Hoemmig geluid bij grabprogs voor tv-kaart

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb sinds Sinterklaas vorig jaar een Hauppauge WinTV Theater tv kaart in me computer zitten en was daarmee van plan om te gaan grabben... wat filmpies :+

Bij het grabben met het origenele TV-prog dat ik bij de tv kaart gekregen had heb ik netjes gewoon mooi geluid, maar als ik het ga proberen met een andere dan krijg ik vrijwel niets anders dan erg hoemmig geluid :(

Het speelt zich iig alleen af als ik via de coax ga opnemen. Als ik het doe via de composite ingang, dan doet ie het goed.
Zal waarschijnlijk wel komen omdat ik dan ook een andere geluidsbron heb ( VCR ).

Iig krijg ik het met de coax niet goed. Ook heb ik geprobeerd om andere ingangen te gebruiken maar ook dan heb ik steeds dat pokke geluid :(

Om jullie een idee te geven hoe het klinkt heb ik even een stukje van de tv opgenomen en op internet gezet: http://members.home.nl/knight4000/hoem.mp3

De programma's die ik heb gebruikt zijn:

Hauppauge WinTV 2000
Virtualdub 1.4.10
Dscaler 3.1.0
<wat kleine onbekende progs waarvan ik zo de namen nie ken>

Khoop dat een van jullie ut weet, want dit is fokking irritant :X :(

[ Voor 0% gewijzigd door Vinnie op 10-09-2002 21:32 . Reden: wat meuk... ]

C:\>_

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:07

Reinier

\o/

Hmm... staat het recording volume misschien te hoog waardoor het geluid vervormt? Dat levert met mijn ATI AIW 128 hetzelfde brakke geluid op.

• Vinnie
  • Niet online
Neuh, ik heb tig keer met de volumeknop zitten spelen in windhoos, maar niet echt een effect :{

Heb ut trouwens in elke OS: Win98,98SE,ME,2000Pro,2000S,2000AS,XPPro :(

• Vinnie
  • Niet online
*schop*

Hmmmm, ik 'hoor' wel ff scherp geluid als ik ff van source verwissel in vdub... ff van Tuner naar iets anders en dan weer terug.

Dan hoor ik voor een seconden ofzo ff lekker scherp geluid en dan wordt ut weer hoemmig :( :?