[@home] Verdeling IP adressen

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Weet iemand hoe de verdeling van de IP adressen bij @home geregeld is?

VB. Stel ik woon in lutjebroek aan de L. de broekstraat nummer 10. Hebben dan alle mensen in lutjebroek die @home hebben hetzelfde IP-adres? Of gaat het per wijk of misschien per straat?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Specs

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Dat gaat gewoon per aansluiting. Ik meen dat je bij @Home tot voor kort zelfs meerdere ip's voor één aansluiting kon aanvragen tegen bijbetaling.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

Kettrick

Rantmeister!

Ferdo schreef op 11 september 2002 @ 00:50:
Dat gaat gewoon per aansluiting. Ik meen dat je bij @Home tot voor kort zelfs meerdere ip's voor één aansluiting kon aanvragen tegen bijbetaling.
;)

Jij krijgt per dorp een IP range toegewezen, dus iedereen in mijn dorp heeft een 213.51.95 IP, zodra deze vol is pakt @home een tweede range, en gaan gewoon verder :)

Hoe dit in grote steden geregeld is weet ik niet, maar het zal niet veel anders zijn :)

• Manual
Ik weet dat je meerdere IP's kan aanvragen, maar het gaat me even of bijv. iemand in amsterdam IP nummer 123.321.34.432 kan hebben en ik, hier in Lutjebroek ook. Is het niet een soort wijk, straat waar een bepaald IP nummer "aan vast geknoopt" wordt?

Ik heb wel gehoord dat bijv. Enschede. Daar worden de verschillende wijken voorzien van verschillende IP nummers.

Specs

• Bender
  • Laatst online: 07-08 16:43
Rob.B schreef op 11 september 2002 @ 00:57:
Ik weet dat je meerdere IP's kan aanvragen, maar het gaat me even of bijv. iemand in amsterdam IP nummer 123.321.34.432 kan hebben en ik, hier in Lutjebroek ook. Is het niet een soort wijk, straat waar een bepaald IP nummer "aan vast geknoopt" wordt?

Ik heb wel gehoord dat bijv. Enschede. Daar worden de verschillende wijken voorzien van verschillende IP nummers.
Meerdere IP's aanvragen kan niet meer :)

En het word niet per wijk ofzo gedaamn, het word peer server geregeld..
maar ze proberen over het algemeen een bepaald dorp op dezelfde server[s] te laten draaien...

• Ferdo
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Rob.B schreef op 11 september 2002 @ 00:57:
Ik weet dat je meerdere IP's kan aanvragen, maar het gaat me even of bijv. iemand in amsterdam IP nummer 123.321.34.432 kan hebben en ik, hier in Lutjebroek ook. (..)
Dat kan dus niet. Een ip-adres kan maar door één computer (of internetaansluiting) tegelijk worden gebruikt op internet. Dat adres wat jij hebt kan dan door niemand anders (op de wereld zelfs ;)) worden gebruikt.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Manual
Triloxigen schreef op 11 september 2002 @ 01:00:
[...]
maar ze proberen over het algemeen een bepaald dorp op dezelfde server[s] te laten draaien...
Dus in de praktijk zou iemand in a'dam hetzelfde IP nr kunnen hebben als bij mij in het oosten van het land?

Specs

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Triloxigen schreef op 11 september 2002 @ 01:00:
Er wordt wel degelijk een range (/24) toegewezen aan een dorp of buurt,

uit de whois DB :
inetnum: 213.51.95.0 - 213.51.95.255
netname: BENELUX-1
descr: @Home Benelux Gorredijk Headend block
descr: BENELUX-CASTEL-GORREDIJK-1
Het lijkt me niet handig om IP's uit deze range naar een ander dorp te routen, wordt een beetje een zootje dan ;)

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Dus in de praktijk zou iemand in a'dam hetzelfde IP nr kunnen hebben als bij mij in het oosten van het land?
Nee, een IP kan nooit tegelijk gebruikt worden ;)

Ook is het voor @home erg lastig om 1 IP ergens anders heen te sturen, in praktijk is het dus niet mogelijk :)

• Bender
RoeLz schreef op 11 september 2002 @ 01:05:
[...]

