heb ik deze teruggebracht omdat de kwaliteit van de codec in OpenMG Jukebox 2.2 wat beneden peil was. Velen waren al tot die conclusie gekomen, zie Ervaring met NetMD (22 pag's) voor meer informatie.

Nu las ik over de nieuwe Sony MZ-N10 (http://www.minidisc.org/part_Sony_MZ-N10.html), waarbij (zo lijkt) er andere software geleverd gaat worden. Heeft iemand al iets meer informatie over deze "SonicStage ver. 1.5" of eventuele opvolgers van OpenMG Jukebox?
Het zou wel heel mooi zijn (heb mijn n1 om dezelfde reden terug gebracht).
Het apparaat zelf zou sneller kunnen opnemen en een betere audio kwaliteit hebben. Over de software weet ik niet zoveel. Aidix weet daar best veel over (zie ook topic --> grote netMD topic).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Aidix

Geluidspietlut

En Aidix gaat je vertellen dat de kwaliteit nog altijd hetzelfde is, want de 'core technology' van Sonicstage is hetzelfde als die van OpenMG Jukebox.
Er zit een iets andere GUI omheen maar sommige schermen zijn nog gewoon hetzelfde, en de NetMD drivers die staan geheel los van beide paketten.

Sonicstage bestaat al heel lang trouwens, daar is niets nieuw aan.

De N10 kan weliswaar sneller downloaden, maar die winst is niet zo heel groot omdat bij losse nummers nog steeds na elke track een (erg trage) toc update wordt gedaan. Weg snelheidswinst...
De verbetering in kwaliteit is 0,0. Dat "atrac type s" is mooiweerpraat, dat is namelijk een iets verbeterde LP2 DEcoder. Maar de encoder is nog steeds even slecht, dus het hoorbare verschil is 0. De hoorbare vervorming komt uit het encoder circuit.

Dus als je je N1 hebt teruggebracht hoef je ook geen N10 te kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Aidix op 22-01-2003 15:46 ]

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
atrac type s werkt trouwens ook alleen op sp mode tracks.. dus daar heb je niets aan met lp2 of lp4.. (staat in de handleiding :P)

[ Voor 1% gewijzigd door justice strike op 24-01-2003 11:57 . Reden: typefoute ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• justice strike
overigens wil ik wel een proggie bouwen dat beter werkt dan die troep van sony... maar ik wacht nog steeds op jusb (dus java ondersteuning van usb)

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:34

Aidix

Geluidspietlut

justice_strike schreef op 24 januari 2003 @ 11:55:
atrac type s werkt trouwens ook alleen op sp mode tracks.. dus daar heb je niets aan met lp2 of lp4.. (staat in de handleiding :P)
Dan zou ik die handleiding nog maar eens goed doorlezen, of een cursus japans gaan volgen voor het geval die in het japans was. Overal, inclusief Sony press releases, staat dat Atrac Type S een combinatie is van Atrac Type-R en de nieuwe ATRAC3 decoder die floatingpoint aan kan.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Choller schreef op 22 januari 2003 @ 11:08:
Wie weet waar je de netmd software kan downloaden ? Ik ben mijn cd kwijt :(
Moet je ff op www.mdcenter.nl kijken daar staan wel linkjes naar donwload sites.

#StopBurningStuff

• justice strike
uhm... sorry ik had het natuurlijk over atrac type r... dus niet s want ik heb een mzn707 en geen n10 (jammer genoeg :()

Pagina: 1