[winXP] logt gelijk off als ik inlog...

Pagina: 1
Acties:

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het probleem is het volgende:
Op de kompjoeter is XP geinstalleerd, en er zijn 2 useraccounts aangemaakt (allebei administator).
Het hele systeem werkt al een maand of 2 feilloos.
Maar nu kan ik ineens niet meer inloggen. Als ik in het welkomstscherm op een naam klik dan gaat ie personal settings etc. laden (zoals normaal) en dan logt ie gelijk weer off en kom je weer in het welkomstscherm. Verder geen waarschuwingen of iets dergelijks.

Mijn "oplossingen" tot nu toe:
In veilige modus opstarten werkte nog wel...Ik heb dus allebei de accounts gedelete, en een nieuwe aangemaakt...Opnieuw opgestart, maar het probleem blijft.

Veilige modus met netwerkondersteuning geeft gek genoeg hetzelfde probleem. Kan dus niet meer inloggen.

Ik heb al een restorepoint van net na de installatie teruggezet, maar dat werkt niet.
Ik heb ook m.b.v. msconfig de diagnostic startup aangevinkt, maar daar werkt het ook niet mee.

Toen heb ik iets heel stoms gedaan...Ik heb in de boot.ini de regel /safeboot:network ingevoerd.... en nu kan ik dus geeneens meer in de normale veilige modus komen.... |:( ;( 8)7

Specs:
ECS k7s5a
Duron 1000
128 Mb DDR van Samsung
20Gb HD
Philips CDRW
A-Open CD-ROM
netwerkkaart met een Chello aansluiting

Mijn vragen:
Klinkt dit als een virus? Ik heb nog geen virusscanner eroverheen kunnen laten lopen.
Hoe kom ik hier vanaf, of moet ik gewoon windows opnieuw installeren.

Verwijderd

hebbie hem al geactiveerd :S ?

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:44

koe161

koe(c)

Je hebt 2 usersaccounts gemaakt met administrator rechten ??

Als dit zo is kan je het administrator account nog proberen.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• Paling1
  • Niet online
Hij is gewoon geactiveerd, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Inloggen in de veilige modus heb ik als administrator gedaan. Maar veilige modus met netwerkondersteuning werkt ook met administrator niet...

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Paitor

rages doen :P

met een bootfloppy kan je je boot.ini weer wijzigen.
Ben je een beetje met DOS bekend?

En, als al je accounts dat probleem hebben, misschien toch maar in msconfig alle opstartdingen gewoon uitschakelen? Of is dat diagnostische mode?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Paling1
  • Niet online
Als ik opstart met command prompt, dan kan ik toch de boot.ini wel veranderen met edit ofzo....
Veilige modus met netwerkondersteuning, is toch al zo "kaal" mogelijk opstarten (met netwerk)?

Wat ik zelf erg vreemd vind is dat er geen enkele foutmelding is. Zelfs geen nietszegende mededeling over fatale uitzonderingen of beschermingsfouten...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Staat SP1 erop?
misschien probeert ie contact te maken met microsoft via je netwerk en dat ie daar beslist dat er iets niet klopt en je aflogt?

Human Bobby

• Paling1
  • Niet online
SP1 staat er nog niet op, maar dat contact maken doet ie toch niet als ik daar niet om vraag?
en dan ook nog zonder waarschuwing dat er wat fout gaat? Ik krijg nog geeneens het bureaublad te zien als ik wil inloggen, voor die tijd is hij al weer aan het uitloggen....

Verwijderd

verwijder je netwerkkaart of disable die.
kijk wat die doet
want als je in veilige modus met netwerk ondersteuning hetzelfde probleem hebt en bij de normale veilige modus niet, dan lijkt het mij iets in je netwerk instellingen/netwerkkaart.
Reset je bios, haal alle externe apparaten eraf. behalve muis en toetsenbord natuurlijk :)

succes.

• JPR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

JPR

Ik heb ooit ook zo iets gehad (bij 2K), maar dat was nadat ik met drive-letters aan het stoeien was geweest.

Volgens mij kwam dat toen doordat 'ie problemen kreeg met z'n swapfile.

Jij bent toevallig niet met driveletters bezig geweest ??

Er moet trouwens wel iets gebeurd zijn, wat heb je de na de laatste keer
goed opstarten gedaan / geinstalleerd ??

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik heb geen ervaring met XP maar had dit geintje een keer onder NT4. toen bleek dat de sam naar de klote was... in hoeverre xp met een sam werkt weet ik niet, vermoedelijk wel... maar kijk er eens naar...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb het vanmiddag ook gehad -> Vlak nadat ik een freeze had in XP.

Na een keer of 10 inloggen deed ie het weer normaal en ik heb geen problemen meer gehad na die tijd (windhoos staat er ook net krap an een week op dus dat zou er gloeiende nog ff bij moeten komen dat ie nu al naar de klote is :P)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:53
Heb precies hetzelfe probleem gehad nadat ik nieuwe drivers had geinstalleert voor mijn realtek netwerk kaart. Heb alles geprobeert maar heb uiteindelijk windows XP opnieuw moeten installeren (mijn xp is wel ge-cracked)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

inloggen met beheerderspassword of op ander account en account opnieuw instellen misschien?
Pagina: 1