Toon posts:

[debian] gnome logout, geen shutdown/reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me helemaal kleurenblind lopen zoeken naar de instellingen om de logout settings te veranderen voor de gnome "main menu:" keuze logout. 8)7

De bedoeling is dat een normale user ook voor shutdown en reboot kan kiezen en niet alleen voor logout als de vraag "realy log out" wordt gesteld.

Wie weet welke instellingen dat zijn voor gnome 1.4, ik werk onder Debian maar denk dat dat niet uit zal maken.

Thankz

Verwijderd

Hmm, dat gnome-logout schermpje heeft die optie niet meer. Je komt nadat je bent uitgelogd weer in je display manager (GDM, XDM, KDM, etc) en *daar* kan je (met GDM iig wel) kiezen om de comp uit te schakelen of te herstarten...

Een user kan nooit zomaar een computer shutdown'en. Daar moet je root voor zijn. En de display manager draait als root, de X sessie zelf niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
oke waarom is het dan toen ik redhat 7.3 met ximian draaide die keuze wel had ???

Is dat een keuze die debian maakt.... om deze uit de uitlog keuze te halen.....

Verwijderd

fluor ik denk dat jij het over gnome2 hebt (heb ik trouwens gewoon me eigen shutdown knop gebouwd), maar caliban heeft het juist over 1.4, waar het zeker wel kan (ik weet alleen niet meer waar..)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Damn ik weet iig dat je geen debiel ben die niet goed zoekt.. ik draai als desktop Mandrake 8.2 met Gnome 1.4 en ik heb die knop ook nie.. het ligt dus niet aan debain :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
oke het ligt dus niet aan Debian... maar waar zit of vind ik die instelling dan.... of moet ik extra packages installeren....??????
Pagina: 1