Toon posts:

[winXP] Licentie Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij belde me net en die had een raar probleem. Als hij de computer opstart krijgt hij deze foutmelding:

"Door een fout in windows kan de licentie niet worden gecontroleerd. FOUTCODE 0x80090009

In de veilige mode start de computer wel op.

Iemand enig id wat dit betekent of hoe je dit probleem oplost?

Alvast Bedankt,

Tristan

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 16:27
ik denk aan een register fout maar het is idd wel vreemd dat ie wel in veilige modus start

Last.fm
Films!

Verwijderd

dit is dus helemaal niet vreemd , het is zelfs zo dat windows in veilige modes helemaal geen register bestanden leest dus niet erin zoekt , dus de fout niet vind. het beste is als je XP hebt om windows restore uit te voeren , lukt dit ook niet dan moet ik helaas zeggen dat je toch je hd moet formateren.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 21:52:
dit is dus helemaal niet vreemd , het is zelfs zo dat windows in veilige modes helemaal geen register bestanden leest dus niet erin zoekt , dus de fout niet vind. het beste is als je XP hebt om windows restore uit te voeren , lukt dit ook niet dan moet ik helaas zeggen dat je toch je hd moet formateren.
Opnieuw installeren kan ook ZONDER format.. is veel handiger, dan hoef je veel minder te backuppen.. is trouwens std feature van windows setup nowadays.. kun je zelfs meerdere windowzen op 1 disk zetten.. niet vergeten je program files te splitsen :D

IOTDomotica op YT. Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
Maar voordat ik windows opnieuw ga installeren, weten jullie wel zeker dat het een register fout is?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 13:47

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Net even de foutcode op Google ingetikt en daar kwam de volgende link uit rollen:
http://www.win2kwereld.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4475

Lijkt dus dat een programma de boel heeft lopen vernaggelen (in het voorbeeld: TOP-SITE)
Heeft hij nog gekke programma's geinstalleerd vlak voordat de fout optrad?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ff nagekeken en het probleem is dus inderdaad TOP-SITE geweest. Hij heeft dat programma geinstalleerd en daarna is ie mee gestopt.

Maar er schijnt nu een nieuwe versie van top-site te zijn die het wel goed doet onder XP. Trouwens wel een behoorlijke bug in dat programma, raar dat er neit een mailing naar alle klanten is toegegaan nadat ze de fout hadden ontdekt.

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1