[WinXp] Hoe kom ik op hd zonder admin pass en brakke windows

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep hier een pc van een vriend staan. Zijn windows start niet meer op (boot.ini is veranderd) en nu wil ik boot.ini weer origineel maken. Helaas weet meneer het admin passwoord niet meer waardoor ik niet op de ntfs partitie kan komen via de windows XP cd. Is er een mannier om op de hd te komen zonder inlog prosedure of een mannier om het paswoord te verwijderen / uitlezen.

Of is er een mannier om boot.ini op een makkelijkere mannier aan t passen ?

Kep de search en de onofficiele search gebruikt maar kon nix vinden.
Ik wil niet inbreken op een systeem van een ander zonder toestemming dus aub geen slotje.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens te [google=NTFS for dos] en deze te gebruiken, helaas moet je dan wel de full version hebben, aangezien de free version alleen 'read' ondersteunt.

Oja, waarschuwinkje vooraf: kom niet aanzetten met tools waarmee je 't password kan kraken, dat hebben we liever niet

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jhead22
  • Niet online
Als ik deze hd in mijn Xp systeem hang.. kan ik er dan ook gewoon bij ?
Beetje jammer om ntfsdos aan te schaffen wanneer je t maar 1 keer gebruikt :'(

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

jhead22 schreef op 10 september 2002 @ 22:13:
Als ik deze hd in mijn Xp systeem hang.. kan ik er dan ook gewoon bij ?
Beetje jammer om ntfsdos aan te schaffen wanneer je t maar 1 keer gebruikt :'(
Kan je er ook bij. Tip: Simpel file sharing uitzetten, en een take ownership doen op die harde schijf >:)

simple file sharing uitzetten :? Hit de F1 toets ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• jhead22
  • Niet online
Grr... is t een pc met een zegel op de kast voor garantie... Tja als ik die verbreek is de garantie weg :( Dom gedoe...

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Er bestaat een Linux diskette die doet wat jij wilt. Waar je deze kan downen weet ik niet, maar als je gaat zoeken zal je hem ongetwijfeld vinden op een onofficiele site

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

jhead22 schreef op 10 september 2002 @ 22:46:
Grr... is t een pc met een zegel op de kast voor garantie... Tja als ik die verbreek is de garantie weg :( Dom gedoe...
Bel je leverancier eens, en leg je probleem voor. De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als je het hem uitlegt waarom je die zegels verbreekt (en hij weet het :)) Suc6 >:)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 10-09-2002 23:08 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• jhead22
  • Niet online
Kep t linux progie gevonden alleen werkt dat niet echt lekker met winXp. Tis namelijk een oud progie voor Windoos NT. Kep de zegel verbroken en de hd in mijn pc gehangen. Kon nu gewoon op de hd komen en kep boot.ini kunnen aanpassen. Pc werkt weer perfect !

Thx voor de tips ! Wanneer bedrijf gaat zeuren over garantie zeg ik wel dat ik de kast heb laten uitzuigen door een erkend bedrijf omdat hij erg stoffig was >:) ofzo....

Verwijderd

jhead22 schreef op 10 september 2002 @ 22:46:
Zou wat moois worden als je je PC wilt upgraden qua hardware. :) Te gek voor woorden. :( Zie verder de post van Riemer Reinalda

Verwijderd

Zoek even naar NTFSDos Pro full version. Deze kan het zeker. (Demo versie kan alleen lezen).
Volledige versie heeft ons al meerdere malen gered. (Even zoeken tussen de waren?)
Er zijn genoeg sites waar een volledig werkende "evaluatie ;-)" versie
Pagina: 1