[ Final Fantasy 8 ] strepen met GeForce

Pagina: 1
Acties:

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:46
Ik heb vandaag FF8 gekocht, ik start op, alles werkt perfect, maar na het filmpje (zodra er wordt overgeschakeld op de 3D engine) krijg ik allemaal strepen door het beeld heen. Ik kan nog wel alles zien en lezen, maar er staan gewoon wat strepen door.

Ik heb een Elsa Erazor X (GeForce 265, 32 mb sdram) en een vriend van mij heeft een Hercules GeForce 265 en hij heeft hetzelfde probleem. Er zijn geen patches te vinden op de sites van Eidos en Squaresoft. Ik heb de laatste Detonator 3 drivers.

Weet iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

En die patches zijn er dus wel.. Even zoeken..

http://www.ffonline.com/ff8/files.htm

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:46
wooow, ik kon ze echt niet vinden :o
Superbedankt ;)

Verwijderd

En ook bedankt van mij

Verwijderd

Ik dacht: effe eerst zoeken voordat ik een nieuwe topic start...

Ik heb dieZELFDE strepen door m'n beeld, ik heb dezelfde link gevolgd, alleen zijn de patches inmiddels van de pagina gehaald ofzo... Iemand enig idee waar ik deze nog kan vinden? Misschien kunnen de mensen die ze eerder gevonden hebben ze even e-mailen?

BTW, als ik in ff8config de 'software renderer' selecteer in plaats van de 'direct3D hardware acceleration' dan zijn de strepen weg... alleen gaat de boel dan TERGEND langzaam, niet te geloven gewoon... Is hier iets aan te doen?

PLZ Help!

Sha-Baz

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Op dinsdag 12 februari 2002 14:16 schreef Sha-Baz het volgende:
Ik dacht: effe eerst zoeken voordat ik een nieuwe topic start...

Ik heb dieZELFDE strepen door m'n beeld, ik heb dezelfde link gevolgd, alleen zijn de patches inmiddels van de pagina gehaald ofzo... Iemand enig idee waar ik deze nog kan vinden? Misschien kunnen de mensen die ze eerder gevonden hebben ze even e-mailen?

BTW, als ik in ff8config de 'software renderer' selecteer in plaats van de 'direct3D hardware acceleration' dan zijn de strepen weg... alleen gaat de boel dan TERGEND langzaam, niet te geloven gewoon... Is hier iets aan te doen?

PLZ Help!

Sha-Baz
Snellere pc :P
Of een non-geforce kaart kopen
En die patches staan wel op fileplanet

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

http://www.avault.com/pcrl/patches_temp.asp?patch=ff8

Als je trouwens WinXp draait kan je het wel vergeten

Verwijderd

Ik draai XP... Hoezo kan ik het dan wel vergeten?

Verwijderd

Hmm FF8 draait hier prima op WinXP en een GF3.
Geen enkele grafische error gezien. Ik heb een patch geinstalleerd, ik dacht de laatste maar weet het niet helemaal zeker.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 17:43
Op dinsdag 12 februari 2002 14:38 schreef Trashbash het volgende:
Hmm FF8 draait hier prima op WinXP en een GF3.
Geen enkele grafische error gezien. Ik heb een patch geinstalleerd, ik dacht de laatste maar weet het niet helemaal zeker.
Ik weet dat et een oud topic is...

Maar welke patch gebruikt deze gozer hiervoor, met 1.2 patch en een GF2 Ti lukt nog niet bij mij :{

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
1.2 patch voor de GeForce gebruiken, en een hele oude Detonator (6.50) gebruiken. Dat werkt bij mij het beste (en met 4xAA :9~)

• FailFr8er
Op dinsdag 19 maart 2002 10:27 schreef RuNnaH het volgende:
1.2 patch voor de GeForce gebruiken, en een hele oude Detonator (6.50) gebruiken. Dat werkt bij mij het beste (en met 4xAA :9~)
ouwe det dus...es ff kijken of dat werkt, ik eb namelijk een kleurenfestijn op dit moment :P

• FailFr8er
Op dinsdag 19 maart 2002 10:27 schreef RuNnaH het volgende:
bij mij hapert ie als de tering

(GF2 Ti - XP 1600+ - 256 DDR zou dus genoeg moeten zijn :P)

ook een oplossing toevallig :?

:P

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 11:29
Op dinsdag 19 maart 2002 19:18 schreef Red Nalie het volgende:
bij mij hapert ie als de tering
Wat voor OS draai je? Bij mij werkt FF8 niet onder WinXP, alleen onder Win9x.

Voor degene die dit nog nodig kunnen hebben:
- Detonator 6.50 (Win9x)
- Final Fantasy VIII 1.0 naar 1.2 GeForce Patch (Wel een schone installatie van FF8 op je schijf gooien, voordat je dit installeert!)

• FailFr8er
Op dinsdag 19 maart 2002 23:57 schreef RuNnaH het volgende:

[..]

Wat voor OS draai je? Bij mij werkt FF8 niet onder WinXP, alleen onder Win9x.

Voor degene die dit nog nodig kunnen hebben:
- Detonator 6.50 (Win9x)
- Final Fantasy VIII 1.0 naar 1.2 GeForce Patch (Wel een schone installatie van FF8 op je schijf gooien, voordat je dit installeert!)
Ik draai em anders gewoon onder WinXP :P
650 w2k drivers downloaden patc|-|en (wat bedoel je met sgone installatie :?) en spelen maar, duurde een tijdje voordat ik een goeie 650 w2k patc|-| |-|ad...

(mn |-| toets is dood :'( )

Verwijderd

had ik ook met silver, allemaal kleine streeppies... uiteindelijk een unofficial patch voor geforce kaarten tegengekomen. hielp, verder gene problemen meer gehad (behalve dat ik vast zat, niet wist wara ik heen moest... nooit uitgespeeld dus...).

• FailFr8er
Op woensdag 20 maart 2002 07:37 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
had ik ook met silver, allemaal kleine streeppies... uiteindelijk een unofficial patch voor geforce kaarten tegengekomen. hielp, verder gene problemen meer gehad (behalve dat ik vast zat, niet wist wara ik heen moest... nooit uitgespeeld dus...).
Wat heb Silver hier mee te maken :?
Silver vind ik een beetje een k*t-spel, heb er nooit veel aan gevonden. Een vriend van mij vond et wel leuk, ik heb hem daarom ook voor gek verklaard :P

Iig, ik ga nu proberen FF8 op win98 compatible te draaien onder mn XP, misschien hapert ie dan niet zoveel :P

O ja, nog een klein vraagje, vanaf welke det worden de Gf2Ti's ondersteund :?
Pagina: 1