Linux alleen tekst versie?

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ok ik ben dus een super leek wat Linux betreft maar wil het wel war gaan uivogelen en wat gaan leren.
Anyway ik heb net Red Hat Linux 7.0 geinstalled (7.3 heb ik helaas niet) en dat ging verder prima maar heir stuit ik al op het eerste probleem.

Ik voer netjes mijn login info in en dan komt er te staan:

[Martin@localhost Martin]$

Dat schiet al niet op, want ik wil de grafische interface hebben. Staat ergens op site van Linux (Getting started guide) dat ik dan "startx" moet intypen. Affijn dat doe ik maar dan zegt hij dat hij dat commando niet kent.

Hoe krijg tover ik de grafische linux tevoorschijn?

Signature

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 18:48
Heb je wel X-Windows support mee geinstalleerd ?

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb wel een grafische omgeving geinstalleerd? (xfree86)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

voodooless

Sound is no voodoo!

als je xfree hebt met startx. KDE of Gnome zou dan ook nog handig zijn natuurlijk :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik zal je als tip geven dat je Xfree en een windowmanager (KDE of GNOME) moet installeren en dat je bij google en tldp wel wat kan vinden hierover... ;)

[hint mode]
Zoekt en gij zult vinden
[/hint mode]
[extra hint mode]
bij redhat kun je ook voor een zgn. "workstation install" kiezen, hierin zit zowel X als een windowmanager (GNOME)
[/extra hint mode]

[ Voor 0% gewijzigd door Leon op 11-09-2002 00:04 . Reden: analfabeet ]

Eeuwige n00b

• MrMartinH
Hm.. Ik installeer um wel ff opnieuw en dan ff op letten welke versie ik install :P
Anyways bedankt voor tips.

Signature

• MrMartinH
Ok dat schijnt ook niet helemaal te willen. ik start pc opnieuw op en alles gaat oppeens zooooooooooooooo traag. Hij is nu al 5 min bezig om de install van de linux cd rom te starten :?

Signature

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

NukeZz schreef op 11 september 2002 @ 00:16:
Ok dat schijnt ook niet helemaal te willen. ik start pc opnieuw op en alles gaat oppeens zooooooooooooooo traag. Hij is nu al 5 min bezig om de install van de linux cd rom te starten :?
Mjah, ff wachten :? Er kan tenslotte niks veranderd zijn op die cd ;)
Trouwens, als je Linux installeerd, en je weet niet wat je nodig hebt, dan heb je IMO 2 opties : 1) installeer alles
2) Gebruik de standaard opties.

Bij allebei zul je KDE of Gnome o.i.d. geinstalleerd krijgen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
... optie 3) Lees van tevoren wat je gaat doen, dan lukt het meestal wel wat beter.

Het kan eventjes duren om de boel te starten, 5 minuten alleen om te booten vind ik persoonljk wat lang, maar als je met een systeem werkt met weinig RAM en / of CPU dan wen er maar alvast aan dat het niet snel zal gaan.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

linux zonder gui is veel leuker :P
veel nuttigers heb ik eigenlijk niet te zeggen....

• MrMartinH
Bedankt voor tips enzo.
Toen ik de pc uitzette en na een paar minuutjes weer aandeed liep alles weer wat sneller.
Ik hoorde van iemand op werk al wat ik fout had gedaan. Ik moest Linux als Workstation installeren en niet als Server zoals ik eerst deed. Nu kreeg ik dus ook opties voor me vidkaart enzo en of ik Gnome en/of KDE wil installen. Aangezien het mij weinig zegt heb ik beide maar gedaan.

Signature

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Bij linux geldt:
zo veel mogelijk lezen en er mee werken... :)
En van fouten wordt men wijzer (bij de meeste mensen tenminste.. :P)

Eeuwige n00b

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 20:47:
linux zonder gui is veel leuker :P
veel nuttigers heb ik eigenlijk niet te zeggen....
1 van de grootste voordelen van een GUI vind ik dat je dan oneindig veel van die door jou ongetwijfeld geliefde console-schermpjes op een makkelijke en overzichtelijke manier kunt weergeven en gebruiken :P

• BezurK
  • Laatst online: 05-03 19:51
psies Solarsparc :D

ik kan trouwens verder niet veel meer zeggen als iedereen hier al heeft gezegd, gewoon veel lezen, veel geduld (niet next-next-next-finish maar LEZEN wat je doet) en niet bang zijn foutjes te maken... iig veel plezier verder met 's werelds tofste OS! :)

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1