MD schijfje write protected

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15878

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een minidisc en neem zo nu en dan wat liedjes op. Ik heb maar 5 md schijfjes maar die gebruik ik de hele tijd opnnieuw voor nieuwe muziek. Ik heb ze nog nooit allemaal leeg gemaakt maar wel af en toe op 1 wat nieuwe muziek gezet.

Nu wil ik alle MD's leegmaken om er nieuwe muziek opzetten en dat lukt goed met 3 van de 5. BIj de andere 2 zegt mijn MD dat de schijfjes protected zijn. Daar snap ik niets van, want dat pinnetje dat je moet verschuiven om de MD te beschermen tegen schrijven staat gewoon in de goede positie. Ik heb ook al daarmee heen en weer geschoven maar hij wil de md's gewoon niet wissen.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik kan doen?

BTW ik heb een Sony G750 en ik gebruik sony MD's van 74 min.
Heb ze opgenomen met lp2 maar ik denk niet dat dat er toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

Zijn die twee die niet willen gelijk aan die wel willen?

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34
Anoniem: 15878 schreef op 10 september 2002 @ 20:26:
Ik heb al een tijdje een minidisc en neem zo nu en dan wat liedjes op. Ik heb maar 5 md schijfjes maar die gebruik ik de hele tijd opnnieuw voor nieuwe muziek. Ik heb ze nog nooit allemaal leeg gemaakt maar wel af en toe op 1 wat nieuwe muziek gezet.

Nu wil ik alle MD's leegmaken om er nieuwe muziek opzetten en dat lukt goed met 3 van de 5. BIj de andere 2 zegt mijn MD dat de schijfjes protected zijn. Daar snap ik niets van, want dat pinnetje dat je moet verschuiven om de MD te beschermen tegen schrijven staat gewoon in de goede positie. Ik heb ook al daarmee heen en weer geschoven maar hij wil de md's gewoon niet wissen.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik kan doen?

BTW ik heb een Sony G750 en ik gebruik sony MD's van 74 min.
Heb ze opgenomen met lp2 maar ik denk niet dat dat er toe doet.
hmm, ik heb ook iets dergelijks, niet precies t zelfde maar lijkt er wel op,
ik heb 2 schijfjes die als ik ze probeer leeg te gooien, niet leeg zijn na de TOC write.
op t scherm staat er dan wel blank disc, maar als ik ze later weer wil gebruiken krijg ik weer muziek stukken van tijden geleden te horen... :S

iemand trouwens een idee hoe je een gebruikt md'tje helemaal kan leeg gooien zodat ze weer "als nieuw" zijn?

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 20:08

Bear

wench

Gewoon op de normale manier:

disc erase of erase all

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Griepzooi schreef op 11 september 2002 @ 18:16:
Gewoon op de normale manier:

disc erase of erase all
Nope, dat is ut niet...
Met disc erase, erase all of erase track word ALTIJD alleen maar de track uit de TOC gehaald (table of contents).
De werkelijke audio blijft op MD staan tot dat stukje audio over word geschreven.

De enige manier om zo'n disc "echt" leeg te maken is alle tracks wissen, en dan een record starten die 74 (of hoe lang die md ook is) min duurt, zonder audio...
Dan heb je in ieder geval alle audio overschreven met niets.
Maar ja, waarom zou je dat willen?

ff offtopic maar wel grappig:
Leuk truukje voor de portable MD speler gebruikers:
Stel je wist per ongeluk een track :| , voordat je de speler de TOC laat schrijven (meestal als je op stop drukt of als je de disc eruit wil halen) trek je snel de accu eruit, de speler komt zonder spanning en heeft geen fut meer om de TOC nog even te schrijven. Steek de accu er weer in en... daar is je track weer als je de speler aanzet... UITPROBEREN OP EIGEN RISICO! _/-\o_
Dit kan je ook met de 19" spelers doen, stekker eruit trekken, maar de nieuwere spelers hebben een interne voeding (batterij of accu'tje) die dat opvangt en dan alsnog de toc schrijft.... 8)7

Alles kan stuk.