Error met Pentium mmx166?

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ok ik eb hier een systeempje staan die ik net inelkaar heb geprutst. Moederbord is een socket 7 DFI K6BV3+ en processor is een Intel Pentium mmx166 Mhz.

Het moederbord werkt met een klik systeem om het aantal Mhz en de Core van je proc in te stellen ipv met jumpers. (in totaal 10 klikdingetjes)

Op mijn proc staat dat het een Intel Pentium is met mxx en 166Mhz en een core van 2,8 heeft.
De eerste 6 klikjes zjin voor de snelheid van de proc en de laatste 4 voor de core.

Volgens het boekje moet ik klikje 1 en 6 op off zetten en klikjes 2 t/m 5 op on. Volgens het bokes heb ik dan de proc ingesteld op mmx166Mhz - 66Mhz - 2,5x.
Om mijn core op 2,8 te krijgen moet ik klikje 7 t/m 9 op off zetten en klikje 10 op on.

Affijn dat heb ik dus gedaan maar als ik de pc aan zet dan geeft hij enkele piepjes. 1x lang en 3x kort en snel. Ik denk dat het ligt aan dat ik de processor niet goed heb ingesteld maar dat lijkt me ook weer onwaarschijnlijk aangezien ik alles extra heb nagekeken en alles staat prezies zoals het staan moet.

Help?

Signature

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Phoenix/Award Support site:
The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.
Oftewel, als je een AGP kaart hebt, druk die er ff wat steviger in, zo niet, probeer het met een andere DIMM

Die 'klikdingen' heten overigens dipswitches.

Als je dit probleempje heb opgelost een tip, trouwens:

FSB op 100MHz zetten- dan draait de P166MMX op 250MHz (wat bijna altijd stabiel gaat :) )- het is doodzonde die mobo op 66MHz FSB te laten sukkelen :D

Oslik blyat! Oslik!

• MrMartinH
Hm, ik heb nu een tv kaart met ingebouwde videokaart erin zitten. PCI that is. Tis een oud ding maar ik test ff een AGP kaartje waarvan ik zeker weet dat die het doet. Zo ja weet ik dus meteen dat mijn PCI tv kaartje de gest heeft gegeven.

Thnz for the tip ik zal zometeen ff melden hoe het gegaan is.

Signature

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Ook als je geen beeldscherm aansluit zal de DFI K6BV3+ piepen als een tierelier.

BTW: Zet die P166MMX ff op de juiste snelheid ja! 100MHz FSB (voor zover ik weet 1,2,3 van dat dipswitchblok op ON, kan mis zitten). Beetje goed koelen en hij haalt zonder problemen de 250MHz (vooral alst een PPGA-achtig geval is, zilverkleurig met pinnetjes aan de kanten)

• MrMartinH
Dat overclocken kan later nog wel eens. Anyways hji doet het was dus videokaart. Bedankt. dan ga ik nu proberen linux erop te prutsen :P

Signature