Resolutie weg, boxed view desktop

Pagina: 1
Acties:

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Topicstarter
De laatste tijd heb ik last van het volgende probleem. Nadat ik een nieuwe Catalyst driver had geinstalleerd coor mijn Radeon 8500 was ik de resolutie 1024*768 kwijt. Dit is bij alle Catalyst drivers, ook de Omega drivers. Meestal ging het goed doordat ik terug ging naar een pre-Catalyst driver (zij het met moeite). Echter, sinds de laatste poging is het helemaal verkeerd gegaan en kan ik niet meer naar 1024*768.
Als ik hem op 1024*768 zet bij bureaubladinstellingen krijg ik een boxed view waar het scherm 800*600 aanneemt.

Dit weekend was ik bij een vriend en heb hem na een tijdje gamen op 1280*1024 op een oud 15" monitortje gezet en daar kreeg ikweer een boxed view, maar nu met een desktopresolutie van 1280*1024 en een schermresolutie van 1024*768. Nadat ik de resolutie teruggeschroeft had naar 1024*768 had ik weer normaal een beedlvullende desktop.

Nou is mijn vraag
1) Is er ergens een instelling die raar staat/kan staan
2) is mijn monitor kapot (KAN DIT WEL??)
3) Zal het te verhelpen zijn (als het mijn monitor is)
4) kan het mijn videokaart zijn??

specs:
T-Bird 900@1008 ECS K7VZA (weet neit welke versie, denk 3.0) met KT133(a??) chipset. Build by Ati 8500 Retail 64MB. Relisys RE787B monitor.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

ik kon hier omheen door de 'snelle resolutie wisselen' functie uit te zetten; boxen deed ie bij mij niet meer. Verder helpt het misschien als je een andere driver installeert voor je monitor (de standaard SVGA 1600x1200 werkt hier als een trein; met de nieuwste catalyst)

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Thomix schreef op 10 september 2002 @ 23:05:
ik kon hier omheen door de 'snelle resolutie wisselen' functie uit te zetten; boxen deed ie bij mij niet meer. Verder helpt het misschien als je een andere driver installeert voor je monitor (de standaard SVGA 1600x1200 werkt hier als een trein; met de nieuwste catalyst)
Hoe bedoel je snelle resolutie wisselen?? Bedoel je wisselen zonder de pc opnieuw op te starten???
Voor mijn monitor heb ik trouwens de Plug&Play drivers, SVGA 1024*768 en de Relisys drivers geprobeerd.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• mvt

mvt

ja ik ja

Topicstarter
Hmm,
Gedaan wat je gezegt hebt, maar geen resultaat. Iemand anders die hier iets op weet??