Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Papier versnipperaar stoort net door heel het huis

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De probleem stelling. Ik heb een papier versnipperaar die ik op het gewoone elektrisiteitsnetwerk aansluit. Nu is het probleem dat als ik boven op me kamer dat ding gebruik dat ze beneden opeens geen fatsoelijk beeld meer hebben opde tv en dat de muziek die uit m'n boxen komt opeens gaat kraken. Als ik dat ding uit zet dan is alles weer normaal.

Die versnipperaar stoort dus als de pest en nu begeeft nota benen de voeding van een van me pc's het. Hij is opeens instabiel en valt steeds uit (spontane reboots etc) oorzaak is volgens mij wederom die versnipperaar.

Valt die storing op te lossen of moet ik dat ding maar het huis uit flikkeren?

En is 4.8 volt op het 5 volt lijntje van me voeding veel te weinig?

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 08:38
misschien een domme vraag maar is het apparaat geaard? zo nee dan zou dit een strak plan zijn

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:38

WhiteDog

met zwarte hond

probeer is bij de buren :p

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Check inderdaad eerst amar eens of ie wel geaard is...

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet geaard en om bij de buren te komen moet ik 800m fietsen :(. Heb sowiso geen geaarde stopcontacten boven. Is een oude boererij. Maar zou aarding het storingsprobleem op kunnen lossen dan?

Het leuke is zelfs dat de stekker niet eens aarding heeft. Is gewoon z'n simpel plat dun stekkertje zonder randaarde :(

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45
OPENSCHROEVEN!!!!!!!!!!

Wèh zedde gij??

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:29:
Hij is niet geaard en om bij de buren te komen moet ik 800m fietsen :(. Heb sowiso geen geaarde stopcontacten boven. Is een oude boererij. Maar zou aarding het storingsprobleem op kunnen lossen dan?

Het leuke is zelfs dat de stekker niet eens aarding heeft. Is gewoon z'n simpel plat dun stekkertje zonder randaarde :(
ergens een metalen deel van de kast verbinden met verwarming, mits die wel goed geaard is, tadaa aarde :)

oh ja en havocnl, deze meneer is de eigenaar van de meest vette IA ooit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :) :P

Verwijderd

Topicstarter
insan1ty schreef op 10 september 2002 @ 23:37:
[...]

ergens een metalen deel van de kast verbinden met verwarming, mits die wel goed geaard is, tadaa aarde :)

oh ja en havocnl, deze meneer is de eigenaar van de meest vette IA ooit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :) :P
LOL :P was wel kewle actie he :), maar hij sinog niet voorbij. Hoop hem deze week helemaal af te ronden maar goed. Die versnipperaar is volledig van plastic en ik heb hem even open geschroeft. Er zit alleen een elektro motor in en een paar tandwieltjes. Daar kan ik hem moeijlijk aan aarden dacht ik zo :( kan ik niet tussen de stekker en het stopcontact bouwen?? Ben complete elektroN00b overigens...

• AFR
  • Niet online

AFR

Pas op: Het is niet toegestaan om niet-geaarde apparaten zomaar op eigen inzicht te gaan aarden. Zeker niet als je geen idee hebt waarmee je bezig bent.

De storing waar je over spreekt wordt waarschijnlik gewoon veroorzaakt door de motor in de papierversnipperaar. Dit probleem komt ook regelmatig voor bij slecht ontstoorde boormachines en stofzuigers. Het probleem kun je eenvoudig oplossen door een netfilter voor het apparaat te plaatsen (te koop bij de elektroboer, of eenvoudig zelf te maken met enkele spoeltjes en condensatoren. Zie oude elektuurs)

Verwijderd

Topicstarter
AFR schreef op 10 september 2002 @ 23:54:
Pas op: Het is niet toegestaan om niet-geaarde apparaten zomaar op eigen inzicht te gaan aarden. Zeker niet als je geen idee hebt waarmee je bezig bent.

