probleem met onboard LAN

Pagina: 1
Acties:

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:01

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn onboard LAN op mijn Gigabyte Ga-7vrxp
Als ik de computer verbind met een andere computer met cross link zegt ie dat er geen netwerkkabel is aangesloten. In mijn bios staat ie gewoon aan en in mijn win XP geeft ie ook geen fouten aan bij systeembeheer dus de kaart zou het gewoon moeten doen.
Aan de kabel ligt t niet want die heb ik al met meerdere getest, en ook de overzijde (mijn laptop) werkt want die gebruik ik ook in andere netwerken.

Het is wel zo dat op mijn desktop blijft er gewoon wel een netwerk icoon staan maar dus op mijn laptop wordt weergegeven dat er geen netwerkkabel is aangesloten.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Want naar mijn inzicht moet ie het gewoon doen zo.

p.s. k heb rev 1.1

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zitten er ledjes bij de netwerkaansluiting? en brand er daar 1 van? zo niet is je kabel niet goed.

• martincm

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Nee volgens mij heeft de GA 7vRXP geen ledjes bij de lan poort........ Maar die kabel kan t gewoon niet zijn omdat ie in hetzelfde mobo op mijn oudere 10 mbit pci kaartje wel gewoon werkt......
ik zie gewoon geen probleem en toch is t er wel.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Verwijderd

Ik zou eerst maar eens de drivers opnieuw installeren, en kijken wat hij dan doet.

• martincm

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Heb ik gedaan, zelfs verschillende. Maar ik kan maar geen connectie krijgen. Alles staat aan in bios wat lan betreft en in windows keurig alles geinstalleerd en geen conflicten.
Ik begin er weinig van te snappen op t moment.
Als de chip of het poortje kapot is dan moet dat toch in windows naar voren komen en als de kabel stuk zou zijn dan moet ie het ook niet doen met mijn pci kaartje.......

misschien iemand nog iets van een mogelijke oplossing..........?

Verwijderd

martincm schreef op 10 september 2002 @ 21:11:
Nee volgens mij heeft de GA 7vRXP geen ledjes bij de lan poort........ Maar die kabel kan t gewoon niet zijn omdat ie in hetzelfde mobo op mijn oudere 10 mbit pci kaartje wel gewoon werkt......
ik zie gewoon geen probleem en toch is t er wel.
het kan wel degelijk je kabel zijn. Heb het zelf meegemaakt.

niet alle kabels passen in alle netwerkkaarten. het kan zijn dat die kabel net geen goed contact maakt in de poort van je laptop/andere computer. Het plastic van de connectortjes is niet altijd even groot enzo.

tip: pak eens een andere crosslink kabel, probeer die eens.
tip II: draai de kabel die je nu hebt eens om.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
er zitten wel lampjes bij de netwerkkaart van de GigaByte GA7VRXP ;) weetje dat ook weer

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, en ik heb een asus a7n8x ( non deluxe).
Hij vermeld gewoon dat er geen netwerkkabel is aangesloten... :r
Ik wil een netwerkje tussen 2 pc's aanleggen, en ik heb een nieuwe crossed kabel daarvoor gekocht, maar nog steeds hetzelfde bericht.
Het gekke is dat adsl wel werkt met een "gewone" kabel, maar zodra ik de modem eraf haal, zegt ie dat de netwerkkabel niet is aangesloten...
In win xp is er een oplossing: Kijk eens bij je LAN- verbinding. Daar heb je de optie om een thuisnetwerk te configureren. Maar als je een andere OS hebt is het idd een btje gekloot met die instellingen... ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 September 2002 @ 07:48:
[...]

het kan wel degelijk je kabel zijn. Heb het zelf meegemaakt.

niet alle kabels passen in alle netwerkkaarten. het kan zijn dat die kabel net geen goed contact maakt in de poort van je laptop/andere computer. Het plastic van de connectortjes is niet altijd even groot enzo.
:?
een rj45 is een rj45 ;)

TS: wat heb je ingesteld kwa protocol settings?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Deze gaat een verhuizing meemaken :P PMG -> NT

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1