Toon posts:

T&L nutteloos bij de nieuwste processors?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de processorkracht alsmaar blijft toenemen, denk ik dat T&L zwaar overhyped is.
Volgens mij zijn de nieuwste processors krachtig genoeg om alle taken op zich te nemen.
Vandaar dat ik denk dat T&L maar een kort leven beschoren is.

Heb ik gelijk als ik dit zeg?

Discussieer er maar op los. :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
T&L wordt ook steeds sneller met nieuwere videokaarten, het zijn gewoon die spelletjes makers die nog niet echt opschieten. Ik doe wel eens MadOnion voor de flauwekul met en zonder T&L ondersteuning en dat scheelt toch wel een paar duizend marks....
Dit alles op een P3@980MHz Coppermine.

Die-hard Brexiteer

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Daarom kijk ik me niet stuk op een Geforce of Radeon met T&L. Interessanter is, wat dat ding in de praktijk brengt, oftewel, wat voor power zit erin. T&L zal zeker bijdragen tot deze prestaties, al wordt het wel minder interessant met al die snelle CPU's. Daarom meer aandacht voor de Chrunching Power van een kaart, dan de T&L sectie.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Yep, mijn GF heeft een T&L van 10-12 Mpolys/sec. Maar de GF2 heeft al 30Mpolys/sec en de GF3 krijgt waarschijnlijk 100 Mpolys/sec. Je proc kan daar echt niet tegenop.
Wet van Moore: "CPU kracht verdubbelt iedere 18 maanden (1,5 jaar)"
Maar de grafische ontwikkeling gaan ongeveer 8 maal zo snel :)
Dus reken maar dat T&L blijft. Bovendien zit er te springen om de eerste games met 100.000+ polys of 1.000.000+ polys. Da's nog veel beter dan hoge resoluties :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
hehe >:)

Die-hard Brexiteer

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 15:53 schreef Lindsay het volgende:
Aangezien de processorkracht alsmaar blijft toenemen, denk ik dat T&L zwaar overhyped is.
Volgens mij zijn de nieuwste processors krachtig genoeg om alle taken op zich te nemen.
Vandaar dat ik denk dat T&L maar een kort leven beschoren is.

Heb ik gelijk als ik dit zeg?

Discussieer er maar op los. :)[/quote]gedeeltelijk ben ik het met je eens. als je een snelle pc hebt dan is t&l niet zo belangrijk. Zowiezo zijn in alle fatsoenlijke rezoluties de videokaarten de beperkende factor als je een 700+mhz cpu hebt. Maar niet iedereen heeft een 700+ cpu en als in de toekomst de games meer geoptimaliseerd zijn voor T&L dan krijg je volgens mij games die bepaalde special effects showen die specifiek voor T&L kaarten geschreven zijn. Dus denk ik wel dat T&L een blijvertje is.

Maar momenteel vind ik het amper belangrijk. enerzijds omdat het door slechts een paar spellen ondersteund wordt, anderzijds als de ondersteuning voor T&L er eenmaal is dan zijn de huidige kaarten alweer verouderd.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1