Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Achterhalen sms na verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 18:20

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Is het mogelijk om een sms die uit een telefoon verwijderd is te achterhalen?

Als voorbeeld om uit te leggen, als ik een sms krijg die van belang is in een zaak die bij een rechter loopt, en ik verwijder deze. Is het dan mogelijk om via de rechter de sms ergens te achterhalen. Worden deze nog ergens opgeslagen of iets in die zin? Een server bij de provider ofzo?

Dit is erg belangrijk voor mij, ik hoop waardevolle antwoorden te krijgen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 12:53

Whuzz

Dodgeball!

Hehe, ben je bezig AL het bewijsmateriaal te wissen? :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ghehe dat zou je denken maar ik moet dit gewoon even weten. Even belangrijk, ik hoop dat iemand het weet!

Verwijderd

Valt dit niet onder de privacy bescherming? die providers moeten geven?

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Volgens mij kan een SMS niet als bewijs in een rechtzaak gebruikt worden... Het lijkt me tevens ook sterk dat een provider iedere SMS opslaat, dat zou wel heel veel opslagruimte innemen. Gesprekken worden ook niet opgenomen en bewaard.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
conceicao schreef op 11 september 2002 @ 17:22:
dat zou wel heel veel opslagruimte innemen. .

Veel ruimte?

160 bytes per bericht :D
Das dus 1.6KB voor 10 berichten, 1.6MB voor 10000...

Oftewel: op een 1.6GB hardeschijf kun je 10.000.000 berichtjes kwijt...volgensmij is de opslag dus niet echt het probleem ;)

Maar ik verwacht niet dat ze ze opslaan, A. voor privacy redenen, en B omdat het geen nut heeft :+
Het lijkt me dat in rechtszaken etc echt geen SMS gebruikt kan worden...

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Heeft iemand een idee waar ik erachter kan komen hoe het zit? Ik denk dat een provider me niks verteld hierover.

Verwijderd

Uhm.... hoe wil je bewijzen dat die bepaalde sms wel getikt is door de persoon waarvan jij denkt dat die dat smsje heeft verzonden?
Ik kan ook met een ander zijn gsm een sms sturen. En die sms zo schrijven dat jij denkt dat hij van die persoon is van die mobiel.
Dus volgens mij gaat het niet zo makkelijk lukken om een sms als bewijsstuk te gebruiken in een rechtzaak.

Verwijderd

Ze zullen vast wel ergens een opslag hebben met jouw ontvangen Smsjes, alleen is het moeilijk (lees onmogelijk) om die te krijgen.

Verwijderd

maybe is het op een of andere manier uit je telefoon te lezen met wa software ofzo maar het kan geloof ik niet als bewijsmateriaal gebruikt worden

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Ik denk niet dat ze dat opslaan, er is ook geen enkele reden om het te doen, heb je vooral heel veel harde schijven vol staan met berichtjes "waar ben je?", "ik mis je" bladiebla. En als er dan inderdaad een belangrijk smsje tussenzit, dan is het onmogelijk om te bewijzen wie dat gestuurd heeft.

Je kan allicht even bellen met je provider, die zullen je best willen vertellen of het wel of niet wordt opgeslagen, meer hoef je ook niet te weten in dit geval.

http://www.bonuszoeken.nl

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat is inderdaad een hele mooie berekening, maar er zit een klein foutje in.

Op een dag worden er in nederland (heb ik gehoord ergens) ongeveer 30miljoen sms'jes verstuurd.

Dit betekent dus per dag 4,8GB (er van uitgaande dat een sms vol wordt geschreven). Sms wordt sinds 2 jaar echt goed gebruikt, dit betekent dus 3,4TB aan sms.

Dit is meer schijfruimte dan de newsserver van Xs4all, dus het lijkt me sterk dat dit allemaal wordt opgeslagen.
Pagina: 1