[LED] Vaagheid @ blauwe leds?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Even kijken of meer mensen dit probleem kennen :

Vandaag heb ik mijn ledjes in mijn chieftec maar eens vervangen door mooie 3mm blauwe. Nu krijgt enerzijds mijn ATA-RAID (Adaptec AAR-2400A) het niet voor elkaar om uberhaupt licht uit dat ding te krijgen, waar mijn ASUS A7V333 mammaplank juist teveel licht veroorzaakt (als in : ook al de pc geheel uit staat brandt het lampje) Iemand enig idee wat hiervan zoal een oorzaak zou kunnen zijn?

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 10 september 2002 @ 23:10:
Even kijken of meer mensen dit probleem kennen :

Vandaag heb ik mijn ledjes in mijn chieftec maar eens vervangen door mooie 3mm blauwe. Nu krijgt enerzijds mijn ATA-RAID (Adaptec AAR-2400A) het niet voor elkaar om uberhaupt licht uit dat ding te krijgen, waar mijn ASUS A7V333 mammaplank juist teveel licht veroorzaakt (als in : ook al de pc geheel uit staat brandt het lampje) Iemand enig idee wat hiervan zoal een oorzaak zou kunnen zijn?
1: led op Raid verkeert om of niet genoeg stroom leveren, als er niet genoeg stroom in komt even een CNY17-4

2: phoe, ik zou hem dan met een weerstandje doorverbinden(als hij teveel stroom krijgt zoals je zij) zoals het ledje vroeger ook zat, dus op de powerled aansluiting.

ik ben nie helemaal helder, typen is niet geweldig nu)

• Sine
  • Laatst online: 00:40
1 raid controller kan niet genoeg spanning leveren

2. ? vreemd

Repareren doe je zo.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Meet anders ff met een multimeter hoeveel spanning er op die puntjes staat.

Verwijderd

insan1ty schreef op 10 september 2002 @ 23:24:
Meet anders ff met een multimeter hoeveel spanning er op die puntjes staat.
Dat zal niet helpen, want als je na een voorschakelweerstandje meet met alleen de meter als belasting, meet je net zoveel als er voor.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:49:
[...]

Dat zal niet helpen, want als je na een voorschakelweerstandje meet met alleen de meter als belasting, meet je net zoveel als er voor.
Voorschakelweerstandje dat al op de printplaat van mobo/controller zit bedoel je dan?

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53
Dat lampje hoort aan te blijven... ik heb ook zo'n mobo alleen zonder raid en in het boekje staat duidelijk dat ie aan MOET blijven. Dus no worries dat hoort zo

Waar vui zit, zit geen glans!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Dibbuz schreef op 11 september 2002 @ 12:32:
Dat lampje hoort aan te blijven... ik heb ook zo'n mobo alleen zonder raid en in het boekje staat duidelijk dat ie aan MOET blijven. Dus no worries dat hoort zo
Dan zou ik wel heel dufg moeten zijn dus in dat het me bij die groene nog nooit is opgevallen, mijn optical muis blijft idd ook branden... (En ik heb ook dat bord zonder RAID, zit een losse ATA-RAID5 kaart in _/-\o_ )

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter: Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je a.u.b. aan de richtlijnen in Lees dit eerst voordat je een topic opent!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
AcouSE schreef op 12 september 2002 @ 10:14:
Topicstarter: Ik heb een tag in je titel geplaats. Hou je a.u.b. aan de richtlijnen in Lees dit eerst voordat je een topic opent!
Komt vast heel duf over dit, maar ik probeerde een tag te bedenken maar kon er niet op komen... Maar inderdaad, [LED] is wel een aardig :+

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

:P maakt niet uit, 't was een kleine moeite :)
Pagina: 1