De storing waar je over spreekt wordt waarschijnlik gewoon veroorzaakt door de motor in de papierversnipperaar. Dit probleem komt ook regelmatig voor bij slecht ontstoorde boormachines en stofzuigers. Het probleem kun je eenvoudig oplossen door een netfilter voor het apparaat te plaatsen (te koop bij de elektroboer, of eenvoudig zelf te maken met enkele spoeltjes en condensatoren. Zie oude elektuurs)
Ahha, das een beter verhaal. Een netfilter :) hopelijk helpt dat. Ik ga eens zoeken. Hoeveel kost zo'n geintje eigelijk? (kant en klaar dan he) en als ik er eentje ga zelf bouwen, ben toch niet voor niets een tweakert, wat heb ik dan zoal nodig?

Schematje zou wel leuk zijn naar wij dachten ;)

Ha dit gaat hem worden.
http://www.euronet.nl/~mgw/diy/cabling/nl_powerzeef_1.html

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik trouwens zitten lezen dat er verschillende soorten netfilters zijn. Ik heb me bedacht dat ik er toch geen zelf ga maken. Heb er helaas de komende tijd geen tijd voor. Tweakers uit me IA weten hoe dat komt :) Maar welke kan ik dan het beste nemen voo reen kleine papierversnipperaar die 220-240V en 1.0 Amps trekt?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Hoe oud is dat ding? Als ie niet zo oud is (bijv. minder dan een jaar) -> Terugbrengen naar de winkel. Alle apparaten moeten tegenwoordig een CE keurmerk hebben. Dat houdt in dat de apparatuur aan hele lijst met EMC eisen moet voldoen die de situaties die jij beschrijft moeten voorkomen. (geleidende emmissie volgens EN 50081-1 richtlijn Huish. + licht-industriele apperatuur).

De fabrikant heeft geen verplichting om te testen, maar is wel aansprakelijk bij het aanbrengen van het CE keurmerk. Je hebt dus gewoon recht op een oplossing. Mocht de winkel je niet willen helpen (niet iedereen weet zoveel over de CE-richtlijnen voor EMC), bel dan eens naar de consumentenbond.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zo'n netfilter moet ik toch ook eens gaan kopen/maken... Mijn vader heeft in zijn bedrijf een CNC-draaibank staan (met 18 kW stappenmotor :P) en die verkracht bij ons thuis ook het hele spanningsnet :(
Of gaat zo'n filter daar niet tegen werken?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Dan heb je een heel zwaar filter nodig, dat is echt niet goedkoop...

Dan kun je beter een simpel filtertje kopen en voor de gestoorde apparaten filteren (bijv. de tv, video en je PC).

• Demo

Demo

AcouSE schreef op 12 september 2002 @ 10:06:
Dan heb je een heel zwaar filter nodig, dat is echt niet goedkoop...

Dan kun je beter een simpel filtertje kopen en voor de gestoorde apparaten filteren (bijv. de tv, video en je PC).
Dat was ook eigenlijk het plan...
Maar een filter voor die draaibank is wel makkelijker dan 10 van die kleintjes door het hele huis (en dan kan het ook nog op kosten van de zaak >:))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Als je er echt veel last van hebt zou ik eens met de elektriciteitsmaatschappij gaan praten, kijken of je een kastje van hun kan krijgen. Die vervuiling op het net werkt nl ook in hun nadeel.

• Demo

Demo

AcouSE schreef op 12 september 2002 @ 11:28:
Als je er echt veel last van hebt zou ik eens met de elektriciteitsmaatschappij gaan praten, kijken of je een kastje van hun kan krijgen. Die vervuiling op het net werkt nl ook in hun nadeel.
Tja, veel last? Als dat ding gebruikt wordt dan hoor ik dat duidelijk in mijn boxen... voor de rest merk ik er niet veel van (maar ik kan me voorstellen dat het niet gezond is voor je PC)

Verwijderd

Topicstarter
Die versnipperaar is 1 maand oud, ik zal enes gaan bellen met de leverancier denk ik. Als ik me PC aan heb staan en muziek aan het lusiteren ben word ik bijna me kamer uit gekraakt door me boxen. Heb er gewoon zere oren van :(

• Cloontje
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Krijg jij ook zo opeens een Mod idee :D :D :P :+

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

UPS! die ziet zigzelf als aarde...

Verwijderd

leuk idee...

(hoe bedoel je geopsedeerd(vergeef mijn spelling)) :) 8)
Pagina: 1