Toon posts:

bootdisk voor instaleren van cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Wil Linux instaleren op een pc die geen mogelijk heeft om de cd-rom als first boor device te zetten
Kan ik het instalatie programma vanuit de verkenner (win 95 is nu aanwezig op dat systeem) te starten of weet imand waar ik een boot diskette vandaan haal waarmee ik me cd-rom kan zien en het instalatie programma kan starten?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan met gemak een bootdisk gebruiken, deze staan gewoon op de FTP. Welke distro wil je trouwens gebruiken? Debian heeft namenlijk diskette's waarop de install staat en je de packages van 't net plukt.

Verwijderd

je kan ook 'loadlin' gebruiken. dat start je vanuit een msdos prompt (dus niet binnen windows, maar echt booten naar msdos, CD erin, en loadlin gebruiken)

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
als je een win98 bootdisk hebt kan dat ook. die kan dos starten met cdrom ondersteuning. dat kan win95 niet

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Wat ook makkelijk is, vermeldt even de distro en versienummer hiervan die je gebruikt c.q. gebruiken wilt ;)

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, HEt gaat om Redhat 7.3 maar ik heb hier ook de beschikking over Debian 2.2r6.
Het is even bedoeld om een beetje mee te experimenteren, kernel compileren enzo. latir moet dit een router/packetfilter worden. Ik heb alleen geen zin om me desktop Redhat om zeep te helpen :)

Ik heb het geprobeerd met een win 98 opstart diskette maar ik kom niet op de d:\ :/

Ik kan alleen disks vinden op de sites van rehat en debian om over een netwerk te instaleren :/. Zal wel aan mij liggen. Ondertussen zoek ik nog even door :)

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
kan kloppen., hij maakt een virtuele schijf D: tijdens het opstarten staat er wat er de cdrom drive is (waareschijnlijk E: )

Verwijderd

Topicstarter
SCHEISE!!!

Ik heb vanaf de Redhat cd met rewrite een boordisk kunnen maken.

d:
cd \images
\dosutils\rawrite.exe boot.img

Even niet bij stil gestaan Redhat 7.3 draait niet op een cyrix 100 MHz met 16 Mb intern geheugen (ook niet in text only dus) :(

Zou Debian 2.2r6 het wel doen , die heb ik hier ook nog. (alleen text is genoeg) :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:17
Debian draait op alles wat een 386 of hogere CPU heeft. Debian heeft std nml een i386 kernel met math emulation.
Pagina: 1