Toon posts:

MSI 6309 CPU voltage verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik (als vervanger van m'n BX-bord) een MSI 6309 v5.X moederbord. Leuk en aardig allemaal, maar ik wil graag m'n Celeron Tualatin van 1100 mhz iets opvoeren. (op de BX haalde hij in elk geval de 1500).

Het eerste (en grootste) probleem is dat ik het voltage op max 1.575 volt kan zetten 8)7 Niet echt grandioos dus.

Probleem twee, dat eigenlijk niet zo'n groot probleem is de volgende regel uit de handleiding: "If the installed CPU is 100mhz, settings range from 101 to 131 and auto. If you use 133 mhz CPU, you will have 134mhz to 160mhz and auto"

Kortom, aan bussnelheden geen gebrek, helaas pindakaas dat de selectie "beperkt wordt" aan de hand van de gebruikte CPU. 131 hmz is voorlopig wel genoeg trouwens.

Het voltage moet ook hoger kunnen aangezien het ding ook nog een Celeron1 (2 volt) aankan. Ook hier is het voltage beperkt aan de hand van de gebruikte processor.

Is er misschien een oplossing voor het voltage-probleem? Kan ik iets doorverbinden o.i.d? De laatste BIOS zit er trouwens al op.

Verwijderd

The CPU voltage can be set between 1.50 and 1.85 for Coppermine and the new Celeron processors at 566 and 600 MHz, while you may chose between 2.0 and 2.8V for the old Celerons up to 533 MHz.

of tewel , je hoger is niet goed voor je cpu

Verwijderd

Topicstarter
?

Het moederbord kan dus zeker meer dan 1.575 volt leveren. Ik wil het op 1.80 hebben. Ik kan het alleen niet op 1.80 zetten omdat het bord dit niet toestaat. 1.80 volt is overigens ook het voltage waarmee de CPU op m'n BX-bord de 1500 mhz haalde.

De vraag is: Hoe krijg ik het voltage op 1.80?

/edit
Door 2 pinnen met elkaar te verbinden kan het default voltage in elk geval al op 1.675 volt gezet worden ;)

Als ik er in de bios dan nog iets bovenop kan doen, dan zijn we helemaal blij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ladies en gentlemen, na het verbinden van VID1 en VID2 met een flinterdun draadje is het default voltage nu 1.75 volt. Rest mij nog 1 vraag; Hoe krijg ik de FSB hoger dan 131? Of beter nog; Hoe zorg ik ervoor dat het moederbord m'n CPU als 133 mhz model herkent?