Toon posts:

Een computer, twee schermen.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 't volgende:

Ik zou graag twee schermen op mijn pc willen aansluiten. Op mijn laptop kan ik bijvoorbeeld een extra scherm aansluiten op de vga-uitgang. Deze monitor of beamer kan ik dan hetzelfde beeld weer laten geven als mijn laptopscherm, maar ik kan het extra scherm ook gebruiken als desktop-uitbreiding(winXP).

Als schermen zou ik graag 2 stuks TFT-schermen aan willen schaffen, mijn voorkeur gaat uit naar Hercules Prophetview 720 15". Dit vanwege het strakke design en kleurgebruik.
Ik heb op dit moment een 64MB Geforce2 kaart en zou in uiteraard in prestaties niet achteruit willen gaan.

Welke videoplank kan ik het beste gaan gebruiken, of zou ik beter ook kunnen kiezen voor andere tft-schermen? 8)7

Verwijderd

Heeft je videoplank een DVI aansluiting? dan zou ik een splitter kopen voor 2 monitoren, is dat niet het geval dan heb je een tweede kaartje nodig, PCI bijv. waarop je je 2e monitor aansluit, dan gaan de prestaties van je kaartje ook niet achteruit.

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 18:12
Geef ons wat meer info? Wat wil je ermee doen? Gamen? Office?
Hoeveel geld wil je uitgeven?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

Topicstarter
Gamen is niet relvant, daar geef ik weinig om. Vooral voor gebruik waarbij ik database en scripts op beide schermen kan inzien. Office dus...

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
Kheb net een MSI GeForce 4 Ti 4200 gekocht met extra DVI aansluiting en DVI --> VGA connector
Zie meer; http://www.jathardware.com/links/2002/31.html#msigf4ti4200

[edit]

Ik zie net dat je het vooral gebruikt voor office en 2d applicaties? Dan wellicht een Matrox?

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 18:12
Dan zou je een Matrox G550 kunnen nemen als videokaart. Is geloof ik niet zo duur en staat bekend om de mooie 2d. Voor info over een tft kan ik je niet helpen. Ik raad je een tft aan met een zo laag mogelijke pixel responsetime (maar daar hoef je je geen zorgen over te maken met zo'n hercules tft)

(Ik weet wel dat mijn 18" tft Samsung SyncMaster 181T een prachtig beeld geeft.)

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 21:16:
Gamen is niet relvant, daar geef ik weinig om. Vooral voor gebruik waarbij ik database en scripts op beide schermen kan inzien. Office dus...
Waarom wil je dan in hemelsnaam per se de performance van je huidige GF2 behouden :?

Je gebruikt er zo niet 10% van :z

Beste keus voor behoud van 3D prestaties: ATi Radeon 8500 (komt met native support voor 2 monitoren)

Voordelige keus met betere 2D beeldkwaliteit dan je nu hebt: Matrox G450

Nog goedkoper (maar met behoud van de vaak twijfelachtige GF(2) beeldkwaliteit): een PCI kaart erbij plakken, ideaal zou zijn een Matrox G200 of G400 PCI. GF2/4MX PCI is minder, snellere 3D (wat je niet nodig hebt) maar brakkere 2D (wat wel gewenst is)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.