BPM Studio, monitor functie

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61228

Topicstarter
Hallo,

Even een vraag voor de BPM Studio kenners: Wie weet hoe ik in het opties menu, onder Audio I/O, de monitor op m'n front of rear speakers kan zetten? Bij Player A, B en andere spelers kan ik kiezen uit Directsound, Directsound [Front], en Directsound [Rear]. Echter, bij monitor kan ik alleen maar uit Directsound kiezen, en laat ik die nou net nodig willen hebben.

Ik wil dit doen omdat ik dan met m'n koptelefoon (die dus op m'n rear staat, beetje cheaten, ik weet het :P) dan een nummer kan previewen en gelijk kan zetten met het nummer dat draait. Het is me een tijd geleden wel gelukt (ik weet niet meer hoe), dus het móét op een of andere manier te doen zijn.

Oh ja, m'n geluidskaart is SB Live! 5.1, die heeft 3 uitgangen. Ik heb ingesteld dat ik 4 speakers heb. Maar de front gebruik ik voor de speakers, en de rear zoals gezegd voor m'n koptelefoon. Ik heb overigens een search op dit forum gedaan, maar niks gevonden. Ik zoek al een paar weken via google, ook niks gevonden helaas.

Zeer grote dank voor alle hulp die me geboden kan worden.

edit > en ik heb de laatste bpm studio (4.6)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 61228 op 11-09-2002 21:28 . Reden: BPM Studio versie erbij, kan handig zijn :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben niet het type dat topics omhoog kickt, maar ik zou hier graag een antwoord op hebben. Niemand een idee? (Ik zal hem nu niet meer omhoog kicken ofzo, als ik nu geen antwoord krijg ga ik er vanuit dat niemand het antwoord weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Kan je dan niet het beste bij Sampler instellen dat je dus die Rear wilt gebruiken? Probeer dat eens... Misschien werkt het.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22
Ligt denk ik niet aan BPM studio want ik kan bij de monitor functie wel alle kanalen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sjeik > Ik kan idd rear kiezen bij sampler en het werkt naar behoren. Maar wat zou ik hieraan moeten hebben? Met de monitor kan ik dus nummers previewen, en als ik een speler naar de monitor stuur, kan ik hem ook (op de achtergrond) gelijk draaien met het nummer op de voorgrond.

jadjong > dat denk ik ook. maar ik ben benieuwd of iemand weet wat de oplossing dan zou kunnen zijn. Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd (denk ik, is erg onduidelijk bij SB Live vind ik). En het is me dus ooit wel gelukt, maar na een c format zijn die instellingen dus ook verloren gegaan.

iig bedankt voor jullie antwoorden :)

edit:
Hier is nog een plaatje ter verduidelijking (maar volgens mij snappen jullie het al). Dit is overigens een merge tussen 2 screenshots, niet dat jullie je afvragen hoe ik 2 comboboxen tegelijk open kreeg :P

Afbeeldingslocatie: http://tet.grandprix-x.com/graphics/forum/bpmstudio.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 61228 op 13-09-2002 22:46 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
wtf? :D ik wilde hier net een topiv over openen :)
komt mooi uit dit... ik zud dus haast met hetzelfde..
heb ook bpm 4.6 en een sb live! 1024 of player (weet ik zo ff niet)

ik wil dus over 3/4 weken op een feest over me rear uitgang player a hebben en over de front uitgang player b.
zo kan ik als a speelt player b vast que-en..

hoe krijg ik dit voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
ok, ben er eindelijk uit...
je moet in windows bij geluidsopties quadrafonic speakers aanzetten....

maar denk niet dat jij er wat aan hebt. :)

Topicstarter
ik heb er idd helaas niks aan. Ik heb dit ook moeten veranderen (had ik ergens gelezen) om de Monitor optie überhaubt te kunnen gebruiken (zie ook plaatje, "Monitor Actief", die is nu beschikbaar). Kan jij wel kiezen tussen front en rear op de monitor (die heb je in dit geval niet nodig, maar toch)?

