dragonorb III 7K koeler op k7s5a

Pagina: 1
Acties:

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 08:48

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb net een setje gebouwd die gaat dienen als DivX player.

Nu zit er een ECS K7S5A in, met een duron 1,2 Ghz.
Ik heb op het moment geen geld voor een stillere koeler, en heb dan ook gekozen om tijdelijk m'n "oude" dragonorb III er op te zetten, met 7000 RPM fan.
deze fan trekt een hoop stroom, en nu vroeg ik mij af of het een probleem zou zijn deze gewoon op de fan header van de K7S5A aan te sluiten.
Ik heb namelijk nu ff niet zo'n 4 to 2 pin convertertje liggen, en ik heb ooit es een pic gezien met een doorgefikte mobo omdat daar ook een iets te zware fan op aangesloten was...

kan dit naar jullie weten?

zo niet, moet ik een kabeltje bouwen/kopen, en dan kan ik net zo goed er 7 volt op gooien, scheelt weer een koeler/lawaai.

dat is dan m'n volgende vraag, 7 volt krijg je met de plus aangesloten op de +12 volt, en de - aansluiten op +5 volt toch?
zo ja: heeft dit nog nadelen voor je voeding?
want ik teste dit een tijdje geleden op een brakke 420 watt ATX voeding, en die kapte er toen mee :(
moest eerst uitgezet worden, wilde die weer wat doen

Er zit een 300 Watt ATX voeding in nu, van het merk goedkoopie :7

bedankt voor de info alvast :)

Verwijderd

hmmmz, zo'n 3 pin -> 4 ping convertor zit standaard bij de d-ORB3 (bij de mijne toch), met een beetje prutsen kan je dan de gele draad op je mobo steken zodat je de snelheid kunt monitoren, voor de rest ghetto wat met ijzerdraad, plakband en een floppy power connector :), zelf heb ik mijn d-ORB3/7k een tijd op de header van mijn ECS K7AMA gestoken en die is niet doorgefikt :), 7v is idd +12 en +5, heb ook voedingen gehad waar dit niet op werktte, op mijn huidige voeding wel

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
ok dan, dan probeer ik het gewoon, thnx for your help :)
ik heb btw net ook die voeding ff gemeten, en hij geeft op +12 volt, 11,3 volt af :)
volgens mij is dat ook de reden waarom dat ding brak is.
+12 met +5 volt geeft 5,9 volt op dat ding.
met die 300 watt voeding haal ik 7,1 volt :)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Koop een whisperroch 2.
Kost maar 10 euro en koelt beter met minder geluid.
10 euro heeft bijna iedereen wel over.

>Systeemspecs<

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
ok, dat word dan de volgende koeler :)
bedankt voor de tip Nimrod.
moet ik nog wel een maadje wachten, want ik heb echt geen geld op het moment hehe

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb net die whisperrock binnen, en je had gelijk :)
super stil en koelt nog beter als die dragonorb :Y)

dat ding ziet er btw echt mooi uit, gaat er cool uitzien als er nog een window en CCFL in komt.
Pagina: 1