Toon posts:

raar probleem met voeding of mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo harde waren mensen :)

Ik heb hier een computer staan, met een raar probleem. Ik zal 't ff proberen zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven.

met alles aangesloten (of alleen het keyboard en de voeding, wat je wilt, maakt niet uit kwam ik na proberen aan) druk je op de aan-knop aan de voorkant (dus geen schakelaar). Op dat moment gaan voor een fractie van een seconde de powerledjes branden, om daarna meteen uit te gaan, en dan staat echt nergens meer stroom op. Als je dan nog eens op de power knop drukt gebeurt er nix meer. Als je wil dat de ledjes weer eens heel even branden moet je echt alle stroom van de voeding afhalen (hetzij met de schakelaar op de (ATX)voeding of door de stekker eruit te trekken) en dan weer op de power-knop op de voorkant te drukken.

Ik heb al alles aangedrukt, eruitgehaald, eringezet en de voeding ingekeken (de zekering is iig niet doorgebrand) maar goed, ik kom er niet uit. Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 11:31
Misschien een hele domme reactie maar zit er geen dikke schakelknop achterop de voeding waarmee je de voeding aan kunt zetten?

Last.fm
Films!

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 15:14
sventhemen schreef op 10 september 2002 @ 22:11:
Misschien een hele domme reactie maar zit er geen dikke schakelknop achterop de voeding waarmee je de voeding aan kunt zetten?
Dat zegt ie
(hetzij met de schakelaar op de (ATX)voeding
Maar datzelfde heb ik ook gehad, moest ik de powerknop ingedrukt houden met de schakelaar op 0 en dan inschakelen en dan deed ie het meestal na een keer of tien wel weer, dus voeding was behoorlijk brak bij mij.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:30

SnicK_v_r

Zero

Kan het niet zo zijn dat bijvoorbeeld het moederbord een fout ontdekt in de hardware, dat iets niet goed zit, en daardoor zegt van ik wil / kan niet opstarten

en dat hoeft niet persee iets te zijn wat jezelf los en of vast kunt / moet zetten

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
je hebt eigenlijk maar 3 mogelijk heden,

1 je voeding is gaar, probeer een andere,
2 je moederboard is gaar of maakt kortsluiting, probeer het eens met de hardware uit de kast.
3 je processor is verrot..

ik begrijp dat er geen piepjes komen e.d.

als dat wel het geval is, nou dan veel suc6.. dan kan het nog veel meer zijn.

suc6

ehhh.. noppes

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Heb je je jumper van je CMOS-clear nog verkeerd staan? Probeer hem eens anders te zetten.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Ik heb hier hetzelfde probleem gehad als wat jij beschrijft. Bij mij kwam het door een optie in de bios die tijdens het aanzetten controleert of de fans draaien. Zo niet dan schakelt het mobo de stroom direct weer uit. Mijn cpu fan spint blijkbaar niet snel genoeg op voor die functie om te werken, waardoor de pc niet aan te zetten is met die optie. De oplossing was ff het cmos clearen met de jumper op het mobo, dat zette die optie default op off en het probleem was opgelost.
Pagina: 1