Toon posts:

Internet traffic monitoring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste: het is mij niet geheel duidelijk of dit in I&T of in SA moet. Als het in de foute groep staat: gooi maar over de schutting.

Het geval: ik gebruik al een tijdje download manager; eerst Download Boost, maar nu Freshdownload (Download Boost had nogal wat bugs vond ik). Wat beiden gemeen hebben, is dat ze zo af en toe nauwelijks progressie laten zien in wat ze aan het downen zijn, terwijl het modem ikoontje in mijn taskbar bijna continu internet aktiviteit aangeeft. Ik heb dan geen andere internet verbindingen open staan.

Vraag 1: hoe kan dat? Waar gaat al die internet aktiviteit naar toe? Is daar een standaard antwoord op?

Vraag 2: als daar geen eenduidig antwoord op is, wil ik het graag zelf uitzoeken. Zijn er programma's die kunnen uitvogelen waar de binnenkomende datastroom naartoe gaat?

Ja, ik heb al gezocht; op google en hier. Maar ik weet niet goed wat mijn search keys moeten zijn; vooral op google krijg ik meer dan 300.000 hits. En die ga ik echt niet allemaal natrekken.

Iemand die mij in de goede richting kan sturen?

P.S. ik gebruik een standaard 56k dial-up verbinding. En ik heb Tiny Personal Firewall aan staan. Ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar ik vermeld het maar even...

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Niemand?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Rustig aan hoor, kicken is pas gewenst na 24 uur...

En je kan in windows precies zien waar verbindingen naar open staan.
Je opent een dos-boxje en typt: Netstat -a

En dan krijg je netjes alles te zien.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 11 september 2002 @ 14:50:
[...]

Rustig aan hoor, kicken is pas gewenst na 24 uur...

En je kan in windows precies zien waar verbindingen naar open staan.
Je opent een dos-boxje en typt: Netstat -a

En dan krijg je netjes alles te zien.
Dank u. _/-\o_
(Sorry dat ik wat ongeduldig was. Ik zag m'n topic naar beneden glijden in de lijst en dacht "dat leest niemand meer.")

Verwijderd

Wil je precies alle data zien van een interface kaart ?
Dan kun je ook een sniffer gebruiken. (op tucows zijn er een aantal goede/slechte te downloaden)...

Groetjes,

Een collega ;)

Edit: Een sniffer geeft trouwens (imho) een antwoord op zowel vraag 1 als 2 :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met ZoneAlarm kun je trouwens ook de akitiveit in de gaten houden. Je ziet de icons van welke programma toegang tot internet hebben, hoe meer ze knipperen, des te meer dataverkeer ze op dat moment verbruiken..

Het leuke is, je hebt er gelijk een goede firewall bij :+

🌞🍃

Verwijderd

je kan ook zo'n tool gebruiken die de bw meet :) die laat ook zien hoeveel kb in gebruik is op een bepaald moment

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

www.dumeter.com en netstat -a met die 2 moet je het wel redden :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal, ik ga 'es kijken. Heb overigens al wel gemerkt dat als ik niet eerst IE opgestart heb, die download manager een stuk sneller is. Kan IE iets resident laten staan na afsluiten wat toch nog een hoop aktiviteit tot gevolg heeft? :?

Netstat vind ik trouwens niet zo handig, is traag en geeft alleen maar poortnummers, geen prognames (althans niet op mijn Win98SE). ZoneAlarm moet ik geloof ik nog wel ergens hebben staan, heb 't meen ik ooit eens gedownload. Alleen zal ik dan wel eerst even TPF uninstallen, 'k denk dat die twee elkaar weleens zouden kunnen gaan bijten.

wordt misschien vervolgd...
Pagina: 1