Toon posts:

nieuwe MAXTOR 80GIG raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

ik heb sinds vandaag mijn 80 gig maxtor binnen gekregen maar ik heb hem geformateerd en partieties aangemaakt maar 1 uur later hoor ik een geluid zo tijdens het opstarten
TOK.................TOK..............TOK :( als die dat geluid maakt brand het lampje ook even hij vindt hem wel en allemaal maar als ik in windows ben dan doet die het niet of hij vindt hem niet ik moet ook helang booten ( heb windows op andere HDD)
heeft iemand meschien een idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

misschien is je voeding te zwak, de schijf wordt te heet of hij is gewoon mol, dan moet je hem ff testen met powermax (te halen van maxtor.com)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
en waar kan ik powermax vinden? precies

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 12:57

yGiDoRp

Sawasdee

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
heet wordt die niet en voeding is 300W

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de OM FAQ en dan in het bijzonder onder het kopje "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Maxtors maken zo nu en dan een 'pok pok pok' geluidje... Als de de even de heads parkeren... Echt een raar geluidje... Maar is normaal

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Zo'n *pok* geluidje zoals bij het uitzetten van je systeem hoort niet...

Ik had het ook met mij Maxtor, Windows startte op, bij het einde v/d blauwe opstart balk, *pok* *pok* harddisk uit, systeem vast.

Heb er toen DFT overheen gehaald en toen hoorde ik nog meer pokjes ;)
Resultaat DFT: Dikke error met van "Please contact manufacturer"

Andere hd gepakt, OS geinstalled...
Een dag later toch nog ff kijken of die hd echt dood was, DFT er weer over, en alles werkte gewoon weer... echt vage shit.

Diezelfde Maxtor draait nu weer een paar daagjes prima, het lijkt erop dat hij niet goed aangesloten was ofzo, ik zou het iig niet kunnen verklaren ;)

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Teurgkomend op mezelf; MEERDERE 'pok'-jes hoort niet... Ik heb nog even mijn maxtor gecontrolleerd en die doet af en toe 1x 'pok' ; head reset...

Sorry..!

Verwijderd

Zelf heb ik ook een maxtor gehad die zo'n geluid maakte ik heb hem opgestuurd en een andere gekregen
;)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik ga er van uit dat je hem netjes in hebt gebouwd, maar controleer voor de zekerheid of de kabels goed in de connectoren zitten. Vorige week was bij mij ook een hd zo instabiel en lawaaierig als wat omdat ik de owerconnector niet goed had aangedrukt.

Wanbeleid is ook beleid.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

volgens mij is dat een teken dat je platterz zijn krom gebogen en dat het lees naaltje uit bevijliging terug klapt

breng hem maar snel terug!!
Pagina: 1