Er wordt wel degelijk een range (/24) toegewezen aan een dorp of buurt,

uit de whois DB :

[...]

Het lijkt me niet handig om IP's uit deze range naar een ander dorp te routen, wordt een beetje een zootje dan ;)
stel je hebt 2 dorpen met beide een eigen server..
dorp A gebruikt net teveel voor 1 server..
dorp B gebruikt maar heel weinig van de server

raad eens, @home sluit dan wat mensane uit dorp A aan op dorp B
anders moeten ze een neiwue server plaatsen voor een paar mensen

• Bender
RoeLz schreef op 11 september 2002 @ 01:06:
wat d8 je van Internetten via een router, dus met meerdere PC's het internet op :)
[maar je hebt wel gelijk :)]

• Manual
RoeLz schreef op 11 september 2002 @ 01:06:
[...]

Ook is het voor @home erg lastig om 1 IP ergens anders heen te sturen, in praktijk is het dus niet mogelijk :)
Maar @home gebruikt dus een vast IP adres... Iedereen in die @home heeft in Nederland heeft een ander IP adres en dat adres blijft te allen tijde in gebruik door die personen?

(Ik zit niet zo erg in die IP toestanden, maar ik probeer het dus een beetje te begrijpen :) )

Specs

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Triloxigen schreef op 11 september 2002 @ 01:07:

raad eens, @home sluit dan wat mensane uit dorp A aan op dorp B
anders moeten ze een neiwue server plaatsen voor een paar mensen
Ik denk het niet, ze houden wel rekening met wat groei in dorp B.

Ik denk ook niet dat de kabel-infrastructuur dit toelaat :?
wat d8 je van Internetten via een router, dus met meerdere PC's het internet op
juist, daar zijn de 10/172/192 ranges voor bedacht ;)

doet niet echt ter zake :+

Edit :
Maar @home gebruikt dus een vast IP adres... Iedereen in die @home heeft in Nederland heeft een ander IP adres en dat adres blijft te allen tijde in gebruik door die personen?
Je hebt met @home een redelijk vast IP, maar ze mogen het veranderen.
ik heb al 1,5 jaar hetzelfde IP zonder dhcp geneuzel 8-)
(Ik zit niet zo erg in die IP toestanden, maar ik probeer het dus een beetje te begrijpen )
Oefening baart kunst :P

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Rob.B schreef op 11 september 2002 @ 01:11:
[...]

(Ik zit niet zo erg in die IP toestanden, maar ik probeer het dus een beetje te begrijpen :) )
Zoiets ja. @Home heeft een serie IP-adressen tot hun beschikking gekregen en die mogen ze verdelen over hun klanten zoals zij dat willen. Maar op de hele wereld hebben nooit 2 personen hetzelfde IP-adres.

• Manual
Aha, okay. dan zijn "we" eruit :)

Specs

• Manual
[off-topic]Is dat iets voor helpdesk medewerkers, een oog als avatar :P ;)[/off-topic]

Specs

• chromeeh
  • Laatst online: 15:09

chromeeh

the Gnome

Rob.B schreef op 11 september 2002 @ 01:28:
[off-topic]Is dat iets voor helpdesk medewerkers, een oog als avatar :P ;)[/off-topic]
LOL Alleen voor de @Home helpdesk ;)
Maar @Home verdeelt de IP adressen naar tijd van aanmelding, ik heb een relatief laag ip adres, maar een vriend van mij heeft een veel hoger adres.
Met andere woorden ze begonnen eerst met het verdelen van 'lage' ip adressen en gingen gewoon naar 'boven' toe :)

@Home gebruikt wel DHCP maar veranderd bijna nooit (kep al 2 jaar het zelfde ip) :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1