Toon posts:

Router verliest connectie, msn wel online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een router gekocht en aangesloten: edimax br 6014w
Internet access geeft ie wel, alleen niet volledig. Soms kan ik een pagina niet bekijken, op een ander moment weer wel. Het lijkt alsof dit soms te maken heeft met wanneer anderen computers van LAN ook op internet gelijktijdig surfen.

Nog een probleem:
Steeds na een paar uur is de internetconnectie weg. Dan kom ik terug en zie ik wel gewoon ingelogde scherm van msn met alle namen, maar als ik dan een berichtje naar iemand wil sturen, zegt ie dat het niet kan en zie je dat msn messenger (dan pas) uitlogd en dat ie hem offline zet. Contactpersonen zeggen ook dat ik offline sta in hun lijst, terwijl ik gewoon met hun aan het praten ben.

Hoe kan dit???

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25

ripexx

bibs

Oke laten we messenger nou maar niet als troubleshoting tool gaan gebruiken, want die dingen van Microsoft zijn niet zo betrouwbaar. Maar wat voor een internet verbinding heb je (kabel/adsl/tweakdsl ect etc), is je interne lan wel oke etc etc: Kijk eens in de volgende twee topics:
1. Hoe deel ik Internet ?
2. FAQ Network Troubleshooting

buit is binnen sukkel

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

misschien is het handig als je iets meer vertelt over je netwerk (ip, dns, gateway gebruik je een firewall welke provider enz. ) in de faq staat precies wat er allemaal in je topic moet staan.
Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.)

Wat voor bekabeling gebruik je ? (UTP, Coax, Token Ring, enz.)

Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.)

Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ?

Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..)

Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz)

Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ?

Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ?

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 11-09-2002 09:22 . Reden: quote toegevoegt ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Is je router ingesteld als DHCP-server en zijn je clients ingesteld als dhcp-clients? Jij vermoedt dat het probleem zich optreedt wanneer de andere computers ook gaan browsen. Check de ip-configuratie van de computers en die van de router. Kijk de handleiding nog eens na voor de NAT configuratie.

Welke router heb je gekocht? ADSL of KABEL router? Met ADSL kun je problemen krijgen om sommige sites te benaderen. Dit heeft te maken met de MTU size van je Ethernet Kaart van de computers. Deze moet op een waarde van 1492 of lager gezet worden.

Mocht het helemaal niet lukken dan kun altijd nog de website van fabrikant proberen voor support.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
dat noemen ze nou een IE crash...

TheS4ndm4n#1919