Ik heb helaas geen mengpaneel, anders had ik het ook zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ik neem dus aan dat niemand het antwoord weet? Het moet gewoon te doen zijn, het is me dus eerder gelukt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 61228 schreef op 16 september 2002 @ 17:14:
Maar ik neem dus aan dat niemand het antwoord weet? Het moet gewoon te doen zijn, het is me dus eerder gelukt. :?
Misschien moet je andere drivers gebruiken ? of directx updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix
  • Laatst online: 01-04 21:26

dix

De monitor functie zoals jij hem wilt hebben werkt niet met SB-Live, kijk op www.bpmstudio.nl en dan bij de faq...
Waarom kan BPM Studio control de twee stereo kanalen van mijn Soundblaster Live
sound kaart niet benutten?

De Soundblaster Live sound kaart is slechts een enkel kanaals geluidskaart met
een surround kanaal. De output van dit kanaal word gegenereerd door de surround
chip van de geluidskaart. Daarom word dit kanaal niet gecontroleerd door een
device driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fairy > Ik had volgens mij de laatste drivers. Misschien moet ik naar oudere zoeken? Directx had ik al geupdate.

Dix > Ik had het ook gelezen, maar het is me dus met dezelfde kaart wel een tijdje gelukt (tot een format van m'n C). Ik heb echt geen flauw idee waarom het nu niet zou kunnen lukken. Maar ik heb al heel veel geprobeerd, volgens mij is het tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-05 17:19
je moet gewoon een geluidskaart bijsteken. Er is nu eenmaal niets aan te doen.

Je kan best een geluidskaart van een ander merk nemen. Draait hier perfect met een Creative Audigy EX en Terratec kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix
  • Laatst online: 01-04 21:26

dix

Heb je niet toevallig een onboard geluidskaartje naast je sblive...? Helemaal makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 06-06 17:40
Ik vind het toch wel vreemd dat BPM Studio dit niet kan en Tracktor DJ wel.
Ook djDecks kan de rear out gewoon gebruiken trouwens :)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik moet zeggen dat ik er ook al een tijde naar op zoek ben, en overal krijg ik te horen. Kan niet: ligt aan de hardware. Heb je wellicht een loopbackpakketje gebruikt of zo? Het probleem is vermoedelijk dat er twee apparte geluidstreams gegenereerd moeten en dat daarvan een soort gecombineerde 4.0 stream van gebakken moet worden waarvan de een naar de front en de ander naar de rearspeakers gestuurd moet worden. Dit lijkt me een vrij timeconsuming proces en ik vermoed dat drivers daar niet op gebouwd zijn.
Ik weet van één kaart waarvan de rear en front niet alleen aangesproken kunnen worden in surroundmodus maar ook in gewone 'afspeelmodus'. Dat is de Terratec EW64 (Type ben ik niet zeker van).

Iemand anders nog ideeën?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 06-06 17:40
't Is denk ik zeker geen timeconsuming proces om zo'n stream te genereren.

Voor het in bpm studio aan het werk te krijgen kan je denk ik ook ander soundblaster drivers installeren (niet die van creative)
Ik weet niet juist meer hoe die noemen, maar wat ze doen is zorgen voor ASIO support.
Je kan dan BPM studio op ASIO instellen, en ik denk dat dan wel front en rear werken.

Nadeel aan deze drivers is dat je dan wel DirectSound3D support verliest.

Zoals ik al zei: traktor kan het op een SB Live! 5.1 wel perfect (WDM Driver kiezen)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Topicstarter
ff replien :P :

Dix > Ik heb idd een onboard geluidskaartje, maar die heb ik uitgeschakeld om de SB Live niet te storen.
Adion > Tja, het kon wel, alleen jammer dat het zo moeilijk voor elkaar te krijgen is.
ElCondor > Daar weet ik helaas weinig vanaf.
Adion (weer) > Is Traktor een handig programma? De reden dat ik persé bpm studio wil gebruiken is het gebruiksgemak ervan.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Download het en je weet het. :P :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

je kunt de de 3e kanaal, de digitale niet gebruiken als uitgang, dus je hebt feitelijk 2 uitgangen waaruit je kunt kiezen.
maar ik heb geen probleem dat ik niet voor en/of achter kan kiezen bij monitor.....dat heb ik beholpen door in conf. scherm (vd pc) en dan bij geluids/audio devices de instelling 4 boxen in te stellen.....en niet 5.1
En wat Robby zegt....indd terratec en sb live gaan absoluut perfect samen....

T60P Widescreen

Pagina: 1