Nieuw systeem blijft crashen.

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi iedereen, ik heb een nieuw systeem gekocht;

Athlon XP 1800+
256 DDR ram 300 mhz
40 GB IBM 7200 RPM
Soltek 75drv5
Pioneer 16x40 DVD slot-in

Nu heb ik alles in elkaar gezet en de switches op het moederbord veranderd, tijdens het opstarten geeft hij aan dat de processor netjes op 1533 loopt met een FSB van 133.

Elke keer als ik windows wil installeren, crasht de pc tijdens het kopiëren van e bestanden. Bij welke cd ik ook maar probeer...

Hij geeft aan dat hij een bestand niet kan kopieren (elke keer weer andere bestanden, veel tegelijk.) Als je het dan opnieuw probeert geeft hij weer dat het bestand niet goed gekopieert is. na meerdere malen proberen crasht de pc.

Ik dacht eerst dat het óf het geheugen of de hdd was, dus had ik die mee naar het werk genomen en in een andere pc gehangen.. resultaat: een nette Windows install...

Toen dacht ik dat het misschien de dvd speler was, maar ik heb er vandaag een andere in gehangen en nog crasht de pc.

Toen het geheugen in de andere bankjes geprobeerd; hielp niets.

Verschillende videokaarten geprobeerd, nog steeds crasht de pc.

Ik heb een aantal van die foutmeldingen tijdens het crashen opgeschreven, misschien dat iemand er wat van snapt:
0x0000000A (0x0000000C,0000000x,00000000,0x808162FC)
0x00000023 (0x000E00C8,0xBF4C7938,0xBF4C7590,0x8042C9AD)
8042C9AD base at 80400000, dateswamp 3AD7AD60 ntoskrnl.exe
Toen ik die schijf weer in mijn computer hing, mét die windows 200 install van het werk, crashtte hij ook steeds als ik bijv. mijn ip wilde veranderen...

Wie kan mij toch helpen? :'(

Verwijderd

Al eens de cpu op een ander moederbord getest ??

• saviour
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 21:53:
Al eens de cpu op een ander moederbord getest ??
Nope, ik kan morgen wel een andere meenemen, maar zou de pc dan niet random moeten crashen ipv alleen bij het kopieren van de bestanden tijdens een Windows install?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:05

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Lijkt toch op het geheugen... Misschien is het geheugen wel goed maar werkt het niet goed in combinatie met jou moederbord. Ik zou dus eens ander geheugen uitproberen.

• saviour
  • Niet online
Hmm, dat kan, ik heb op het werk nog wel ander geheugen.

Ik had dat geheugen uitgeprobeerd op een Soltek 75drv4, toen werkte het dus wel. Maar ik kan het natuurlijk proberen.

Heeft iemand anders nog een interessante blik op deze zaak?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 15:00
wordt al je hardware wel ondersteund door Win2k? Kijk even op Hardware Compatibility List voor de zekerheid

Verwijderd

had ik ook, geheugen

• saviour
  • Niet online
Win2k en XP hebben beide het probleem.

Ikedea; kan je dat met zekerheid zeggen? Want dan hoef ik morgen nml niet een andere poc. mee te nemen. (dan komt trouwens ook mn Geforce 4 TI 4200 binnen :D )

Kan het moederbord niet stuk zijn ofzo?

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 15:08
kan ook mobo of proc zijn heb het ook gehad bij een pc als ik win98 ging installeren liep hij na de eerste keer opstarten vast toen is er een nieuwe proc en mobo ingegaan en het ging weer goed.

• saviour
  • Niet online
:/

Dan kan ik morgen weer het hele ding meenemen op de fiets / in de trein & bus..

Hmmz.

Edit: Ik heb nou ander geheugen; 256 mb DDR 266 Mhz. Dat proppen we er vanavond dan eens in, hopelijk met de Geforce en dan eens kijken wat het doet.

Anders blijven alleen de proc. en mobo over :)

Bedankt voor jullie hulp!

• saviour
  • Niet online
Nou, vanavond moet het systeem werken!

Ik heb een ander mobo mee, andere proc. (w.s Athlon XP 2000+), ander geheugen, de dvd-speler had ik al omgeruild, andere videokaart (mn Geforce is er nog steeds niet :'( ).

Dus... Als ik er achter kom wat het was, laat ik het nog wel even weten :) !

edit: Geheugen :)
Pagina: 1