Snelste vorm muziek op website

Pagina: 1
Acties:

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Zo... heb al een tijdje muziek op een website die ik heb gemaakt; http://www.defuik.com maar ben altijd zoekende naar verbetering... nu dus om de muziek soepeler te laten draaien...

Wat is de snelste vorm van muziek; heb momenteel WMA-formaat; lage bitrate maar loopt toch nieta ltijd helemaal fantastisch dus ben op zoek naar een snellere versie die zichzelf bijvoorbeeld in kleinere pakketjes verstuurd.

Alvast bedankt

Nikon D7000

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
midi denk ik :?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

midi is klein maar heel erg processor intensief. in zo'n midi file staan nl alleen instructies over de te maken geluiden.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

als je nu wma gebruikt dan is mp3pro een goed alternatief...is iets kleiner en heeft dus dezelfde kwaliteit...ik weet niet meer precies hoeveel keer zo klein het is als een gewone mp3, maar het is ietsiepietsie kleiner als wma met dezelfde kwaliteit...misschien dat dat genoeg voor je is?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Justice
  • Laatst online: 07-08-2025
een hele omweg en misbruik van de techniek, maar gebruik een SWFje met een flash movieclip met aan en uitknop, standaard op aan. (evt volumeregeling). Streamed zichzelf, gebruikt mp3 (probeer 48/64kb mono 22khz 16bit). Als je iets anders gebruikt weet je nooit zeker of het dedownload wordt of gestreamed en welk programma het afspeelt.

Ik dacht dat je persé een bepaald nummer had. Als je gewoon zo snel mogelijk muziek wil dan zou ik midi gebruiken (nadeel: klinkt ruk, je weet niet precies hoe het klinkt bij anderen, alleen noten worden opgeslagen - voordeel: alleen noten opgeslagen, geen geluid, dus erg klein en snel -paar kb) of een .xm/mod (nadeel - weinig mensen hebben een plugin in de browser - voordeel: noten opgeslagen met samples, maar niet de song an sich, oneindige tijdsduur). Maar toch zou ik voor bovenstaande kiezen.

Human Bobby

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Termy schreef op 10 september 2002 @ 21:06:
midi is klein maar heel erg processor intensief. in zo'n midi file staan nl alleen instructies over de te maken geluiden.
Het kost meer processorkracht om een mp3/wma af te spelen dan dat je een midifile afspeelt ;)

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Termy schreef op 10 september 2002 @ 21:06:
Ik dacht dat bij de huidige geluidskaarten de processor niets meer deed maar alleen aan de geluidskaart vertelde wat voor geluidje hij moet afspelen? Dus dat de geluidskaart het grote werk doet...?

• dbzdragon
  • Niet online
Je kunt het ook met ogg vorbis proberen. Dit formaat speelt ook af in windows media player en is veel kleiner dan MP3 tegen dezelfde bitrate. Ik heb het alleen niet geprobeerd via een website.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

De kwaliteit van midi is afhankelijk van de geluidskaart, en bij de mensen die ik ken klinkt dat kut...
Die alternatieve formaten zijn leuk alleen zijn die nog niet zo erg verspreidt (en ik vraag me af of dat gaat gebeuren), daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.
Is real geen optie? Voor streaming, zeker als het een achtergrond muziekje oid is, vind ik die zelf best wel ok.

Exact expert nodig?

Pagina: 1