virtual private networking

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 14:14
Ik moet thuis contact maken een netwerk extern, met virtual private network dus. Nou heb ik in win98 help gevonden hoe dat moet, maar daar moet je eerst een contact maken met internet via een modem (telefoonmodem). Hoe kan ik gewoon naar een virtual private network over mijn chello aansluiting?

Verwijderd

In windows 98 moet je eerst VPN adapter installeren vanuit configuratiescherm (netwerk)

Als je vervolgens met externe toegang een nieuwe verbinding maakt, wordt je eerst gevraagd de modem te selecteren. Hier staat dan als het goed is ook Microsoft VPN adapter bij als modem.

Verder gaat hij echt niet aan het bellen of zo, je hoeft alleen maar een hostnaam en IP adres op te geven. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je gateway goed is ingesteld

Success

Verwijderd

misschien staat het juiste protocol er niet nog bij ook nog ff naar kijken...

• Scorpion1984
Ok, bedankt, mijn windows 98 machine werkt nu, maar ik heb ook nog een windows ME machine, en daar kan ik geen virtual private network adapter vinden, hoe kan ik hiermee hetzelfde bereiken als met mijn 98 machine?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

welgeteld 1 maand ME gedraaid, en dat was een anderhalf jaar geleden)
Door 'm te installeren :?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Scorpion1984
BackSlash32 schreef op 15 september 2002 @ 11:57:
welgeteld 1 maand ME gedraaid, en dat was een anderhalf jaar geleden)
Door 'm te installeren :?
Nou, het probleem is dat je em nergens kan vinden(niet bij netwerk, niet bij nieuwe hardware, enz). Dus vraag ik me af hoe ik em wel kan installeren, of dat ik iets anders moet instellen voor bovenstaande probleem!

• Scorpion1984
Weet er echt niemand hoe je een VPN-connectie via chello met windows ME maakt?;(

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Er moet natuurlijk wel een VPN server aanwezig zijn waarnaar je toe kan connecten met je client.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

DavidK schreef op 16 september 2002 @ 11:42:
Er moet natuurlijk wel een VPN server aanwezig zijn waarnaar je toe kan connecten met je client.
Volgens mij weet de topic starter dit wel...aangezien de verbinding via Win98 wel werkt...
Probleem is de client configureren...

Hoe weet ik niet echt..nooit ME gedraait...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Flippy_00 schreef op 16 september 2002 @ 11:45:
[...]

Volgens mij weet de topic starter dit wel...aangezien de verbinding via Win98 wel werkt...
Probleem is de client configureren...

Hoe weet ik niet echt..nooit ME gedraait...
Het enige wat ik uit zijn tekst kan halen is dat de topic starter een vpn adapter op zijn 98 machine heeft geinstalleerd en meer niet...Maar de topic starter heeft reeds een nieuwe topic geopend...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Scorpion1984 schreef op 15 september 2002 @ 11:49:
Ok, bedankt, mijn windows 98 machine werkt nu, maar ik heb ook nog een windows ME machine, en daar kan ik geen virtual private network adapter vinden, hoe kan ik hiermee hetzelfde bereiken als met mijn 98 machine?
F1 -> search: VPN

Verwijderd

waarschijnlijk lijkt de inbelwizzard op xp, en kun je bij het maken van een nieuwe verbinding gewoon kiezen voor "verbinding maken dmv een privat virtual network" of iets in die trent.

• Scorpion1984
Ik kan helemaal geen inbelverbinding maken(misschien omdat ik ook geen modem heb geinstalleerd). Als ik op help zoek moet ik ook een inbelverbinding maken, maar dat icoontje bestaat helemaal niet!!! En volgens de support site van microsoft bestaat ME helemaal niet:? (selecteer product:windows95,98,2000,XP,NT,CE enz, maar geen ME)!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terecht :P

Okee, die is flauw ;) Probeer eens bij MS downloads te zoeken naar een aantal DUN updates, ik heb voor 98SE iig een VPN/L2TP/IPsec client gevonden op die manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Scorpion1984
Ok, bedankt, het werkt!

[ Voor 0% gewijzigd door Scorpion1984 op 16-09-2002 20:46 . Reden: tikfoutje ]

Pagina: 1